א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

ביבי ושטייניץ לעולם לא יבינו מצוקה • טורו של נחשוני

עזבו אתכם מתירוצים לביטול מסיבת העיתונאים. בוילה של שטייניץ ובמבצר הפרטי של ביבי, לא מסוגלים להבין את העם • וגם: סער רודף את הישיבות - ופוגע בילדים החילונים

דיונים חסרי תועלת. ביבי ושטייניץ
דיונים חסרי תועלת. ביבי ושטייניץ



אף פעם לא הבנו למה נקרא מפגש עם אנשי תקשורת בשם 'מסיבת עיתונאים', והיום אנחנו מבינים עוד פחות. Ynet דיווח בצהרים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו עמד לקיים 'מסיבה' שכזו הערב, למרות אשפוזו של שר האוצר יובל שטייניץ, וגם דחה אותה מאותה סיבה: אשפוזו של שר האוצר.

לכנות פגישה עקרה שכל מטרתה להביא להרגעה מאולצת של הרוחות הסוערות בעקבות ההתייקרויות האחרונות בשם 'מסיבה' , זהו 'לעג לרש' במובנו הכי בסיסי, סתמי ושטני של המושג. דחיית ה'מסיבה', משום שלא היה מה לבשר בה לנאנקים תחת הוצאות המחיה הכבדות, ולתלות את הדחיה רק בדאגה להרגשתו הרעה של שר האוצר שטייניץ, שהקב"ה ישלח לו רפואה שלימה, מבליטה את חוסר ההתחשבות המתמדת בהרגשתם הרעה של בני המעמד הבינוני והתחתון, שהם הרוב המוחלט של תושבי ישראל.

במקום למהר ולערוך 'מסיבות' מאולתרות עם עיתונאים, היינו מצפים מהדרג המקבל את ההחלטות בישראל להכיר תחילה על מה קמה המהומה.

זה לא ה'דלק' שמניע את מנועי המחאה החברתית שקמה בישראל, אלא מצוקתם של אלה שאין להם אפילו רכב ישן ומקרטע למלאת אותו בדלק, ואין להם בית לחמם אותו בסולר. זה לא מחיר ה'בורקסים' הבולגרים וה'רוגלעך' נוטפי השוקולד שמונחים על שולחנות הדיונים, אלא מחיר הלחם האחיד שעלה אתמול בצורה משמעותית. זה לא מחיר המים בג'קוזי, שבין כה וכה מלאים ברובם בבועות קצף, אלא כוס המים החמים והדלוחים לתה העלים של הזקנים. במקום לדון בתרנגולות מטילות זהב, הם צריכים לתת את דעתם לביצה שגם היא כבר הפכה לקשה להשגה.

בוילה במבשרת, שבה מתגורר שר האוצר או במבצר הפרטי של ביבי בקיסריה, לעולם לא יבינו את זה.

ואם גם ניתנה היום, ליום אחד, הזדמנות לשטייניץ לראות חלק משכבה הזו בעם ביסוריו, שוכב במזדרונות בית החולים כשהוא נושא מחלות שבאו עליו בשל מצבו הגופני הירוד והלחץ הנפשי הכבד שהוא עובר, גם היא נלקחה ממנו על ידי שומרי הראש שדואגים לבודדו.

מי שרוצה להיווכח עד כמה המנהיגות שלנו מנותקת מהעם, ואינה חשה את מצוקותיו, די אם רק יתן דעתו לעובדה שהפולמוס הכלכלי האחרון בין נתניהו, שטייניץ והנגיד פישר התפתח בכנס הרצליה, שנערך במכללה הבינתחומית - סמל הבורגנות, האלטיסטית והנהנתנותית.

רק לפני שבוע התפרסמה ב'דה מרקר' כתבה נרחבת על משכורות חלומיות המשולמות למרצים במקום, שחלקם מעורב בהחלטות שמתקבלות עתה. לקיים במקום זה את הדיונים על העוני המכה במגדל העמק, בקרית שמונה ובחצור, באופקים ובנתיבות, בבני ברק ובירושלים, זו התגרות של ממש. כמו ללקק את חמאת השום ההולנדית מעל גבי הפרוסה ולייבש אחר כך את הלחם שמתחתיה כדי שגם לעניים יהיה. בשפה הרב תחומית קוראים לזה אטימות או 'התנתקות'.

לדיונים חסרי התועלת בהורדת מחיר הדלק ב 20 אג' שלמות לליטר, או באפילו בהתאמת שכר המינימות אין הגדרה מתאימה יותר מאשר טענו בחיטים, במחירי הלחם ומוצרי היסוד הבסיסיים האחרים, והודה לו בשיעורים.

לחם חוקו. גדעון סערצילום: לחם חוקו. גדעון סער
לחם חוקו. גדעון סער


לא מפקחים על תקציבי ה'חינוך חינם'

עד שתתקבל החלטה עניינית בממשלה בענין ההתייקרויות, משחקים השרים ב'פינג פונג' כשכל אחד מהם מנחית את כדור האחריות למגרשו של השני.

שר התמ"ת החדש, שלום שמחון, שמשרדו אחראי ישירות להעלאת מחיר הלחם, סבור בכלל ש'לחם' הוא רק סמל - ועיקר הבעיה מתרכזת במשרד החינוך של סער.

בדיון שנערך היום אחר הצהרים בכנסת הוא הביע את דעתו כי מה שמעניין את הילדים מהפריפריה - הוא חינוך ומחשב לכל ילד ולא הלחמניה המרוחה בשכבה דקה של גבינה שאמורה להרגיע מעט את רעבון הבוקר שלהם. "מי שחושב שמדינת ישראל חייבת לסבסד לחם עכשיו - זה לא נכון. אמנם יש לדון בהוזלת מחירי הלחם לשכבות החלשות אבל צריך לבחון מנגנונים שבאמצעותם אפשר לסייע להם ולאו דווקא באמצעות פיקוח על המחירים" – אמר השר שמחון.

הפתגם "אם אין קמח אין תורה" אינו קשור לכאן. הוא אינו מתאים למקום שבו גם למי שיש קמח, ובעיקר להם, אין תורה...

כמו לשר החינוך גדעון סער.

לא לבעיה עליה מתריעה אתי בנימין, יושבת ראש הנהגת ההורים הארצית, התכוון השר שמחון בדבריו היום, אבל היא עולה בקנה אחד עם טענתו שחלק גדול מהעול שמעיק על העם נובע מהצורך לממן בעצמו את חינוך ילדיו.

כל המפקחים והבקרים הרבים שהמשרד של סער מעסיק לאחרונה לא הצליחו לגלות ש'חוק חינוך חינם' הוא בעצם עוד 'ישראבלוף' אחד גדול.

במוסף 'עסקים' של 'מעריב' מאשימה בנימין כי "חינוך חינם היא בדיחה עצובה במציאות שבה כל הזמן מכניסים את היד עמוק לכיסם של ההורים. אנחנו ערים למצב הכלכלי בארץ ולרמת העוני הקיימת. המדינה חוקקה חוק חינוך חובה חינם אך היא לא מיישמת את החוק הזה".

אתי בנימין מעידה כי בכל יום תלמידים יורדים מהאוטובוס כי הוריהם לא יכלו לשלם.

המציאות הזו שבה ילדי ישראל אינם מקבלים חינוך חינם כפי שמגיע להם, היא 'לחם חוקו' של משרד החינוך שבראשו עומד גדעון סער. אבל הוא וצוותו עסוקים מדי ב'לתקן' 'קלקולים' של אחרים שאינם קיימים כלל וברדיפה אחר הישיבות ומוסדות התורה. אולי הם חושבים שבדרך זו של קיצוץ בתקציבי הישיבות יצליחו להשלים משהו מהתקציבים הנעלמים של חינוך החינם שמובטח על פי חוק לאזרחי מדינת ישראל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד