א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

שערוריית ההנחות בפיצריה החרדית • טורו של נחשוני

העיתון 'גלובס' חשף שערוריה של ממש: בנק לאומי, חברת אקספון והפיצריה ברמות מעניקות הנחות לבני ישיבה ואברכים • ומה קורה כשנותנים לחתולים שבעים ו'נאמנים' לשמור על השמנת

שערוריית ההנחות בפיצריה החרדית  • טורו של נחשוני
יצחק לב ארי מהיר חימה



שלל ההטבות של 'גלובס' לחרדים

'גלובס' מצא זיז חדש להיתלות עליו ולהתסיס נגד החרדים: "אם חשבנו שרק המדינה דואגת לחרדים לפטור משירות צבאי ולהנחות בהוצאות החינוך והארנונה, מסתבר שגם החברות המסחריות מוצאות לנכון לתת להם הנחות והטבות מסחריות" - כותבת מיכל רז חיימוביץ.

הכתבה מתפרסת על פני שני עמודים, מעוטרת בתמונות לובשי שחורים נושאי מגבעות עגולות על ראשיהם וגם מסתירים את פניהם, ועוד תמונות של ילדי חיידרים הפוסעים בגב זקוף ופאותיהם מתבדרים ברוח, וגם במודעות אבל, כאילו גם הן אמורות לעורר את קנאת הקורא לחרדים.

משהו גוטה גוטה.

אם לא היינו חרדים, גם אנחנו היינו מתפלצים מהתיאורים המופיעים כבר בכותרת.

כשהכתבת הזכירה את ה'פטור' מצה"ל שמקבלים החרדים, היא אמרה בעצם שכל מה שידענו עד עכשיו שמדובר רק ב'דיחוי' לא היה אלא אשליה. איך הצליחו לרמות אותנו כל כך הרבה שנים עד שבא 'גלובס' וחשף את כל ה'אמת'?

וההנחות בהוצאות החינוך. מה אתם אומרים על זה? לא מקומם? - איפה היינו עד עכשיו? למה לא הרמנו קול צעקה למחות על חוסר השוויון ואפליית החרדים לטובה על ידי שרי החינוך הקודמים, והעכשוי, גדעון סער?

והארנונה? איך יתכן שעניים וזקנים ישלמו אותה במלואה ורק החרדים ה'תחמנים' יקבלו פטור?

אבל כחרדים, אחרי שקראנו את ההבלים שבכתבה, אנחנו יכולים לומר בוודאות שכל מה שנאמר בה מעוגן באמת ובמציאות בדיוק כמו הפטור מצה"ל שמקבלים החרדים, ההנחות בחינוך, והפטור מארנונה.

ובכל אלה השתמש 'גלובס' רק כמתאבן, לפני שהוא נשך את החרדים על ה'הטבות המפליגות' האחרות שהוא מקבל.

למשל? - "בנק לאומי מעניק לבני ישיבות מענק של 1500 שקל...פלאפון מציע להם מסלול של 25 אגורות לדקה...ואגד מציעה להם נסיעה בינעירונית בהנחה של 50%".

לא שמענו על ה'מבצע' של בנק לאומי, וחבל, משום שאם היינו יודעים, אולי גם אנו היינו מצטרפים, אבל אם אכן הוא קיים, ורק לבני ישיבות, ולא לסטודנטים, הרי שאנחנו מוכנים לתקוע לידי המתסיסים מ'גלובס' שכל בני הישיבות יחד, שפתחו חשבון בבנק לאומי בעקבות ההטבה הזו לא הגיעו לסכום שמוציא הבנק על...תשדיר אחד בערוצים השונים...

עם ה'גלובס' ביד עברנו היום ליד שלט פרסום חוצות שגם בו הושקעו סכומי עתק, ומופנה לאנשי הקבע שנקראים לבוא ולרכוש 'רכב לבן' בהנחה של 45% .

להם, או לאנשי 'חבר', הסתדרות המורים, או קוראי 'ידיעות אחרונות', מותר להציע הנחות מפליגות בכל תחום, ורק כשמדובר במועדון הצרכנים החרדיים שהוא המועדון הגדול ביותר בישראל, שגם הוכיח עצמו, אסור לחברות ה'סלולר' להציע מחיר מיוחד להצטרפות לטלפון הכשר, שאינו כולל שום שירות נוסף.

ל'אגד' אסור, כמובן, להציע הנחה של 5% למי שממלא עד יותר מאפס מקום את קווי המהדרין הריווחיים שלו, אבל אם הוא עושה זאת בכל זאת, מותר ל'גלובס' להוסיף אפס לאחוזי ההנחה ולספר לקוראיו כי ההנחה היא בשיעור של 50%? זו הרי לא 'הטבה' לקוראים.

מי אם לא החרדים, שמגיעים לכאן מארה"ב וממדינות אירופה ללמוד בישיבות, מפרנסים את חברות התקשורת לחו"ל? אבל 'גלובס' מוצא לנכון לתקוף את חברת אקספון על שמתוך הכרת הטוב, היא קבעה תעריף מוזל לחו"ל ששמו, כמה נורא, "מחירון לאברכים".

ב'גלובס' מצפים, כנראה, שהחברה תעשה מסלול מיוחד להתקשרות עם התמהונים בגואה שבהודו, או עם הצעירים הישראלים רוכבי הפילים בתאילנד. העיקר לא חרדים!

עד היכן מגיעה קנאתם ניתן להסיק מהקטע הבא הדבוק לכתבה כמו גבינה צהובה לבצק של פיצה: "בשכונת רמות הירושלמית גם הפיצה השכונתית צ'יפרה את החרדים בהנחות שהגיעו לכדי מחצית מהמחיר. תושבת חילונית מספרת שבהזמנות טלפונית נהגה לציין כי היא חרדית ובכך נהנתה מהתעריף המוזל".

לא צויין עם גם התוספות של זיתים, בצל ופטריות ניתנו לה בהנחה...

במקום לבוא ולספר לציבור הקוראים החילוניים כי הפצריות עושקות אותם, וכי ניתן למכור פיצה, ואפילו כשרה למהדרין בחצי המחיר ועוד להרויח, הם מתאוננים על יושרם של הפיצריות באיזורים החרדים הגובים מחיר סביר.

ב'גלובס' מלעיטים את הקוראים בשנאה לחרדים 'נהנתני ההטבות' ללא גבולות. אחד התחומים שעליהם קובלים בכתבה הוא מבחני ה'פסיכומטרי': "כרבע מהנבחנים במבחנים פסיכומטריים הם חרדים" - נכתב בכתבה, ולאור ה'נתונים' על תת-ההשכלה של החרדים, שהתקשורת מוצפת בהם, הדברים נראו לנו כמצוצים מן האצבע. בהמשך נטען בכתבה כי גם בתחום זה, של מבחנים פסיכומטרים, החרדים נהנים מהנחה של 50%.

לקח לנו זמן עד שהבנו שמדובר ב'חרדים החדשים' שמאד לא היו רוצים שימדרו אותם כ'חרדים'.
"בשיחת לקוח סמוי למוקד בית הספר לפסיכומטרי 'קידום' "- מספרת העתונאית מיכל רז חיימוביץ כמו על החשיפה הגדולה של חייה - "הצעת המחיר שקיבלנו עבור בת שירות לאומי הייתה זולה מההצעה לחיילת בסדיר באלף שקל וב HIGH Q בת השירות קיבלה מיידית הנחה של 50% בעוד לחיילת ההנחה נתונה ליחידה בה היא משרתת נעה בין 20% ל50%".

בנות השירות הלאומי, על פי 'גלובס', הן חרדיות, ומכאן נובעות ההנחות המפליגות שהן זוכות בהן במבחני הפסיכומטרי.

ככה זה כשהקנאה והשנאה נפגשים יחד.

החתולים שמרו על השמנת

ביום ראשון יונחו על שולחן הממשלה המסקנות הסופיות של 'ועדת נאמן' בענין שכר הבכירים בחברות הציבוריות.

היינו מאריכים בניתוחן, אם היו משלמים לנו, ולו רק באופן יחסי, את השכר שמשולם לאותם בכירים, או אפילו רק לחברי הועדה שמחליטים בעניינם.

האם רק במקרה היה הצמד הרצוג – נאמן, המוכרים כשותפים באחד ממשרדי עורכי-הדין הגדולים והיקרים בארץ, חבר בועדה הזו?

נכון, המילה שות' לא הופיעה בועדה לצד שמם, כמו במשרד, אבל זה, כך נראה לנו, רק בגלל שההיגוי המשונה של מילת הקיצור שות', היה עוד עלול להבריח, חלילה, את החתולים שהופקדו לשמור על ה'שמנת' של שכר הבכירים.

נסו להגיד ל'חתול' שות'.

עכשיו, אחרי שחברי 'ועדת נאמן' מילאו 'חובתם' ל'טייקונים', וקבעו שאין מקום להתערב בשיקולי הדירקטורים ולהגביל את שכרם, אלא אם מדובר בחברות ה'פירמידה', היינו מצפים שבימים קשים אלה, כשכבר לא רק העשירון התחתון נאנק תחת עול ההתייקרויות, אלא כל מעמד הביניים, תקום ועדה רצינית ופחות נגועה, שתבחן גם את הצורך והדרך להעלות את תנאי המחיה של רוב המשפחות בישראל.

לנו נראה כי הוועדה הוכיחה די והותר כי היו 'נאמנים' לעשירים, עכשיו הגיע הזמן למלא את חובתם כנבחרים גם לפשוטי העם.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד