כ"ג אייר התשפ"ד
31.05.2024

מנכ"ל 'הוט' מבטיח: "ניכנס לשוק החרדי"

חברת 'הוט' ספגה מהלומות לא מעטות בכינוס איגוד האינטרנט • המנכ"ל ל'בחדרי חרדים': "בקרוב ניכנס לשוק החרדי, שמתי את השירות ללקוחות במקום הראשון"

חרדי בפרסומת לחברת הוט. צילום אריון
חרדי בפרסומת לחברת הוט. צילום אריון

היום (ב) התקיים כנס איגוד האינטרנט הישראלי לשנת 2011 וכרגיל סיפק כותרות לא מעטות.

מנכ"ל חברת הוט, הרצל עוזר, חושף ל'בחדרי חרדים', כי חברת הוט עומדת להיכנס לאזוריים חרדים, תוך שימוש בתשתיות הקיימות.

עד כה נמנעה החברה לחבר תשתית ללקוחות באזורים חרדים, בשל מיתוגה של החברה כעוסקת בתחום הטלוויזיה, וחשש ממחאות שיתעוררו כנגדה, אולם בעקבות החוק החדש, המאפשר לחברות תקשורת לפעול על בסיס תשתית הכבלים של חברות אחרות, תוכל הוט להשתמש בתשתיות הקיימות של בזק, על מנת להציע ללקוחות חיבור אינטרנט וטלפון דרכה.

למרות התחרות העזה בין ספקיות האינטרנט השונות, עדיין ללקוח שגר בערים החרדיות, אין כמעט תחרות בתחום התשתיות, כאשר הברירה הכמעט יחידה עד היום הינה שימוש בתשתית בזק בלבד.

בהמשך ללקוח לא מרוצה שניגש אליו והתלונן על שירות בעייתי שקיבל, סיפר לנו כי בשנתיים שבהנהלתו זהו אחד הנושאים העיקריים שלקח לטיפולו, כאשר הוא מקפיד לקחת פרטים ולהעביר אותם לטיפול ישיר בלשכתו, ובנוסף שודרג כל מערך השירות והקשר עם לקוחות ברשתות חברתיות.

למרות כך, במושב המסכם שבו השתתפו בכירים מתחום התקשורת לא נמנעו ממנו מבוכות קשות כאשר בתגובה לביקורתו על ההחלטה למנות את חברת החשמל כספק תשתית נוסף באמצעות סיבים אופטיים, הצהיר מנכ"ל חברת החשמל כי הלוואי שהוט הייתה עומדת באספקת התקשורת כפי זמינות החשמל בבתים, הצהרה שזכתה לתשואות כפיים רבות.

גם שר התקשורת, משה כחלון, הצהיר בכנס כי למרות הערכתו להשקעתם של בזק והוט, התחרות אינה מספקת ולכן הוחלט להכניס את חברת החשמל כספקית באמצעות תשתית סיבים האופטיים, ובנוסף בימים הקרובים יוענק רישיון לחברה נוספת שתפרוס חיבור אינטרנט נוסף לחו"ל.

גם רימון לוי, נשיא איגוד האינטרנט, התריע מפני המצב המסוכן שבו כלל הגלישה מישראל לחו״ל תלויה בספקית איטלקית אחת 'מד נאוטילוס', כאשר נוצר צוואר בקבוק מסוכן וכל תקלה עלולה לגרום לאפקט מצריים.

ויכוח עז התעורר גם בעקבות הודעת מנכ"ל הוט, כי דרישת משרד התקשורת לחייב את ספקיות האינטרנט להודיע לצרכנים גם על מהירות המינימום אותה הם מספקים ללקוח, הינה בלתי ישימה.
לטענתו, מכיוון שמהירות האינטרנט תלויה גם בתקלות המתבצעות אצל הלקוח, הרי שהמהירות המינימאלית היא אפס, כפי שמהירות המינימום של רכב היא בין אפס למאתיים, או כדבריו "ההבדל היחיד הוא שרכב יכול לנסוע גם ברוורס, כך שמהירותו תהיה מספר שלילי", ולכן לדבריו צפויה הוט להצהיר תמיד על מהירות אפס כמהירות המינימום.

אך, כפי שציינו המגיבים, מעניין כמה זמן תחזיק עמדת הוט, כאשר המתחרות יצהירו מהירויות גבוהות ותחרותיות. בנוסף קיימת חלוקה ברורה בין רוחב הפס שמעמידה תשתית הספקית, לבין השימוש בפועל של הצרכן.

עם זאת ציינו כלל הדוברים את הצורך לוודא אספקת אינטרנט מהיר של מאה מגה ומעלה בשנים הקרובות, ולמרות שכיום השימושים אינם מתקרבים לכך, הרי שגם בעבר ההתקדמות הטכנולוגיות תרמה לפיתוחם של יישומים המשתמשים בה.

דובר נוסף, מנכ"ל בזק אבי גבאי, ציין את הצורך באיחוד התשתית והאספקה בפועל ומכירתם ללקוח כמוצר אחד, בניגוד למצב הקיים שבו לקוחות אינם מבינים בין המונחים, ולמעשה מעדיפים לקבל מוצר אחד - 'אינטרנט'.

הוא אף סיפר כי עבד עם שר תקשורת, שלאחר שנתיים בתפקידו עוד לא ידע להבחין בין תשתית, לבין ספק אינטרנט. לנו נשאר רק לנחש על מי מדובר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד