י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

במקום הראשון: ספרים רבותי, ספרים • נתוני הפרסום המלאים

מיהו המשרד הגדול? מי המפרסם הגדול? מי נפלט מרשימת המפרסמים? איזה משרד הציג הצמיחה המשמעותית ביותר? • דו"ח 'בקרת פרסום - יפעת' למגזר החרדי יצא לאור

במקום הראשון: ספרים רבותי, ספרים • נתוני הפרסום המלאים
אליהו איזן



בולטון פוטנציאל ממשיך להוביל את טבלת הפרסום במגזר החרדי בפער ניכר ועם גידול של 5%.

בין לקוחותיו הבולטים נמצאים: ספרי אור החיים, קבוצת שטראוס, "יש" של שופרסל, ארגון יד לאחים, מכבי שרותי בריאות ועוד.

במקום השני נמצא גל אורן BSD הצומח השנה בכ-14%. בין לקוחותיו הבולטים: ספרי פלדהיים, תנובה, קופת חולים מאוחדת, קבוצת אגד ועוד.

במקום השלישי נמצא משרד הפרסום אפיקים עם ירידה של כ-9%. המשרד עובד עם מותגי סנו, אסם שירותי בריאות כללית ועוד.

במקום הרביעי עם גידול מרשים של 20% ממוקם פרסום מימד המטפל ביוניליוור, החברה המרכזית למשקאות, סנו ועוד.

נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "אין ספק, כי התופעה המעניינת ביותר בטבלת משרדי הפרסום השנה הוא משרד הפרסום החדש "בראשית" בבעלות מוטי קוטיינר מראשי טריו של אדלר חומסקי ורשבסקי לשעבר. בראשית מתמקם במיקום ה-9, כאשר בין לקוחותיו נמנים: טרקלין חשמל, מחסני אושר עד שכלל לא פרסמו בשנת 2009 במגזר, ביחד – מועדון לצרכנות נבונה, ברימאג ועוד. סוגר את הטבלה המשרד "מותג בפרסום" עם גידול מרשים של כ-67%. בין לקוחות המשרד ניתן למצוא את אינטרנט רימון, מלון כינר, הנמל, בנק ירושלים ועוד.

המשרדים הגדולים ביותרצילום: המשרדים הגדולים ביותר
המשרדים הגדולים ביותר







המפרסמים הגדולים ביותר




קטגוריית הספרים כובשת את המקום הראשון בטבלה, עם גידול של כ- 52% בהוצאה לפרסום שלה.

גידול זה משקף מהלך של הכפלת מספר הסניפים של שני השחקנים הגדולים בענף: ספרי אור החיים ופלדהיים, שהינם גם המפרסמים הגדולים במגזר לשנת 2010. הקמפיינים הבולטים של "אור החיים", רשת הספרים הגדולה ביותר במגזר, באמצעות בולטון פוטנציאל, הם השקת מועדון לקוחות בשם "אנשי ספר" ואף הגרלה של 5 ארונות מלאים בספרים.

כמו כן עולה אור החיים במבצע "חוזרים ללימודים עם אור החיים". פלדהיים המפרסמים באמצעות גל אורן BSD מעלים את קמפיין ספר שלישי במתנה, חדש על המדף, ספרסייל ואף שת"פ עם בנק הפועלים תחת הסלוגן: "תקרא תצליח".

קטגוריית הארגונים והעמותות גדלה השנה בכ- 19% בהוצאה שלה לפרסום. הקטגוריה מונה כ-200 גופי צדקה ותרומות לקהילה שהגדולים בהם בפרסום הם וועד הרבנים לענייני צדקה, קופת העיר בני ברק, ארגון יד לאחים, עזר לציון ועוד. העיתונות היא המדיה הדומיננטית בפרסום במגזר והיא כמעט הדרך היחידה לגיוס תרומות באופן אפקטיבי בהיעדר כמעט מוחלט של ערוצי תקשורת ארציים אלנטרנטיביים כמו טלוויזיה ואינטרנט.

רשתות השיווק נותרות במקום השלישי בטבלה ומגדילות את ההוצאה לפרסום שלהם בעוד כ- 27%, לאחר גידול של כ- 75% בשנת 2009. המפרסמות הגדולות בקטגוריה הן: "יש" של רשת שופרסל, המפרסמת באמצעות בולטון פוטנציאל את מבצעי "הכל ובזול", ובנוסף שלל מבצעים לפורים, לפסח, לשבועות ועוד.

במקום השני ממוקמת רשת בר כל המפרסמת ללא משרד פרסום, שלל רב של מבצעים ואף מוצרי חשמל ואלקטרוניקה לבית. במקום השלישי בקטגוריה ממוקמת קו אופ הריבוע הכחול עם פרסום לששת ולשפע שוק באמצעות תוצאות אפקטיביות. עוד נציין בקטגוריה את "מחסני מזון אושר עד" שכלל לא פירסמו במגזר ב- 2009, והשנה בלטו במגזר עם פרסום בראשית.


עוד קטגוריה צומחת השנה היא קטגוריית הביגוד המגדילה את הוצאות פרסום בכ-32%. בין המפרסמות הבולטות בקטגוריה ניתן למצוא את אופנת בגיר המפרסמת את הקמפיינים: המועדון שתמיד באופנה, מבצע כובע וחליפה ומותג שארפמנ'ס באמצעות משרד הפרסום בולטון פוטנציאל.

רשת אופנת האנגר המפרסמת את יום ראשון הגדול באמצעות ברלזון רן לוי, ואופנת המקום הנכון מפרסמת גם נעליים תוצרת ארצות הברית. עוד נציין, כי השנה מפרסמת במגזר רשת H&O שלל מבצעים באמצעות מאיר ואקנין וזאת מבלי שפרסמה כלל במגזר הדתי במהלך שנת 2009.

פלדהיים וספרי אור החיים הינם המפרסמים הגדולים לשנת 2010, ומעניין לציין כי אלקטרה מוצרי צריכה שהיתה המפרסמת המובילה בשנת 2009, כלל אינה נמצאת בעשיריה הפותחת השנה, וזאת בעקבות חרם רבנים שהוטל עליה בשל שיוכה לאלקטרה נדל"ן שביצעה לטענת המגזר חפירות קברים ביפו. נציין כי החרם בוטל בשבוע האחרון.

יוניליוור וסנו ממוקמת במקום השלישי בטבלה עם גידול ממוצע של 16% בהוצאה לפרסום. יוניליוור בולטת עם קמפיין לברנפלקס, לקליק ולבייגל בייגל באמצעות פרסום מימד, ואילו סנו בולטת עם קמפיין OXYGEN, קמפיין למקסימה ולאנטיקאלק באמצעות משרד הפרסום אפיקים. עוד נציין, כי שתי המפרסמות הגדולות הללו פרסמו בשנת 2010 מותגים שכלל לא פורסמו בשנת 2009: יוניליוור מפרסמת את תלמה ברנפלקס, פינוק תחליב רחצה, רקסונה – דאודורנט לגברים, ואילו סנו מפרסמת את סנו סושי-מטליות לחות לניקוי הרצפה, שמפו נקה7 וסנו מבשמי אויר.

מפרסמת נוספת שגדלה משמעותית השנה היא קבוצת אסם הממוקמת המקום החמישי. אסם מפרסמת בווליום גבוה את גלידות נסטלה, את סדרת "מה נאכל היום" ואת נס קפה רד מאג וטבעול – פרי ברכה שלא נתמכו פרסומית במגזר הדתי-חרדי בשנת 2009. המותגים הבולטים בפרסום של אסם הם: טבעול תחת הסלוגן "מאמצים גישה בריאה לחיים", גלידות נסטלה "עושה לי שמח!" באמצעות פרסום מימד, וסדרת "מה נאכל היום באמצעות אפיקים". שתי ענקיות החלב שטראוס ותנובה שהיו עסוקות ב- 2009 ב"מלחמת גבינות", מפחיתות באופן ניכר את ההוצאה לפרסום השנה בכ-21% ו-31% בהתאמה.

קישורים:
הנתונים באדיבות אתר מזבלה
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד