כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

ערוץ 10 יפצה את יו"ר ארגון המורים

בית המשפט גזר על ערוץ 10 קנס של 35 אלף שקלים בגין הוצאת לשון הרע של הכתב רביב דרוקר • אבל בערוץ לא מוכנים לתת לתובע את 'תענוג הניצחון'

ערוץ 10 יפצה את יו"ר ארגון המורים

ערוץ 10 ייאלץ לפצות את יו"ר ארגון המורים רן ארז בסכום של 35 אלף שקלים מלבד הוצאות משפט של 5 אלף שקל. כך פסק אתמול (ב) בית משפט השלום בת"א.

הסיבה: ארז תבע את הערוץ ואת השדר רביב דרוקר על הוצאת לשון הרע נגדו בכתבה שפורסמה לפני כ-4 שנים.

בכתבה טען דרוקר כי ארז הוביל לשביתת המורים בשל רצונו להפעיל לחץ על ראש הממשלה דאז - אהוד אולמרט ויו"ר מפלגת העבודה אהוד ברק להחליף את שרת החינוך פרופ' יולי תמיר בעמי איילון.

המידע הגיע לדרוקר משני אזרחים שישבו בבית קפה ושמעו בשולחן שלידם את ארז משוחח עם סמנכ"ל במשרד החינוך.

כאמור, בית המשפט קבע כי מדובר בהכפשה וחייב את הערוץ בתשלום הפיצוי.

עו"ד צבי גלמן, פרקליטו של ארז, מסר: "חשוב לזכור שכאשר מצלמה, מיקרופון או קלידי מחשב מכוונים לבני אדם - הם עלולים לפגוע בהם באופן קשה ביותר, הן ברמה המקצועית ובוודאי ברמה האישית, הרבה יותר מכפי שהכתבים משערים לעצמם. לכן, חשוב המסר העולה מפסק הדין ולפיו התקשורת נדרשת לבדוק את עצמה באופן קפדני לפני ביצוע פרסומים. אני מקווה שמעבר למקרה הפרטני, החשוב מאד כשלעצמו - יילמד הלקח כדי למנוע מקרים נוספים של פרסום לשון הרע".

ערוץ 10 מסר לעומת זאת כי "רן ארז תבע מיליון שקל וטען כי לא אמר את הדברים שצוטטו מפיו. בית המשפט פסק שהדברים שצוטטו מפי ארז אכן נאמרו בניגוד לטענתו, וציין בפסק הדין כי 'במהלך העדויות הובהר כי הפגישה אומנם נערכה וכי התובע ועדו לא שמו ליבם לסועדים נוספים שישבו במסעדה'.

"השופטת גם קבעה שהיא מאמינה לעדותו של רביב דרוקר וציינה שהיא 'מאמינה למר דרוקר כי כך הבין הוא עצמו את הדברים. ניתן להסיק זאת משאלותיו למר כהן, מתגובתו בסוף הכתבה ואף מחוסר הסבירות של הגרסה האחרת'. חרף זאת בית המשפט סבר כי הצגת הדברים הכוללת לא הייתה מדויקת, אנחנו נחליט בימים הקרובים אם להגיש ערעור על פסק הדין".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד