י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

המאבק הבא: הרב אמנון יצחק גם נגד 'הידברות' • חשיפה

האם 'הידברות' מסתירים מגדולי ישראל כי מדובר בערוץ טלוויזיה? • הרב אמנון יצחק: "זה ערוץ שמרחיק את הקרובים" • הידברות: "השמצות והכפשות. המניעים - כבוד וכסף"

הרב זמיר כהן. מתוך ערוץ הידברות
הרב זמיר כהן. מתוך ערוץ הידברות



מזה חודשים ארוכים, מתנהל מאבק שקט בבתי הרבנים והעסקנים נגד ערוץ הטלוויזיה 'הידברות'.

אולם, עוד בטרם יצא המאבק לדרכו באופן רשמי, ביום ג' האחרון, נשא הרב אמנון יצחק דברים חריפים בגנות הערוץ – והעלה את המאבק לכותרות 'בדלת האחורית'.

מה הבעיה בערוץ 'הידברות'?

ובכן, המתנגדים טוענים בתוקף, כי 'פעילות התשובה' עליה מספרים מנהלי הערוץ, היא רק תירוץ לבקשת תרומות ולהחתמת גדולי ישראל.

לדברי המתנגדים, ראשי הערוץ מסתירים מגדולי ישראל, שחתמו לטובת פעילות 'הידברות', את המידע החשוב לפיו מדובר בערוץ טלוויזיה לכל דבר, שניתן לצפות בו דרך הכבלים. בפני גדולי ישראל, מוצג 'הידברות' כ'ארגון תשובה' במסגרתו מועברות הרצאות - ולא כערוץ טלוויזיה.

"אם גדולי ישראל היו יודעים שמדובר בערוץ טלויזיה, לא רק שלא היו תומכים בו – אלא היו יוצאים נגדו חוצץ", טוענים עסקנים עמם שוחחנו.

כאמור, במהלך הרצאה שנשא הרב אמנון במצפה רמון, דיבר בתקיפות נגד 'הידברות', בו הוא רואה ארגון מתחרה.

הרב הסביר כי בעוד האינטרנט הפך לכלי נצרך שקשה להתקיים בלעדיו, ועל כן גדולי ישראל התירו את השימוש בו לצורכי עבודה - הטלוויזיה היא מכשיר שאסרו אותו כל חכמי ישראל. "הערוץ לא מקרב את הרחוקים, אלא מרחיק את הקרובים", אמר.

לרב אמנון יש בעיה נוספת עם הערוץ. "הערוץ משדר הופעות 'איומות'. הם מביאים זמרים פסולים, ובהם זמרים מחללי שבת, וכן סלב'ס אחרים הרחוקים מהיהדות".

"ישנם גורמים שעושים הכל כדי להכפיש את הידברות"

תגובת ערוץ הידברות:

"שמענו השמצות והכפשות נגד ארגון הידברות והדבר מצער מאוד. הטענות שעלו ובהן הטענה שהידברות גורמת לחרדים לראות טלויזיה, זה בדיוק כמו לומר אודות ארגוני הקירוב, שהסמינרים המתקיימים בבתי מלון בשבתות, מקלקלים את החרדים ששוהים במלון.

"הידברות נמצאת במגרשם של החילונים נטו. השידורים הם בכבלים ובצלחות הלווין. אין שום גישה לאדם חרדי לכלים אלה.

"מגוחך לומר שהידברות, בעקבות השידורים, מקלקלת את החרדים. גם חרדי שנמצא באינטרנט נחשף לדברים מן הסוג הגרוע ביותר, אם הוא צופה בהידברות היא יכולה רק להציל אותם, וודאי שלא לקלקל.

"ידוע לנו שישנם גורמים המתיימרים להימנות בין המחזירים בתשובה, שכל הפעילות שגורמת למהפכה בציבור הישראלי - היא לצנינים בעיניהם ומנסים לעשות הכל על מנת להכפיש את הידברות. אנו יודעים גם שגורמים אלה מתכננים עוד התקפות חוץ מזו הנוכחית. המניעים שלהם הם בעיקר שיקולי כבוד וכסף, ועובדה זו ידועה גם לגדולי הדור.

"מאות אלפי המתקרבים בארץ יעידו שבני משפחת החילונים צופים בהידברות, ואין המת יכול להכחיש את החי.

"בנוסף הסקר הגדול של גיאוקרטוגרפיה, שמראה על מהפכה אמיתית של קירוב, ושחלק מגדולי הדור נחשפו אליו ויש כאלה שמנסים לחבל בהצלחה הגדולה. לפי סקר זה בערוץ צופים 264000 בתי אב רובם המוחלט חילוניים ומסורתיים!"

בהידברות מוסיפים: "הידברות התחילה לשדר בערוץ אך ורק אחרי אישורם ודרבונם של גדולי הדור מכל גווני הקשת, גדולי הדור מכוונים את ארגון הידברות, והם מודעים היטב לתוצאות המדהימות של הפעילות האדירה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 230 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד