כ"ב אייר התשפ"ד
30.05.2024

ככה משתלטים לכם על המחשב(ה) • וידאו

מנהלת קבוצת 'חרדים, נעים להכיר' בפייסבוק, הפיקה סרט הממחיש את הבעיתיות ביחסי החרדים - חילונים במדינה • בסרט: מה מוצא החילוני כשהוא מחפש חרדים?

ככה משתלטים לכם על המחשב(ה) • וידאו

למרות הדיונים על התאמת פייסבוק לציביון החיים החרדי, מזה שלושה חודשים פועל בפייסבוק דף אוהדים הנקרא "חרדים נעים להכיר". את הדף מנהלת יעל נבון, חרדית המצהירה כי כל מה שמעניין אותה הוא להוריד את מפלס השנאה בין חרדים וחילונים. בדף חברים היום מעל 1300 חברים המתדיינים בנושאים הטעונים באווירה נעימה ונינוחה, ככל הניתן.

במסגרת פעילות הקבוצה, הפיקה יעל סרטון בן כ-50 שניות, כולו על טהרת ההתנדבות החל ממנהל המדיה החברתית שלומי קוריץ, הפרזנטור, הצלם והעורכת לימור רוסו מפאנץ' הפקות, שנרתמו להפקת הסרטון בו רואים כיצד בחור חילוני מנסה לחפש באינטרנט את המילה "חרדים" ובכל פעם שהוא לוחץ על החיפוש, עולה לו סטריאוטיפ אחר על החרדים, כמו: פרזיט, עלוקה, משתמט ועוד.

לדברי יעל, מטרת הסרטון לעורר את צופיו למחשבה שהם מושפעים ממה שהם שומעים ורואים ומבחינתם "חרדי" הוא מושג של משהו שלילי. "כל מה שאני רוצה זה לגרום לאנשים להתחבר לדף הפייסבוק שלי ולנסות להכיר את החרדי ממקום שונה מעט".

הסרטון עלה ברשת, הוא מוצג ביוטיוב ולאחר מספר שעות כבר צפו בו מאות אנשים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד