י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

פרשה חדשה • גדולי ישראל נגד "הכת של הרמתי" • מסמכים

מכתב חריף, עליו חתומים גדולי ישראל מכל החוגים, מתפרסם נגד אהרן רמתי, מפעיל סמינר לבנות בסנהדריה • הסיבה: המוסד שבניהולו כמו "הכתות המסוכנות" • חשיפה

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

מכתב חריף, עליו חתומים גדולי ישראל מכל החוגים, צפוי להתפרסם מחר (ג') בכל ריכוזי הציבור החרדי, כנגד אהרן רמתי, המפעיל סמינר לבנות בשכונת סנהדריה בירושלים. לפי המכתב, הסמינר פועל בהנהלתו בשיטתיות להביא לנתק הקשר בין הנערות להוריהם, על מנת לגרום להן תלות מוחלטת במנהל.

מדובר בסמינר בו לומדות בנות מעל גיל 18, שסיימו סמינרים, ועל פי החק הן בחזקת עצמן, ועל כן לא ניתן לערב בנושא את רשויות החוק.

לאחר מקרים קשים מאוד שנוצרו כתוצאה מהתנהלות זו, התקיים דין תורה ממושך בבית הדין של בד"ץ בית יוסף. במהלך הדין תורה דרשו הורי התלמידות מרמתי לסגור את הסמינר.

בדין תורה הוכרע כי רמתי מחוייב לבצע שינויים מהותיים ודרמטיים במוסד, ולהפסיק להתגורר באופן מיידי עם הבנות.

רמתי סירב לקיים את פסק הדין, וממשיך להכניס בנות חדשות לסמינר שבראשותו וממשיך להתגורר במקום.

בעקבות כך חתמו גדולי ישראל, מכל החוגים, בצעד נדיר, על מכתב אזהרה וגילוי דעת חמור וחריף. במכתב הם מגדירים את המוסד שבניהולו כאחת הכתות המסוכנות ביותר, וזה בשל אופי הלבוש, והחומר הנלמד במקום, ובשל העובדה שכל הנערות סרות למרותו ואינן מפעילות שיקול דעת.

אחד מהורי התלמידות מתאר בבכי קורע לב בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "בתי לא עלינו נאלצת להתקשר עם רמתי באמצעות אס.אם.אס. בפלאפון על כל פעולה שהיא עושה".

כאן, באתר 'בחדרי חרדים', נמשיך לעקוב אחר הפרשייה שתסעיר בימים הקרובים את הציבור החרדי.



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 71 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד