כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

נהגת לא כחוק? המלשינון בעקבותיך

המלשינון, או בשמו הרשמי: "נוהל 6 - איך אני נוהג?" מאפשר לכל אזרח במדינה להתקשר למספר המוטבע על רכב של חברות במשק ולהתלונן על הנהג. האם זה באמת יעיל? • וידאו לצפיה

נהגת לא כחוק? המלשינון בעקבותיך





המלשינון – נוהל 6, נחוץ במידה רבה לנהיגה בטוחה, אחראית ונכונה ולמניעת עבירות תנועה. רוב הציבור סבור כי על חברות להטיל עונשים שונים על עובדים שנסעו באופן לא בטיחותי.

מסקר שערכה עמותת אור ירוק בסוף שנת 2010 באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה, בנושא המלשינון – נוהל 6, עולה כי 60% סבורים, כי נוהל 6 נחוץ במידה רבה עד רבה מאד, 74% מהציבור סבורים כי על חברות להטיל עונשים שונים על עובדים שנסעו באופן לא בטיחותי, ו-53% מהציבור סבורים כי יש לעגן נוהל זה בחוק.

עוד עולה מהסקר, כי יותר מ-70% מהציבור שמעו על נוהל 6, אך רק מיעוט קטן, 10%, התקשרו לדווח במקרה של עבירת תנועה. יחד עם זאת, כ-60% מהציבור סבורים, כי יתקשרו לדווח על עבירת תנועה לחברה בה מועסק נהג שנסע באופן לא בטיחותי.

התקנה "נוהל 6 – מלשינון" של משרד התחבורה נכנסה לתוקפה כבר לפני 6 שנים, לפיה חברות המחזיקות מספר גדול של רכבים, מתבקשות לשים על גבי הרכבים מדבקות שבהן מופיע מספר טלפון, אליו ניתן להתקשר ולדווח על נהיגה בעייתית של הנהג. כל בעל מפעל או חברה, המחזיק ברשותו צי רכב, מחוייב להצמיד לחלקו האחורי של כל אחד מכלי הרכב מדבקה שעליה מצוין מספר טלפון אליו ניתן להתקשר בגין עבירה, שבוצעה בכלי הרכב של המפעל או החברה. אחת לחצי שנה מחויבות החברות לדווח לגף קציני בטיחות במשרד התחבורה, כשבמקביל מפקחים מטעם המשרד בודקים את יישום הנוהל בביקורות שהם עורכים במפעלים או חברות שונות.

לדברי שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק, "נוהל 6 מאפשר למדינה לגייס אלפי עיניים של נהגים בכביש, להבחין בסכנות בטיחותיות ולהתגייס למערכה נגד נגע תאונות הדרכים בישראל. מדובר בנוהל היוצר תרבות נהיגה באמצעות אכיפה אזרחית ידידותית יותר, יחד עם תחושה של פיקוח והרתעה. ממצאי הסקר מצביעים על כך שהאזרחים מקבלים את הנוהל ככזה, ורובם הגדול מוכן לשתף פעולה ברצון, מה שיכול להשפיע חיובית לא רק על נהיגתו של הנהג העבריין, אלא גם על נהיגתו של המדווח. אני מאמין כי הגברת המודעות בקרב הציבור לנושא, תגדיל גם את אחוז המדווחים בפועל."
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד