י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

נפגעי הנהלים החדשים: הישיבות לנושרים • חשיפה

במשרד החינוך עושים דין אחד לכולם: מהישיבות למצטיינים ועד הישיבות לנושרים • ראש ישיבה לנושרים: "הם הורסים את המערכת. המדינה יורה לעצמה ברגל"

נפגעי הנהלים החדשים: הישיבות לנושרים • חשיפה
יצחק לב ארי מהיר חימה

בהיכלי הישיבות לנושרים מרגישים בימים אלו, אולי יותר מכל ישיבה אחרת, את החבל שהתהדק על צווארם בעקבות הנהלים המחמירים שהשית משרד החינוך על המוסדות החרדיים.

על פי הנהלים, שנחשפו לראשונה ב'בחדרי חרדים', תלמידי-הישיבות נדרשים לשהות בכל שעות היום בתוך בית המדרש. בחור שלא יהיה נוכח בבית המדרש, ייחשב לנעדר, אפילו אם הוא נמצא בשטח הישיבה.

מסתבר, שבאגף בכיר מוסדות תורניים עושים דין שווה לכל הישיבות: מישיבות למצטיינים ועד ישיבות לנושרים, השוכנות כיום כבוד בכל עיר ועיר - כולם חייבים לעמוד בנהלים המחמירים.

"ההנחיות החדשות האלו לא גרועות לבחורים ששוקדים בבית המדרש במשך כל היום כפי שהן בלתי אפשרויות עבור הבחורים הנושרים", מסביר ראש ישיבה לנושרים בשיחה ל'בחדרי חרדים'.

הוא מסביר: "אנחנו מדברים על בחורים שלא יכולים ללמוד כל היום. הם צריכים לשאוף אוויר. הפעילות של הישיבה נעשית לא מעט מחוץ לכותלי הישיבה. הרי מדובר בבחורים שנפלטו מעולם הישיבות ומתקשים ללמוד. אז איך מצפים מהם שיהיו כל היום בשטח הישיבה?".

לדברי ראש הישיבה, המדינה יורה לעצמה ברגל: "בשנים האחרונות החליטה המדינה להתמקד יותר ויותר בטיפול בבחורים נושרים. המדינה משקיעה בתקציבים שונים ואף פועלת לשילובם במערך העבודה והאקדמיה, ומצד שני, היא פוגעת בציבור הזה באמצעות החמרת נהלים, שתקפים גם לגביהם".

המשמעות, לדבריו, חדה וחלקה. "אם אנחנו נפסלים - ואחרי שהוחמרו הנהלים יש לכך סיכוי טוב - נפסיק לקבל את התקציבים מהממשלה. ומי ייפגע מכך? ההורים והנערים הנושרים.

"כדאי להם להתעשת שם במשרד החינוך", מסיים ראש הישיבה את דבריו בכאב. "הנהלים המחמירים הללו עלולים להרוס מערכת שמנסים לבנות מזה שנים ארוכות ולגרום לצער רב בקרב המשפחות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד