י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

תקדים: 'יתד נאמן' מפרסם מכתב של ראב"ד 'העדה'

"אודות הגזירה הנוראה", פותח הגר"מ שטרנבוך את מכתבו החריף נגד הגיורים הצבאיים • גורם ב'עדה' חושף את האינטרס של 'יתד' ומגלה: מדובר בנוסח מעודן • המכתב - בפנים

"הכותב בשברון לב". הגר"מ שטרנבוך
"הכותב בשברון לב". הגר"מ שטרנבוך

המחאה הרבנית נגד אישור הגיורים הצבאיים, טרם שככה.

מכתב יוצא דופן עליו חתום ראב"ד 'העדה החרדית', הגר"מ שטרנבוך, מתפרסם הבוקר (ג) בעמוד 2של היומון הליטאי 'יתד נאמן'.

תחת הכותרת "הגזירה הנוראה", מביע הגר"מ את כאבו על אישור הגיורים.

וכך כותב הגר"מ: "אודות הגזירה הנוראה להתיר ר"ל אלפי משרתים בצבא להיות כיהודים לכל דבר, אף שנתברר בבירור גמור בעדות נאמנה שמעולם לא הסכימו לשמור מצוות, ומה עוד, שרבים מהמחנכים אותם למצוות הם רפורמים או חופשיים ולמדו כפירה ממש ר"ל, מתעקשים בהבל ממש להתירם ע"פ הלכה, ומתחלל שם שמים, שבלחץ הראוי יכולים לפעול לשנות תורתינו הקדושה הנצחי.

"ואנו היום בסכנה גדולה, עם אויבים מוקפים סביב, וזקוקים מאוד לרחמי שמים מרובים, ובכר אמרו חז"ל ביבמות, (ק"ט:) רעה אחר רעה תבוא למקבלי גרים. ובשעה שישראל לא מייחסים ביניהם כראוי השכינה מסתלקת מאתנו וכמבואר בריש פ"ד דקידושין, ובשתיקה אנו מסכנים עצם קיומנו בארץ.

"וראוי לחשוש שכשעומדים מנגד ושותקים שזהו בכלל לא יקים את דברי התורה הזאת. וכל מי שפועל ועושה יזכה להיות בכלל ברוך, ויש לשבח כל הפועלים בזה ולחזקם ולעודדם ולהגביר פעלים, כי נפשנו ועתידנו תלוי בזה".

"הכותב בשברון לב ומצפה בכליון לרחמי שמים מרובים.

"משה שטרנבוך".

ככל הנראה, מדובר במכתב ראשון של רב המזוהה עם בד"צ 'העדה החרדית', המתפרסם ביומון הליטאי.

גורמים ב'עדה החרדית' יודעים לספר כי המכתב נכתב בלשון עדינה - יחסית - כדי שניתן יהיה לפרסמו מעל גבי היומון הליטאי. הם מוסיפים כי, "פרסום המכתב בעיתון מוכיח כי גדולי ישראל מזדהים עם דעתו של הגר"מ שטרנבוך, אך הם נותנים לרב אחר - מבחוץ - לכתוב אותה", אומר הגורם.

בתוך כך, גורמים בכירים ב'עדה' מספרים על המשך ההכנות למפגן הגדול, בהשתתפות רבנים ואדמו"רים. "מי שחשב שאנחנו לא מתכוונים למחות על ביזוי כבוד התורה, טעה", אומרים הגורמים.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד