כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

תושבי רכסים, לשר כץ יש בשורה בשבילכם

ועדת הכלכלה אישרה: קטעים חדשים בכביש 6, שעשויים לחסוך את הפקקים לתושבי הצפון • שר התחבורה: "התוכנית החדשה תיצור רשת של כבישים ומסילות מקרית שמונה עד אילת"

כביש 6. צילום אילוסטרציה
כביש 6. צילום אילוסטרציה

הבוקר (א) אישרה ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן, את קביעת קטעים 3 ו-7 בכביש חוצה ישראל, מיקנעם לכיוון צפון עד למחלף סומך שממזרח לקרית אתא.

עלות ההשקעה נאמדת בכ-3 מיליארד שקלים. הפרוייקט מהווה חלק מתוכנית "נתיבי ישראל" לקירוב הנגב והגליל.

הוועדה אישרה את ההחלטה העקרונית של הממשלה לצאת לשלב מוקדם לקראת מיון המועמדים למכרז.

סגן החשב הכללי באוצר, גיל שבתאי, הסביר לוועדה כי השלב השני בתוכנית, שיכלול את אישור המכרז והמשך התהליך, יובא גם הוא לאישור ועדת הכלכלה.

עד כה יכלו הנוסעים צפונה להגיע עם כביש 6 עד למחלף תות בלבד. המשכו התפצל לשני כיוונים: לכיוון זכרון יעקב או לכיוון הקריות. אלא שהנסיעה עליו הייתה כרוכה בפקקים וברמזורים רבים.

אורך הקטעים: כ-21 קילומטרים של כביש אגרה. "הארכת כביש 6 צפונה מבוצעת במסגרת תוכנית שתיצור רשת ארצית של כבישים ומסילות מקרית שמונה ועד אילת", אמר שר התחבורה, ישראל כץ. התוספת המדוברת כוללת 17 קילומטרים, שיתווספו ל-140 הקילומטרים עליהם משתרע כיום כביש 6.

במקביל, תחל בחודשים הקרובים חברת חוצה ישראל בעבודות הסלילה של הקטע הדרומי של כביש חוצה ישראל מלהבים לשוקת, גם הן בהתאם לתוכנית "נתיבי ישראל".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד