כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

סקר TGI נחשף: יש חיים מחוץ ל'סיטי טאוור' • הנתונים והפרשנויות

המובילים: 'משפחה' ו'המודיע' • למרות ההצהרות: 'המבשר' מדשדש • למרות השדרוג: 'בקהילה' לא מתרומם • 'יתד' ו'קו עיתונות' יורדים - והמדיות החדשות תופסות גובה

הדפסת עיתון. צילום: יעקב נחומי
הדפסת עיתון. צילום: יעקב נחומי

את המתח במערכות העיתונים ניתן היה לחתוך הבוקר (ה') בסכין.

כל השנה הם עסוקים בספקולציות, מכריזים על היותם 'המובילים' ו'המנהלים', אך היום מגיעות תוצאות האמת. ביום הזה יהיה קשה להתחבא מאחורי כנסים מפוארים במלונות יוקרה או כנסים מקצועיים במרכזי קונגרסים.

זהו יום בו רק המספרים מדברים. והם מדברים, אוהו מדברים.

הטבלה המלאה מובאת כאן לעיונכם, אך ישנם לא מעט נתונים מרתקים, השופכים אור על מפת התקשורת החרדית.

שני העיתונים החזקים ביותר בסוף השבוע - היו ונותרו: 'המודיע' ו'משפחה'. או ליתר דיוק - 'משפחה' ו'המודיע'. למרות שינוים מרחיקי לכת שעשו המתחרים (בקהילה), משפחה שומרת על המקום הראשון ביציבות. בקהילה, שמביאים ללקוח ארגז עיתונים מכל הסוגים, לא מצליח להתרומם בצורה משמעותית.

מהו סוד כוחו של עיתון משפחה? יש שיאמרו ותיקותו, יש שיגידו מקצועיותו, או שמא חלק החדשות המחודש. כך או כך, הוא נותר העיתון הנמכר ביותר בציבור החרדי בסופי השבוע.

מהסקר עולה, כי הצהלות שנשמעו בזירה החסידית, היו מוקדמות ומיותרות. עיתון 'המבשר' דאג להפריח לחלל האוויר מספרים ממספרים שונים על מכירות העיתון ששוברות שיאים כל שבוע מחדש. הסקר החדש, לא נעים, מוציא את הרוח מהבלון הגדול. מתברר כי דווקא החבר'ה מהמודיע, שרואים את 'סיטי טאוור' רק בדרך למסעדה של ארנרייך, עושים עבודה מצוינת ומשאירים את העיתון שלהם כמוביל מבין היומונים. 'המבשר' נותר הרחק מאחור.

אז איך זה קרה ל'המבשר'? כמה סיבות אפשריות, אך התקופה האחרונה מלמדת כי הנהלת העיתון מעדיפה למצב עצמה כעיתון נישה חסידי. נקיטת הצד בפרשת הגיורים, הרחיקה מהם לפחות 40% מהציבור החרדי, וכך זה נראה.

ומה קורה עם חביבת המערכת 'יתד נאמן'? אז ככה, בשנה האחרונה ניהל עיתון 'יתד נאמן' קרב איתנים נגד השבועונים. מהסקר עולה כי הקרב כשל, ויותר אנשים קונים את השבועונים. יותר מרתק לגלות כי דווקא העיתון הלוחם נפגע באופן משמעותי. בסוף השבוע הוא יורד בלמעלה מאחוז ובאמצע השבוע בשני אחוזים. אתם חוששים? אל דאגה. כבר במאמר המערכת הקרוב תשמעו הסברים על כך ש"פח השמן הטהור הולך ומתכווץ, ומי לה' אליי". שיהיה.

ומה עוד? מדיות חדשות נכנסו לשוק, ובהצלחה. עיתון 'מרכז העניינים' מציג את הצמיחה הגדולה ביותר מבין כל העיתונים, והמתחרה הישיר, 'קו עיתונות', סופג ירידה קלה (האם זה בשל מלחמות האיתנים המתנהלות בבית שמש?). גם רדיו 'קול ברמה' מציג נתונים לא רעים, יחסית לכלי תקשורת חדש, אך 'קול חי' ממשיך להוביל את המדיה החרדית ברדיו.

יש לכם מה להוסיף? אתם מוזמנים לטקבק לנו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 51 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד