כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

"נסעתי מהר. האדמו"ר מחכה לי" • וידאו לצפיה

זה מה שהיה לנהג חרדי, שנתפס במהירות 140 קמ"ש, לומר לשוטר • לפי סקר אור ירוק: 65% מציבור הנהגים מודים כי נהגו מעל המהירות המותרת בתוך או מחוץ לעיר

"נסעתי מהר. האדמו"ר מחכה לי" • וידאו לצפיה



65% מציבור הנהגים מודה, כי יצא להם לנהוג מדי פעם מעל המהירות המותרת, בתוך או מחוץ לעיר, בעיקר גברים צעירים. כך עולה מסקר שערכה עמותת אור ירוק ב-2009, באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה, בקרב מדגם מייצג של נהגים מהאוכלוסייה היהודית הבוגרת בישראל.

"מהירות מופרזת היא אחד הגורמים המרכזיים לתאונות דרכים", אומר שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק. "מהירות מופרזת מפחיתה מיכולתו של הנהג לשלוט בהגה בסיבובים או כאשר יש מכשולים בכביש, מגדילה את מרחק העצירה של הרכב ואת מרחק הנסיעה של הרכב בזמן שהנהג מגיב לסכנה".

על פי נתוני הסקר, שיעור הנהגים הגרים במחוז ירושלים אשר נסעו במהירות מופרזת במהלך השנה החולפת הוא הגבוה ביותר מהשוואה לשאר הנהגים במחוזות השונים בארץ – כ-30%. אחריהם נמצאים נהגי מחוז השרון עם שיעור של 28.2% אשר נהגו במהירות מופרזת. 26.6% מנהגי מחוז הצפון, 23.5% מנהגי מחוז הדרום ושיעור הנהגים הקטן ביותר, מבין כלל המחוזות בישראל, אשר נסע במהירות מופרזת, הינם נהגי מחוז המרכז – רק 19.1%.

עוד נמצא על פי הסקר, כי בחלוקה לפי מגדר, שיעור הנשים שהעידו כי נסעו מעל המהירות המותרת בכביש בינעירוני שהמהירות המותרת בו היא 90-100 קמ"ש נמוך משמעותית משיעור הגברים, ממצא העולה בקנה אחד עם נתוני מחקרים רבים.

על פי הנתונים, רק 19.8% מהנשים העידו כי עברו את המהירות המותרת בדרך בינעירונית ו- 9.8% בדרך עירונית, זאת לעומת גברים, אשר 27.9% מהם העידו כי נסעו מעל המותר (בתדירות כלשהי) בכביש בינעירוני וכ- 13% מהם בדרך עירונית.

ככלל, אצל רובם המכריע של הנהגים ניכר הבדל מהותי בתפיסת הסכנה כאשר הם נוסעים מעל המהירות המותרת בדרך בינעירונית לבין נסיעה במהירות מופרזת בדרך עירונית. בעוד רבים סבורים כי הסכנה שבנהיגה במהירות מופרזת בדרך בינעירונית אינה גבוהה, הרי שבדרך עירונית התמונה שונה והרוב דווקא סבורים כי קיימת סכנה גדולה כאשר נוסעים במהירות מופרזת בדרך עירונית. כך, למשל, העידו 46.4% מהנהגים כי יצא להם לנהוג במהירות מופרזת בדרך בינעירונית, בעוד שבדרך עירונית שיעורם ירד ל- 31% בלבד.

מדו"ח משטרת ישראל לסיכום שנת הפעילות 2010, עולה כי עבירת המהירות המופרזת תופסת מקום נכבד בהתפלגות סוגי העבירות, ועומדת על 16% מסך העבירות בגינן נרשמים דו"חות תנועה. בנוסף נמצאת המהירות המופרזת בין 10 העבירות הבולטות בהיקף האכיפה של משטרת ישראל, כאשר בשנת 2010 נרשמו ע"י המשטרה כמעט 40,000 עבירות מהירות מופרזת של בין 26-40 קמ"ש מעל המותר בכביש בינעירוני.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד