כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

סדקים באיחוד • נסיונות החייאה ל'הצלה ירושלים'

אם עד היום 'הצלה גוש דן' היה הארגון העצמאי היחיד שלא חבר ל'איחוד', כעת חובר אליו 'הצלה ירושלים' • השבוע החלו בחלוקת ה'מירסים' • ורק במד"א מחייכים

מתנדבי 'הצלה גוש דן'. צילום ארכיון
מתנדבי 'הצלה גוש דן'. צילום ארכיון

4 שנים חלפו מאז הולדתו של ארגון 'איחוד הצלה' ומותו של 'הצלה ישראל'. יש מי שכבר ידע להספיד את הקבוצות הקטנות שלא חברו ל'איחוד' הגדול, אולם בימים האחרונים מסתמן כי יש תקווה להתארגנות מחודשת - וקנאת סופרים תרבה חוכמה.

עשרות מתנדבים שבזמן המאבק בין הארגונים, פרשו מהתנדבותם בארגונים חרדים. חלקם הגדול המשיכו להתנדב במד"א, וחלק מועט פרשו מהתנדבותם בכלל.

בעיר בני-ברק, קיים כבר כמה שנים ארגון 'הצלה גוש דן' שלא הסכים לחבור לארגונים אחרים, למרות ניסיונות חוזרות ונשנות לקחת עליהם חסות.

בשכונת רמת אשכול בירושלים, פועלת זו תקופה ארוכה קבוצת חרדים מתנדבי מד"א להצלת חיים בשכונתם. קבוצה דומה קמה גם בשכונת רמת שלמה. ישנם מתנדבים בודדים גם בשכונות גאולה ורוממה בעיר.

לצורך קבלת מסלול זול במכשירי המירס, נוצרה קבוצה גדולה המונה את "הצלה גוש דן" ו"הצלה ירושלים". במסגרת זאת, הוקם גל קשר משותף לירושלים ובני ברק, למקרים שמתנדבים מירושלים נמצאים בבני ברק או להיפך.

אחד המתנדבים סיפר כי מספר המכשירים שיחולקו צפוי להגיע ל-100.

כ-50 מכשירי מירס חולקו כבר השבוע למתנדבי מד"א בשכונות שונות בירושלים.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי גורמים ב"הצלה ירושלים" פנו למתנדבים ורכזי שכונות נוספות בירושלים ובערים מסביב לה, וביקשו מהם לגייס מתנדבים שיתנדבו תחת "הצלה ירושלים".

ההתארגנות החדשה מאיימת מעט על מעמדו של 'איחוד הצלה', אולם יש גם מי שפוצח במחול. בארגון "מגן דוד אדום" מרוצים מהקמת קבוצת המתנדבים החרדים הקטנה וה'לא מאיימת', לעומת ה'איחוד' האימתני והמאיים מבחינתם.

בשבוע הבא ייפגשו נציגי 'הצלה גוש דן' ו'הצלה ירושלים' על מנת לעבוד בשת"פ מלא.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד