י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הגר"ח קניבסקי הורה: לפנות גן הילדים - לרפואת האברך

סניף של רשת גני ילדים הוקם לפני כמה שנים מעל בית-כנסת במודיעין עילית באישור הגר"נ קרליץ • מייסד הרשת חלה - והגר"ח קניבסקי הורה: לפנות מיידית את גן הילדים

הגר"ח קנייבסקי במודיעין עילית
הגר"ח קנייבסקי במודיעין עילית

בשבועות האחרונים התגלתה המחלה הנוראה בראשו של האברך הרב ראובן מלכובסקי, תושב מודיעיו עילית שהקים את רשת גני הילדים 'גני החושן'.

ברחבי העיר נערכות תפילות רבים לרפואתו - והאברכים לומדים לרפואתו ומנסים ככל אשר לאל ידם כדי לקרוע את רוע הגזירה, כולל ביקורים בבתיהם של גדולי התורה.

ומעשה שהיה כך היה: לפני כמה שנים, הקצתה עיריית מודיעין עילית הקצתה שטח למעונות הרשת מעל בית-הכנסת של קהילת 'נאות שמחה' ברחוב מסילת יוסף בעיר.

רב בית הכנסת, הרב יצחק לוקסנבורג, פנה להגר"נ קרליץ בשאלה האם יש בעיה הלכתית למקם את המעונות מעל בית-הכנסת.

הגר"נ השיב, כי לא כדאי לשכן שם מעונות, אולם אין כל בעיה למקם שם גני ילדות, שכן דינם אינו כתלמוד-תורה. בנוסף, נימק הגר"נ, כיוון שהגנים קדמו לתחילת פעילותו של בית-הכנסת לבנין, אין כל בעיה בדבר.

ואכן, במקום הוקמו גני ילדים מרשת 'גני החושן'.

לאחר שחלה מייסד הרשת, פנה הרב לוקסנבורג בשנית להגר"נ קרליץ - ושאל: האם יש לקשר את המחלה לסיפור גני הילדים מעל בית הכנסת?

שב הגר"נ ופסק שאין שום בעיה הלכתית.

אולם לא כולם הסתפקו בתשובה. כמה מהורי הילדות פנו להגר"ח קנייבסקי בשאלה. הגר"ח הורה להם על אתר לפנות את גן הילדים במיידית, ואכן, כבר ביום רביעי האחרון הועברו גני הילדים למבנה ת"ת 'אור התורה' ברחוב קצות החושן בעיר.

ובתוך כך נמסר, כי מצבו של הרב ראובן מלכובסקי מוסיף להיות קשה.

שמו לתפילה: ראובן בן דינה לרפו"ש.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד