א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

החבל שלא חנק את הדיין • טורו של נחשוני

המדינה בטירוף: בן משפחה הניח חבל תליה לשופט עליון • גנב קרקעות כשיר לשמש כשר ביטחון • ולבחורי ישיבה אסור לחלות בשפעת • ואיך שכחנו את נדנדת הדלק

חבלי כביסה. צילום ארכיון: יצחק לב ארי
חבלי כביסה. צילום ארכיון: יצחק לב ארי



על חבל התליה

בני-ברק כולה מוקפת בכבלים ובחבלים.

כל דיין היוצא מביתו בבוקר לבית הדין, או רב חשוב בדרך ללשכתו, אינו יכול שלא להסתבך בחבל הכביסה שהשכנה מתחה ממרפסת למרפסת, בכבל התקשורת שחובר בצורה מאולתרת לארון הסעף, בחוטי המתח שמחוברים לגנרטור של שבת או לבניין החדש ממול, שעדיין לא קיבל טופס 4. בימי החורף עוד נוספים עליהם אין-ספור 'כבלים' המתניעים סובארו משנת יצור 77, בעזרת מצבר של פיאט אונו 82.

וכשהם שבים לביתם, הם נלכדים שוב - הפעם בחבלי הקפיצה של בנות כתה ב' וג' או בחוטי העירוב שנותקו מהרוח.

אבל למרות מעמדם הרם, איש לא העלה מעולם על דעתו להצמיד להם שומרי ראש, שמא זומם מאן דהו לתלות אותם, חלילה, על אחד מהחבלים.

לעומתם, יוצא לו שופט 'עליון' עירני, לאחר קפה הבוקר מביתו שב...רמת אביב ומבחין בחתול שחור שאינו סיאמי, או בכבל כלשהו המונח על גדר הבית המשותף, ומיד מקפיץ את כל משמרת הבוקר של משטרת דיזינגוף למקום. הניידת הראשונה בשיירה גם אוספת בדרך את אנשי משמר בית המשפט שמוצמדים מעתה לשופט, חנן מלצר שמו.

מה לעשות שלבתי הדין הרבניים ולרבנויות שבהם קיימת לא פחות אלימות כלפי העובדים, אין משמר מיוחד?

אחר כך, כשמתגלה שאת הכבל הניח במקום אחד מבני משפחתו של השופט, מה שאמור להיות מאד לא נעים ואפילו מביך, וגם להביא לבדיקה לאיזה צורך הכין אותו בן משפחה את 'הכבל' שעד לפני רגע היה 'כבל תליה', מתקפלים להם שומרי הראש ונעלמים כאילו לא קרה דבר והמשטרה מוציאה הודעה שהאירוע מצדה נגמר ואין עוד מקום לחקור.

נכון ש'בן המשפחה' של השופט העליון הסביר שהוא הכין את הכבל כדי לקחתו לפנימיה שבה הוא לומד, אבל מי אמר שאלימות בבית הספר אסורה? כיתה היא הרי לא אולם בית משפט...עובדה: נסו להוריד נעל בכיתה ולזרוק לעבר המורה או המנהל, וזהו מעשה בכל יום, ולכל היותר תשלחו הביתה לקרוא להורים, אם הם לא שופטים או פרקליטים עסוקים. רק פיני כהן זורק הנעל לעבר השופטת ביניש נשלח לשלוש שנות מאסר...

מדינה מטורפת, לא?

קחו עוד הוכחה. יהודי תלמיד חכם שנמצא ראוי להתמנות לדיין בבית הדין הרבני נפסל, רק משום שנטען כי נעשו על ידו חריגות בניה. אבל שר בטחון ממשיך להגן על זכותו למנות לרמטכ"ל צבא ישראל קצין שהשתלט על אדמות המדינה והגיש תצהיר שקר לבית המשפט. כשהוא נפסל על ידי מבקר המדינה והיועץ המשפטי לממשלה, עומד אותו שר בטחון אהוד ברק ומכריז שלמרות הכל ניתן היה למנות אותו גם ל...שר בטחון.

בטח. מגובה האולימפוס של מגדלי אקירוב הכל מתגמד. גם טרופה של המדינה...

ולמה שהמדינה הזו, למשל, לא תעניק 'סניגוריה ציבורית' גם לאותו מועמד לדיינות כפי שהיא העניקה אותה לאהוד ברק ועתה ליועץ המשפטי לממשלה ויינשטיין. כמו שלגביהם החליטו שאת העובדת הזרה העסיקו שלא כחוק רק...נשותיהם, למה שלא יאמרו שגם את חריגות הבניה עשתה אשתו, והוא ברוב טרדותיו לא ראה כלל ולא שמע.

נו, אז זו לא מדינה מושחתת?

שר הפנים אלי ישי הותקף רק לפני מספר שבועות, כשהחליט להחזיר לארצם עובדים זרים עם ילדיהם, השוהים כאן בניגוד לחוק. אתמול נעצר בעלה של העובדת הזרה של...אהוד ברק, ונותק מילדו בן השלוש שעליו שמר. מישהו הבחין במהומות רחוב? הילד נלקח מאביו והועבר לאמו, בעלת היוחסין ו'החסינות', הנמצאת במקום מסתור, תוך שמובטח לשליח שהעביר אותו שהמשטרה לא תעקוב אחריו. שר הפנים מש"ס אמנם לא זוכה עדיין לחסינות מפני המתקיפים אותו, אבל העובדת הזרה של השר ברק כבר זוכה, ועכשיו גם אולי זו של היועץ וינשטיין, או יותר נכון של אשתו, תקבל...

מדינה מטורפת ומושחתת!

אם גם אתם הגעתם למסקנה הזו, ואפילו רק על פי סדר אירועי היום בתקשורת, שרק את חלקם הזכרנו כאן, איבדתם את זכותכם לבוא בטענות על רדיפת עולם התורה בביקורות מגבילות ובמעקבים מציקים. למה באוניבסיטאות המקבלות תקציבי עתק, איש לא יעז לערוך בדיקות נוכחות, ואם יעשה זאת אז מקסימום על...הדשא, ולבחורי הישיבות והכוללים אסור אפילו לחלות בשפעת?

הרי כבר הסכמנו שזו מדינה מטורפת ומושחתת, לא?

'שיטת הנדנדה' עובדת

בתחנת הדלק שבה אנחנו מתדלקים באופן קבוע השתרך היום בארבע ושבע דקות אחה"צ תור ענק. "מה קרה"? - שאלנו את בעל הרכב שלפנינו? "לא שמעתם"? – הוא השיב לנו בגאווה של מישהו היודע משהו שאנחנו לא – "בכותרות יומן הכלכלה ששודרו לפני כמה דקות הודיעו שביבי עומד לקבל החלטה בנושא המס על הדלק, שתהיה "מושכלת ולא פופוליסטית. כולם מחכים"...

במקום למלא את ה'טנק' ב 95 אוקטן, מלאנו פינו שחוק והסתלקנו משם.

כבר שבוע שנתניהו יושב על חבית הדלק ומקבל החלטה להוריד את המס עליה. מי שמאמין שבשונה מכל ההחלטות האחרות שהוא מקבל לאחרונה, דוקא זו, בנושא הדלק, לא תהיה פופוליסטית כפי שהבטיח הקריין בחדשות , מוזמן גם להאמין שבשונה מכל הנושאים האחרים שהוא דוחה בהם את הקץ ולא מקבל החלטות, דוקא בענין מחירי הדלק הוא יקבל אותה כבר היום או מקסימום מחר.

אין שום סיכוי.

לפחות לא עד חודש מרץ, המועד שבו חברות הדלק כבר הודיעו שצפויה עליית נוספת במחירי הדלק. חייבים להשלים עם כך ש'במדינה מאוזנת' חייב להיות איזון, ואם נתניהו יקבל החלטה "מושכלת" להוריד את מחירי הדלק, הוא יוכל לעשות זאת רק בצמוד מאד למועד שבו הם שוב יעלו.

זוהי השיטה שבה זה עבד לאחרונה עם היטל הבצורת שבוטל כמה ימים לפני שהמחיר לקוב מים נסק, עם מחירי הדירות ש"נבלמו" לא לפני שבאוצר הבטיחו שאיש לא יוכל להגיע אליהן, ועם מחירי הקישוריות בסלולר שירדו מאד אבל החשבונות נהיו גבוהים מאי פעם.

'שיטת הנדנדה' הזאת – יסבירו אנשי הכלכלה, אינה תלויה כלל בנו, אלא בעולם. אם מחיר הדלק יעלה שוב זה יהיה רק בגלל שער הדולר של האמריקנים או בגלל המהומות במצרים. מחיר המים עולה למרות ,השיפור במפלס הכנרת, רק בגלל שהאופציה לייבא אותו מטורקיה ירדה, מחיר הירקות בגלל הרוח, מחיר הפירות בשל החשיפה לשמש ומחיר הלחם בגלל השטפונות באוסטרליה שסחפו את שדות החיטה והשריפות ברוסיה שכילו אותן.

כלום לא בגללנו.

ואנחנו לא ידענו שאנחנו מחובקים עד כדי כך על-ידי כל העולם...
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד