כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

סכנה ושמה: אופניים חשמליים • וידאו לצפיה

אור ירוק מתריעה: משרד התחבורה אינו מפקח, ואופניים חשמליים עם הספק גבוה מהמותר בחוק נמכרים בחנויות וחושפים את הציבור לתאונות קשות

סכנה ושמה: אופניים חשמליים • וידאו לצפיה





תקנות התעבורה מתירות שימוש באופניים בעלי מנוע חשמלי בהספק מירבי של 250 ואט, המסייעים להם להגיע למהירות מירבית של 25 קמ"ש. עם זאת, מתחקיר שערכה לאחרונה עמותת אור ירוק עולה, כי ישנה תופעה מדאיגה בה נמכרים בחנויות אופניים בעלי מנוע עזר חשמלי עם הספק גבוה מהמותר, מ-350 ואט ועד 800 ואט, והופכים לכלי רכב מהיר (המסוגל להגיע עד 60 קמ"ש) המסכן הן את הרוכבים והן את הולכי הרגל.

שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק: "אופניים בעלי מנוע חשמלי הם כלי רכב לכל דבר, וחושפים את רוכביהם למצבים מסוכנים מאד כאשר הם רוכבים בכבישים ציבוריים, ומסכנים גם הולכי רגל, קשישים, ילדים ותינוקות בעגלות. הפיתוי לרכוש אופניים בעלי מנוע חזק במיוחד גדול, אבל חייבים לשים לב להתאמה בין כוח המנוע ובין יכולת הבלימה של האופניים, מה שלצערנו לא תמיד קורה. בנוסף, על משרד התחבורה לקבוע תקן רשמי מחייב לאופניים מסוג זה."

אופניים בעלי מנוע עזר חשמלי הינם מוצר עם תקן בינלאומי מחייב, וכל יבואן או משווק אופניים מחויב בקבלת אישור מכון התקנים לצורך ייבואם ומכירתם. החוק כאמור קובע, כי מנוע חשמלי המותקן על אופניים חייב להיות בעל הספק מרבי של עד 250 וואט ושמהירות הנסיעה בו לא תעלה על 25 קמ"ש.

למרות האיסור, בעלי חנויות ומשווקי אופניים החלו לייבא לארץ מנועים חשמליים בעלי הספק הגבוה מ-250 וואט, אותם הם מרכיבים על אופניים רגילים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד