י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

כך תתמודדו עם החצ'קונים • מדריך

הבשורות הרעות: כמעט כולם סובלים מתופעת ה'אקנה' גם אחרי גיל ההתבגרות • הבשורות הטובות: יש מה לעשות - טיפול קוסמטי לצד שינויים בהרגלי החיים • אז מה כדאי להפסיק לאכול?

המטוגנים מביאים חצ'קונים. צילום אילוסטרציה
המטוגנים מביאים חצ'קונים. צילום אילוסטרציה



אקנה היא תופעה המורכבת מכמה גורמים שחלקם פנימיים לחלוטין, כמו חוסר איזון הורמונאלי.

ידוע גם שמתח נפשי ושינויים במצבי הרוח מחמירים את האקנה באופן משמעותי.

לכן, טיפול מלא לאקנה יכלול גם טיפול קוסמטי וגם טיפול פנימי כמו שינויים בהרגלי החיים על מנת לאזן את הגוף ולמנוע חזרה של התופעה.

אקנה – מי צפוי להיפגע?

הבשורה הלא כל כך משמחת שיש לי עבורכם היא שכמעט כולם סובלים מתופעות אקנה בדרגות חומרה כאלו או אחרות. וגם אם עברתם את גיל ההתבגרות, לא בטוח שהצלחת לחמוק מפצעי אקנה.

כיוון שהורמונים הם אחד השחקנים הראשיים בייצור של שומן וסבום (אנחנו קוראים לזה שחורים) בעור, אתם עלולים 'ליהנות' מהתופעה בכל שלב של חייכם. פשוט כי רמות ההורמונים בגוף אינה אחידה והיא עולה ויורדת לכל אורך חיינו.

ההורמונים מושפעים בקלות ממתח ולחץ, ווסת והריון, תרופות המכילות ליתיום, מזונות מן החי שניזונו מהורמונים ועוד סיבות רבות. מאכלים מסוימים הגורמים לאלרגיה ולדלקתיות אצל כל אחד באופן ספציפי יכולים להתבטא בצורה של אקנה.

אתן לא חייבות להמשיך ולהסתובב עם אקנה.

קיימים פתרונות טבעיים מצוינים הנותנים תוצאות לטווח ארוך.

טיפול מלא לאקנה משלב גם טיפול קוסמטי וגם טיפול פנימי כמו שינויים בהרגלי האכילה והפעילות הגופנית, על מנת לאזן את הגוף כדי למנוע חזרה של התופעה.

אז מה אסור לי לאכול?

צריך להימנע מאכילת מוצרי חלב, תפוזים, וקלמנטינות, שוקולד, קפה, קולה, משקאות דיאט, פלפל ירוק, מטוגנים, שומן טראנס, במבה וחטיפים בכלל.

צריך להפחית בביצים, במאכלים מתוקים, עגבניות, קמח לבן ופסטה, אורז לבן ותפוח אדמה.

אוקיי, אבל מה מותר לאכול?

רצוי לאכול סויה, טופו, טחינה, סרדינים, ירקות ירוקים, שקדים לא קלויים ופלפל אדום.

אפשר ורצוי גם ירקות, פירות, אורז מלא, לחם חיטה מלאה, דגים, שעועית שחורה או לבנה, גרגירי חומוס, קינואה, דוחן, כוסמת, שיבולת שועל ולשתות הרבה, הרבה מים!



הלגה רקנטי, "לית הלגה - מרכזים קוסמטיים ורפואיים - קוסמטיקאית פָּרָה-רְפוּאִית מוסמכת בעלת ותק של 20 שנה בתחום. הלגה יצרה את "שיטת הלגה" המשלבת טיפוח ואורח חיים נכון בהתאמה אישית על פי צרכיו האינדיווידואליים של כל לקוח.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד