כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

אבל ב'שומרי שבת' בבורו פארק • הגאב"ד איננו

אבל בשכונת בורו-פארק החרדית: גאב"ד 'שומרי שבת', הגה"צ רבי יהודה הלוי טירנואר זצ"ל, נפטר בגיל 88 • הפך את בית המדרש ל'מוסד' ייחודי, המפורסם בכל העולם

הגה"צ רבי יהודה הלוי טירנואר זצ''ל , גאב"ד 'שומרי שבת'
הגה"צ רבי יהודה הלוי טירנואר זצ''ל , גאב"ד 'שומרי שבת'

ברוך דיין האמת: אבל בשכונת בורו-פארק החרדית, משם מגיעה הידיעה המעציבה על פטירתו לשמי מרום של הגאון הצדיק, רבי יהודה הלוי טירנואר זצ"ל, גאב"ד 'שומרי שבת' בבורו פארק.

גאב"ד שומרי שבת זצ"ל נפטר לאחר שחלה בתקופה האחרונה, ורבים התפללו לרפואתו השלמה. בעת יציאת הנשמה שהו בסמוך למיטתו בניו, נכדיו וניניו הרבים. לאחר זעקות 'שמע ישראל', בשעה 2:30 לפי שעון ארה"ב, השיב את נשמתו ליוצרה, כשהוא בגיל 88.

המנוח זצ"ל היה חתנו של האדמו"ר מחוסט-טאש זצ"ל, והיה ידוע כפה מפיק מרגליות. הוא מסר אלפי שיעורי תורה בבהירות מיוחדת, כאשר מידי יום מסר שיעורים בבית המדרש 'שומרי שבת' - ה'איצקוביץ' של בורו פארק, שאין כמעט ישראלי המבקר בברוקלין שאינו מכיר את המקום, בו מוגשים קפהה ותה וארוחות 24 שעות ביממה.

שנים רבות שימש כר"מ בישיבת 'רבנו חיים קלוגר', שיותר מאוחר הפכה לישיבת 'חתם סופר', ועברה לבורו פארק ועמדה בראשותו של גאב"ד מטרסדורף זצ"ל.

הגאב"ד זצ"ל היה ידוע כאיש חכם מאוד ולזכותו נזקפו זכויות של עשיית שלום בית ושלום בין פלגים שונים ביהדות החרדית בארה"ב, שראו בו דמות בלתי מפלגתית,

בהיותו מגיד שיעור בדף היומי שנים רבות רצו לכבדו כמה פעמים לסיים במעמדים הגדולים בסיומי הש"ס במנהטן, אבל ברוב ענותנותו סירב לכבוד הרב שהוצע לו.

מן הסיפורים המפורסמים על הגאב"ד זצ"ל, כי כשמסר שיעורי תורה בבית מדרשו ובאו אנשים שרצו להתפלל מנחה וערבית, עוד לפני השיפוץ וההרחבה בביהמ"ד, ציווה על הגבאי לתלות מודעה ולהכריז שהמניינים עוברים לבית המדרש של הרב שטרן הסמוך ולא חשש שיאבד את המתפללים שבאו ל'שומרי שבת'.

מסע הלוויה ייצא הערב (ה') מבית מדרשו 'שומרי שבת' בפינת הרחובות 13\53 בשעה 18:30. משטרת ניו יורק נערכת בכוחות מתוגברים וסוגרת את הרחובות המובילים והסמוכים לבית המדרש.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד