א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

'משטרת המחשבות' נגד הרב ליאור • טורו של נחשוני

משטרה חדשה נולדה בישראל • ומי אשם? לא טומי לפיד, אלא... שר משפטים חובש כיפה • פסק של הגר"ח קניבסקי עשוי לסייע לרב ליאור, אבל עלול לסבך את הגר"ח

הרב דב ליאור
הרב דב ליאור



לא טומי, לא ביילין. השר נאמן

אנא: אל תהפכו גם את שערוריית מעצרו של הרב דב ליאור, אב"ד קרית ארבע, לסוגיה פוליטית.

אל תתנו למשטרה ולפרקליטות להסתתר מאחורי הגיבנת הגדולה שעל גבם של כל 'יפי הנפש', המוכנים למכור את אמם, כדי שהכל ידעו שהם אינם 'ימין סהרורי',לא כמו הרב ליאור ה'קיצוני'.

אל תתנו לאף רב בישראל את ההזדמנות לחמוק מגינוי העוולה ומהבעת מחאה, רק משום ש'המטה להצלת העם' בראשותם של הרבנים וולפא ודרוקמן, היו הראשונים שעשו זאת.

אל תספקו לעיתונות החרדית עילות להתעלם בזדון מהצעד המקומם, המסכן לא רק את רבני הימין ה'סהרורי' וה'קיצוני', אלא את כל רבני ישראל ודייניו.

אבל היום הם התעלמו מדבר המעצר. התעלמות מוחלטת ומרגיזה.

מעצר רב בישראל, ובודאי אב-בית-דין, על כתיבת הסכמה לספר תורני - הגותי, או אפילו הלכתי-מעשי, הוא חצייה של כל קווי ההרעדה האדומים והעבים שבלטו לעין כל, עד כה.

אפילו המחוקק הרגיש בכך וחייב את המשטרה לקבל, במקרה חריג שכזה, אישור מיוחד של היועץ המשפטי לממשלה.

לא ידוע לנו אם אמנם התקבל אישור שכזה למעצרו של הרב דב לאור. הבה נניח שלא. שכן דיון בנושא בלשכת היועץ המשפטי לממשלה, היה ודאי דולף לתקשורת, הרבה לפני שמפקד תחנת חברון הטריח עצמו לביתו של הרב ליאור בקרית ארבע כדי להגיש לו את צו המעצר.

הפרסום האחרון בתקשורת על אישור דומה שניתן על ידי היועץ המשפטי לממשלה, התייחס לחקירת שופט בית המשפט העליון יורם דנציגר, על חשד לכאורה, שנתן 'הסכמה' ל'עסקים אפלים' עם ראש עירית בת ים, שלמה לחייני.

אם אכן לא ניתן, במקרה של הרב ליאור אישור כנדרש, ומפקד משטרה בחברון פעל על דעת עצמו, הרי שניתן להסיק מכאן כי שלא כמו רבנים ודיינים בישראל הפועלים על פי חוקי התורה ושמחים לצרף הסכמותיהם לספרים תורניים המבררים את הנאמר בה, האמונים על שמירת החוק הישראלי אינם מוכנים לתת הסכמה שכזו לנאמר בספר החוקים של מדינת ישראל.

חשוב לנו לדעת גם, שפריצת כל הגדרות בנושא חקירת ומעצר אב-בית-הדין בישראל נעשתה דוקא בתקופת כהונתו של יעקב נאמן כשר המשפטים. לא בתקופתו של טומי לפיד, או יוסי ביילין.

בעצם, יתכן שלא היה צורך באישור מיוחד של היועץ המשפטי לממשלה. רק משטרת ישראל צריכה לקבל אישור על מעצר רב או דיין מראש. במקרה של הרב ליאור לא מדובר בהם אלא ב...משטרת המחשבות והדעות.

חיפשנו בספר החוקים ועליה לא נאמר דבר בחוק הישראלי.

הגר"ח מקלקל את ה'חגיגה'

רוצים לחשוב חיובי?

גם את הפרשה המקוממת של מעצר הרב ליאור אפשר לקחת לכיוון החיובי.

וכי ממתי מייחסים האחראים על ה'בטחון' והחוק בישראל חשיבות למה שאומרים או אפילו רק כותבים רבנים?

זה לא קורה כל יום. במשרד החינוך, למשל, לא הגיעו עד היום לדרגה גבוהה זו
.
בלי לפגוע חלילה בכותבי 'תורת המלך' אנו לא היינו ממהרים להבטיח להם, גם אם היה סיפק בידינו, שנתעמק דוקא בספר הזה. מגיע 'כל הכבוד' לגורמי הבטחון של ישראל שיגעו והשיגו עותק מהספר שהודפס כנראה במספר עותקים ממוספרים, התעמקו בו והתפלפלו, ואפילו על ה'הסכמות' לא ויתרו.

ראו מהו כוחו של רצון...לתפוס את הרבנים בכנפותיהם.

עכשיו, כשאנחנו כבר משוכנעים שחוקרי עלילות רבני הימין לא רק נמשכו אחר לימוד 'משנתם' אלא גם יודעים להעריך את השפעתם הרבה של דברי חכמים, אולי הגיע הזמן לצנן במעט את ההערכה המופרזת שהם נותנים ל...'הסכמה' שניתנה לספר 'תורת המלך'.

איך נעשה את זה? בעזרת דברי חכמים ממש, שנאמרו על ידי הגר"ח קנייבסקי, ופורסמו בשמו רק לאחרונה.

הגר"ח קנייבסקי קבע שאין לסמוך על הנאמר בספר הלכתי רק בשל ההסכמה המופיעה בתחילתו, משום שבזמננו שיקולי הרבנים להעניק 'הסכמה' לספר אינם תמיד נקיים מכל נגיעות או לחצים.

מה שנכון לגבי מאות ואלפי ספרים תורניים, יכול להיות נכון גם לגבי ההסכמה שנתן הרב ליאור לספר 'תורת המלך' או לכל ספר אחר, וכך, נשמטת כל טענה המייחסת להסכמה זו כוונה כלשהי ואין שום מקום לחקירות ולמעצר...

רק שלא יעבירו עתה את צו המעצר המיותר או ה'מיותם' ל...גר"ח קנייבסקי שבדבריו שנאמרו הרבה לפני המעצר של הרב ליאור, הוא עלול לקלקל לפרקליטות ולמשטרה את ה'חגיגה'...

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 51 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד