א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

ומי נהנה מסעודת הרשע? פינדרוס והלפרין!

אפילו ניר ברקת שאינו חובש כיפה הדיר את רגליו מ'מסיבת הפרידה' ליועץ המשפטי - אויב החרדים • אך דווקא הנציגים החרדים בחרו להיות אורחי הכבוד • נחשוני עצבני

בא לומר שלום. פינדרוס. צילום: יוסי פורמנסקי
בא לומר שלום. פינדרוס. צילום: יוסי פורמנסקי

ברוך שפטרנו.

אחרי מאבק איתנים שנמשך על פני שתי קדנציות של ראשי עיר בירושלים, זו של אורי לופוליאנסקי וזו של ניר ברקת, מתפטרת ירושלים סוף סוף מעונשו של היועץ המשפטי הלעומתי של העיריה - יוסי חביליו.

הרבה זמן יקח לעובדי מחלקת התברואה, לשחרר את הלשכה המשפטית עליה חלש מאדי השנאה והארס שנספגו בה בכמעט עשר השנים האחרונות. חביליו מעולם לא הסתפק בהצגת עמדת ה'אנטי' לכל דבר, בעיקר לא כשדובר בנושאים שנגעו לענין החרדי, או לשלמותה של ירושלים היהודית. הוא לא ויתר על שום הזדמנות לנסות ולתקוע 'פת' בכל משחק שאליו הכניס את ראשו בלא שאיש הזמין אותו להצטרף אליו. עתה הוא מסיים את תפקידו עם התו המשולב של שני המושגים שאפיינו כל כך את דרכי פעילותו גם יחד - 'אנטי –פט'.

לניר ברקת, שהוא אולי שנוא נפשו היחיד שלא חובש כיפה שחורה, הגיש חביליו, כמתנת פרידה, את ההישג הגדול ביותר בקדנציה שלו - הרחקתו מבנין העיריה. במשימה הזו נכשלו טובים ממנו והוא הצליח. חביליו אמנם לא הגיש לו את ההישג בטקס הפרידה שהתקיים באולם הנהלת העיריה שבככר ספרא, הוא כלל לא הזמין את ברקת למסיבה, אבל ראש העיר הוא היחיד שיש לו באמת סיבה למסיבה, ולא חשוב איפה הוא יחגוג אותה.

כמעט כל המוזמנים האחרים לטקס הפרידה 'המרגש' לא הפתיעו בנוכחותם ועמדו במבחן הפתגם "אמור לי מי חברך ואומר לך מי אתה". מי יכל שלא להתבייש להצטלם בחברתו מלבד אשתו, ליאורה, הבכירה בפרקליטות ירושלים, שרית דנה המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, פרקליט מחוז ירושלים דון אלי אברבנאל, השופטים אמנון כהן, רותי זוכוביצקי, עזרא קמא ומחברת דו"ח המאחזים עו"ד טליה ששון.

אחרי הרשימה הזו גם מובן מי היו מעודדיו כשהחזיק בתפקיד.

לא הופתענו גם מהעובדה שחברי הקואליציה בעיריה שמרו על כבודם ולא השתתפו בטקס ורק 'נבחרי' האופוזיציה ממר"צ נראו שם - פפה אללו ומאיר תורג'מן.

מי עוד היה שם? לא תנחשו.

לא אנשי 'שינוי', שאפילו בעיניהם חביליו הוא קיצוני מדי, ולא אנשי סילוואן שלא הכירו לו טובה על שכל כך השתדל להשיב לבעלותם את בית יהונתן. אבל יצחק פינדרוס סגן ראש העיר מדגל התורה ויעקב הלפרין חבר העירייה מטעם יהדות התורה, מצאו לנכון לבוא ולחזק את ידו של מי שנחשב לתוקע המקלות הגדול ביותר בגלגלי העגלה החרדית בירושלים.

בושה? – לא מספיק.

ברוח ימי אדר נזכיר להם את הגמרא במסכת מגילה שכנראה נעלמה מעיניהם: "שאלו תלמידיו את רשב"י מפני מה נתחייבו שונאיהן של ישראל שבאותו הדור כליה? אמר להם: אמרו אתם... אמרו לו: מפני שנהנו מסעודתו של אותו רשע...

ושם מדובר רק באחשוורוש ולא ב...חביליו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד