א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

אל תתפלאו אם מועמר קדאפי יעבור גיור זריז

השמועות על אמו היהודיה של שליט לוב - מועמר קדאפי, גורמות לנחשוני להרהר האם בקרוב הוא יעלה לישראל על פי 'חוק השבות' • וגם: ככה עובדים עלינו חופשי חודשי

אל תתפלאו אם מועמר קדאפי יעבור גיור זריז



מועמר בן רייזלה

הידיעות המגיעות מלוב ובין תיאורי הזוועות גם יודעות לספר כי מועמר קדאפי כבר נס על חייו למקום מבטחים, והותיר את מושכות השלטון בידי בנו, מעוררות אצלנו את ההזיה שהוא בדרך לקבל מקלט ב...ישראל. הוא הרי זכאי לאזרחות ישראלית על פי כל קריטריון המתבסס על המידע הרווח כי אמו הייתה יהודיה...

גם אם יטען מי שיטען כי כמו במקרה המצער שאירע בשבוע שעבר בבית ההלוויות בירושלים, מישהו פשוט החליף גם כאן את הזהויות, והצמיד בטעות אמא ערביה לנשיא המדינה ויהודיה למועמר קדאפי, ישראל הרי אינה בודקת בציציות המבקשים להסתפח אליה, וכפי שמי שלובש מדים זוכה מיד להכרה כ'יהודי', גם אם מעולם לא קיבל עליו עול תורה ומצוות, על אחת כמה וכמה ש'מצביא' גדול כמו קדאפי זכאי לייחס הזה, בהתבסס על השמועות בדבר יהדותה של אמו. זו זכאות הרבה יותר חזקה מאשר מאות האלפים שקיבלו אותה על פי 'חוק השבות'.

על אחת כמה וכמה כשיש בישראל אשה הטוענת כי קדאפי הוא בן דודה. אותה אשה יודעת לספר ששמה המקורי של אמו היה רזאלה וכי היא היתה בת למשפחת תמאם היהודי.

על פי עדותה, אביה של רזאלה (רייזלה במבטא היהודי...)היה יבואן בקר ממלטה. בגיל 18 היא הכירה גבר מוסלמי ונישאה לו. אחד מילדיה, הוא מועמר.

לאחד מהאחים של אמו, מסעוד תמאם היה שמו, נולדו 11 ילדים, חמישה מהם עלו לישראל והשתקעו ברמת גן ובגבעתיים. השאר היגרו למדינות באירופה. שניים מהם נספו בשואה במהלך מלחמת העולם השנייה. אחת מבנותיו של מסעוד, רחל בת ה-80, זו מעידה על יהדותו, סיפרה בעבר לעתונאי ג'קי חוגי כי היא זוכרת את בית משפחתה של דודתה רזאלה, אמו של קדאפי, בשדרות ג'נרלה בריקולה שבעיר בנגאזי, שם מתרחשות היום המהומות הגדולות.

אשה נוספת בשם גיטה בוארון, תושבת נתניה, מאשרת את עדותה של אותה בת משפחה ומוסיפה שאף שאמו של קדאפי התפקרה, היא המשיכה לשמור על כשרות ולצום ביום כיפור. לדבריה שמו הפרטי הקודם של מנהיג לוב היה טאהר, ואחר כך הוא שונה למועמר.

אולי בשל היותו ...'מומר'.

אנחנו יכולים להמשיך והפליג על כנפי ההזיות ולהגיע למסקנה שאם מובארק וכל מנהיג מוסלמי אחר שנקלע לצרות, היו יודעים ש'שורשיו' של קדאפי מאפשרים לו להגיע לישראל, גם הם היו מחפשים ובודאי גם מוצאים שורשים כאלה. הם היו מוכנים גם לעבור תהליך 'גיור' מזורז, כמקובל כאן, כדי לזכות ב'מקלט' כמו המחסל מבוסניה שהתגלה בכרמיאל, או מנהיג הניאו נאצים מפתח תקוה. סוף סוף, אחרי תקופה ארוכה של עויינות כולם הגיעו למסקנה שישראל הוא המקום הבטוח ביותר עבורם...





'חופשי חודשי' לעבוד על העם

אם זה לא היה מצער ומרגיז עד כדי כך היינו אומרים שעקבותיו הליצניים והשובביים של חודש אדר ניכרים היטב במהלכים האחרונים שאנחנו עדים להם.

לפני שהפועלים התאילנדים הגיעו להפריח כאן את השדות ולבצע בהם 'עבודה עברית' של 'קטיף' ירקות ופירות, הצטיינה מדינת ישראל בתוצרת החקלאית שלה. תמיד היינו גאים במומחים החקלאיים שמפריחים את אדמות אפריקה, ובתפוזי 'יפו' שהיו הפרי המבוקש ביותר בעולם היו.

ולמרות כל זאת, מעולם לא העלנו על דעתנו שמדינת ישראל תהיה יצירתית עד כדי כך שתצליח להצמיח גם פרחי פלסטיק ואפילו דשא סינטטי. אם היו מנסים לשכנע אותנו שזה אפשרי היינו חושבים שזו 'מתיחה' של פורים.

עד שבא הכלכלן הבכיר, דר' יעקב שיינין, שהוא יו"ר מודלים שוקי הון ומנכ"ל מודלים כלכליים וטוען, בעיתון העסקים 'גלובס' של היום, לא רק לאותו פלא ממש, אלא אפילו להרבה יותר מזה. מדינת ישראל, על פי דר' שיינין, יודעת להצמיח מספרים יבשים וגם...אויר.

שיינין קוטע את ה'חגיגה' הגדולה שנערכת באוצר מאז פורסמו נתוני ה'צמיחה' הגבוהים בסוף השבוע האחרון, וקובע כי הכל 'בלוף'. האוצר סינוור ובילבל את הציבור ובראיה ארוכת טווח ה'צמיחה' שהראו לנו היא אחיזת עיניים.

"החגיגה המתנהלת סביב נתוני הצמיחה" - הוא כותב - "יוצרת בציבור בלבול. לכאורה הנתונים מצביעים על צמיחה מואצת, אולם הציבור לא מרגיש אותה. ישנה טענה פופולרית המנסה לישב את הסתירה, ולפיה הצמיחה המואצת לא חילחלה למעמד הביניים. האמת פשוטה הרבה יותר: אין צמיחה מואצת.
כאשר תהיה צמיחה מואצת מעמד הביניים ירגיש אותה. האבטלה תהיה נמוכה מאד, אנשים שרוצים לעבוד במשרה מלאה לא יאלצו להתפשר על משרה חלקית, השכר הראלי יעלה, ההשקעות במשק יגדלו, הפריון יעלה, הכנסות המדינה ממסים יעלו, נטל המס ירד וכנראה אפילו תהיה הרחבה בתקציב ולא קיצוץ. אם כל אלה אינם מורגשים בשטח זה משום שאין צמיחה מואצת".

אנחנו לא מומחים גדולים בכלכלה, אבל מי שמכיר יודע שבתחושות בטן אנחנו מבינים, ועל פיהם נראה לנו שהוא צודק.

ישראל 'הצמיחה' שממה כלכלית.

את אותו 'הוקוס פוקוס' עשה ה'קוסם' הממשלתי שלנו אתמול עם ההוזלה במחירי התחבורה הציבורית. הממשלה החליטה להוזיל את המחירים בפריפריה ב10% וזה יפה. היא תחול על רוב האוכלוסיה הערבית המתרכזת בגליל, הבדואית שבנגב, על התיירים באילת, וגם בנצרת, בערד ובשומרון המרושתת, כידוע, בתחבורה ציבורית ענפה בין התנחלות למאחז, ובציי אוטובוסים הפועלים, בעיקר, בעת פינוי. תושבי ירושלים, בני ברק, ביתר, מודיעין עילית ואלעד, שבהם מרוכזת רוב האוכלוסיה שאין לה ושמשתמשת בתחבורה הציבורית, לא יהנו מההנחה. הקיצוץ הרוחבי של תקציב הממשלה אינו נוגע לאוכלוסיה זו שבה הקיצוץ הוא תמיד אורכי. אבל הממשלה תעניק להם, בכל זאת, הטבה מיוחדת בצורת הנחה בת 10% לאם ירכשו כרטיס 'חופשי חודשי'.

גם הבחירה ב'הפרחת היונים' הזו, מוכיחה עד כמה תלושים מקבלי ההחלטות מהעם. למי מאותם עניים שמצרפים פרוטה לפרוטה לקנות לילדיהם את הלחמניה ואת כוס החלב (בלי קורלפלקס) בבוקר יש מאתיים שקל ויותר לנפש כדי לרכוש מראש כרטיס נסיעה, שאולי ינוצל במלואו ואולי לא? אולי אם היו יכולים להעביר את הכרטיס 'חופשי חודשי' בין כל בני הבית, היה כדאי להתאמץ בעבורו. שמונה נפשות בממוצע, כפול כרטיס 'חופשי חופשי', זה בדיוק חצי מהשכר הממוצע במשק, כולל התוספת של 450 שקל בשתי פעימות, שאין אותם לאותן משפחות.

ובכלל, מה ה'גליק' הגדול במתן הנחה של 10% לרוכשי כרטיס 'חופשי חודשי'? באיזה בית עסק אחר, ולא ציבורי, לא יתנו לנו הנחה של 10% אם נשלם את כל הסכום מראש ובמזומן, וגם לא תנתן לנו אפשרות החלפה?

המדינה שלנו רכשה 'חופשי חודשי' להטעות את העם ולהתל בו. לא מגיע לה שום הנחה על כך!

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד