י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

יש הקפאה בביתר • 2,200 דירות ממתינות לשר הביטחון

הימין פצח במחול על סיום ההקפאה, אבל בפועל, בערים החרדיות ביו"ש - יש הקפאה • 'חוק ירושלים רבתי' גרם לראש עיריית ביתר לצאת בכתב-אישום חריף נגד הממשלה • חשיפה

מה שהיה הוא שיהיה. סיור בשטחים המוקפאים בביתר. צילום ארכיון
מה שהיה הוא שיהיה. סיור בשטחים המוקפאים בביתר. צילום ארכיון



מזה שבועות ארוכים מגיעות אל שולחן המערכת תלונות של תושבי ביתר, לפיהן עושה משרד הביטחון הכול כדי לטרפד את אכלוס שטחי ביתר עילית בכל הנוגע ליחידות דיור חדשות.

כך, למשל, בפרויקט חדש הנבנה בגבעה B בידי הקבלן אלי רחמים, הבניינים עצמם כבר מוכנים, אבל אין תשתיות. אז נכון שתאריך מסירת הדירות טרם הגיע, אך התושבים, שדבריהם מגובים בעדויות ישירות של גורמים בכירים בחברה הבונה, מתעקשים ואומרים כי גם כאשר יגיע המועד, אין כל סיכוי למסירת הדירות בזמן.

בשיחות עם החברה עצמה, הם סירבו להתייחס לפרשה באופן רשמי. במשרד הבינוי והשיכון טוענים כי בהגיע תאריך המסירה, התשתיות יושלמו. נחכה ונראה.

איש לא ישחרר אמירה לפרסום בשמו, אבל שלא לציטוט אומרים רבים כי על שולחנו של שר הבטחון, אהוד ברק, נערמו לא מעט טפסי אישור לבנייה בביתר עילית, כמו גם בערים חרדיות אחרות הנמצאות בשטחי יו"ש, ואין בדעתו לחתום עליהם, ויהי מה.

שלא לדבר על גבעות C ו-D, הגבעות העתידיות של ביתר, אשר נכללו בכל תוכניות הקמת העיר, ואשר הסיכוי להקמתן נראה כמו הסיכוי לכך שנתניהו הולך הביתה מחר בבוקר.

הקפאה? בישובים החרדיים מתעקשים ואומרים כי היא קיימת בשטח, על אף שבאופן רשמי הימין כבר חגג על סיומה.

'חוק ירושלים רבתי'

על רקע זה באה אתמול (ג) הצעת חוק חדשה, אותה יזמה ח"כ ציפי חוטובלי, הסמן הימני בליכוד. להצעת 'חוק ירושלים רבתי' הצטרפו: אברהם דיכטר, דוד רותם, אברהם מיכאלי, זאב אלקין ויצחק ועקנין.

על-פי ההצעה, יורחב שטחה של ירושלים ותגדל אוכלוסייתה על ידי סיפוח לשטחה של מספר מועצות מקומיות ויישובים. אחד מסעיפי ההצעה מדבר על כך כי "הממשלה תפעל, בשיתוף עם המועצה, להגדלה משמעותית של עתודות קרקע הזמינות לבנייה למגורים בתחומי ירושלים רבתי".

בין המצטרפים העתידיים: עירית ביתר עילית, עיריית מעלה אדומים, מועצות מקומיות גבעת זאב, מבשרת ציון ואפרת, הישובים כפר אדומים, אלון, נופי פרת, קדר , מעלה מכמש ומצפה יריחו, ומועצה אזורית גוש עציון.

החוק מציע כי תישמר האוטונומיה של כל יישוב, אך מבחינות שונות הם יוגדרו כ"ירושלים רבתי".

לדברי חוטובלי, "בשנים האחרונות, על רקע התפתחויות דמוגרפיות, תרבותיות, סוציאליות ומדיניות, נחלש מעמדה של ירושלים כעיר החשובה והמובילה בישראל והחלה הגירה שלילית של אוכלוסייה חזקה ומובילה לעבר ערי השפלה. החוק המוצע יאפשר לשנות את המגמה, להחזיר לירושלים את מעמדה כסמל וכליבו של העם היהודי ולגייס את מיטב הכוחות בקרב ישראל ויהדות העולם לחיזוקה של ירושלים".

חגורת ביטחון לירושלים

"אפילו פרס תמך בנו". מאיר רובינשטייןצילום: "אפילו פרס תמך בנו". מאיר רובינשטיין
"אפילו פרס תמך בנו". מאיר רובינשטיין


אתמול, במהלך דיון בפורום נציגי ירושלים באולם ירושלים בכנסת, דיבר ראש עיריית ביתר עילית, מאיר רובינשטיין על בעיית ההקפאה הבלתי רשמית השוררת בעירו.

נדגיש, כי זו הפעם הראשונה בו הוא מדבר על הנושא באופן רשמי ופומבי. עד כה הוא נמנע מכך כדי שלא ליצור מתיחות מול משרד הביטחון.

"אני מכבד מאוד את רבותיי, חברי הכנסת, על היוזמה הברוכה לקידום 'חוק ירושלים רבתי', אך ראשית אבקש ברשותכם לעיין בסעיף הראשון בהצעת החוק שהכנתם", אמר, והתייחס לסעיף המדבר על הגדלת עתודות הבנייה.

וכאן עבר לגולל את כתב האשמה. "בעיר ביתר עילית, אותה אתם מבקשים להכליל בהצעת החוק, יש כיום 2200 יח"ד זמינות, עפ"י תב"ע המאושרת, לשיווק מיידי - ושיווקם נמנע בשל אי חתימתו של שר הביטחון לאשרור", אמר.

לדברי רובינשטיין, "מאז ומקדם היתה ביתר עילית בקונצנזוס הישראלי בהיותה עיר גדולה מפותחת ודינאמית, היושבת בצמידות לקו הירוק. ממשלות ישראל לדורותיהן, כולל ממשלת רבין-פרס, ראו בה מעין 'חגורת ביטחון' לירושלים. כיום היא מונה 7.500 יח"ד בלבד. יש לנו תוכניות מפורטות של בניית עוד 5.500 יח"ד הממתינות לאישור התב"ע ובסה"כ העיר תוכל לאכלס, לו רק אפשרו הרשויות שהכריזו כך עם הקמתה של העיר, 15.200 יחידות(!) שאין לגביהן שום מחלוקת".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד