י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

מודיעין עילית: ועדת רבנים תפקח על הרישום לישיבות

על ההוראה החדשה חתמו הגראי"ל שטיינמן והגרמ"י ליפקוביץ • המטרה: לבטל את ה'דילים' ולהחזיר את כיתות ח' ללימודים • "רוצחים את הילדים", זעק הגר"מ קסלר בכינוס חירום

הגר"מ קסלר בנאומו התוקפני בכינוס. צילום: בחדרי חרדים
הגר"מ קסלר בנאומו התוקפני בכינוס. צילום: בחדרי חרדים



הגראי"ל שטיינמן והגרמ"י ליפקוביץ הכריעו במכתב משותף: ועדת רבנים תפקח על הרישום לישיבות הקטנות במודיעין עילית.

הרישום המוקדם שנערך בשנים קודמות בימות החורף, גרם לכך שחלק מתלמידי כיתות ח' לא מצאו סיבה להשקיע בלימודים, כיוון שמקומם כבר היה מובטח בישיבות - והשנה הגורלית הלכה לאיבוד.

בנוסף, ההורים לא אהבו את ה'דילים' שסגרו הישיבות ותלמודי התורה בעיר - וביקשו לעשות לכך סוף.

ההורים פנו לגדולי ישראל, שיצאו במכתב בו הם קובעים כי הרישום יחל מיד לאחר חג השבועות, בדומה לרישום בירושלים.

אמש (א') נערך כינוס חירום בהשתתפות מנהלי המוסדות וראשי הישיבות הקטנות בבית הכנסת 'המרכזי' בעיר, בו נשאו דברים רב העיר הגר"מ קסלר, הרב אברהם יצחק ברזל, הרב אליהו פרידלנדר והרב ברוך שפירא.

המרא דאתרא הרב קסלר זעק מנהמות ליבו בכאב גדול שמדובר ברציחה של ממש של ילדים, ואלו שאשמים בזה לא יינקו. "אני קורא לכולם להתבגר ולתפוס את עצמנו כבר עכשיו כי אם נשאר בזה שום דבר לא יתקדם כך, גם כך הרמה הלימודית כאן מאוד נמוכה שלא כבני ברק וירושלים", סיים המרא דאתרא את נאומו הכואב.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מטעם הישיבות יכהנו בוועדה: הרב איצקוביץ משגיח ישיבת 'חדוות התלמוד', הרב ברוך לזרוס ר"י 'אהל יוסף', הרב גרוס מישיבת 'דרך התורה' והרב פלדמן מישיבת 'אור אלחנן'. מטעם תלמודי-התורה יכהנו הרב פריימן מ'אהלי ספר', הרב סוקולבר מ'דרך אמת' והרב ברנדוויין, מפקח בת"ת דרכי אבותינו.

הוועדה עצמה תהיה אחראית לתאם בין ה'חדרים' והישיבות קטנות על הזמנים והעברת השמות המסודרת מידי המחנכים לידי הרשמים ללא מחטפים. כל מי שרוצה לפתוח ישיבה קטנה, יצטרך לקבל את אישור הוועדה.

אחד העסקנים אומר בשיחה ל'בחדרי חרדים': "כולנו מקווים שהמערכה תצליח לאחר כל הבלאגן שנוצר בעקבות מלחמות אישיות בין מנהלי חדרים לישיבות, אבל אי אפשר לצפות שעדיין לא יסגרו דברים מתחת לפני השטח".



המכתב


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד