א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

מנוי לקבוצת כדורגל? רק ב'המודיע'

ומי מדווח על אלימות? היתד הנאמן • יצחק נחשוני ניסה להתחקות אחר מערכת השיקולים של העיתונות החרדית היומית • הוא ניסה וניסה, אבל לא הצליח להבין

הפיצוי שהוסתר מקוראי 'המודיע'. משחק כדורגל. צילום אילוסטרציה
הפיצוי שהוסתר מקוראי 'המודיע'. משחק כדורגל. צילום אילוסטרציה



בין שלי יחימוביץ לחינוך העצמאי

בכל יום, כאשר אנחנו קוראים את העיתונים החרדיים, הם מצליחים לעורר בנו מחדש תמיהות, באשר למערכת השיקולים המנחים אותם בפרסום ידיעות חשובות או באי פרסומן.

אם היה קוד אחד משותף לשלושתם, ואפילו רק ברוב המקרים, שעליו גם ה'ועדות הרוחניות' השונות היו משתיתות את החלטותיהן, לא היינו מתביישים להודות שחוסר ההבנה הוא שלנו. אבל מאחר וברוב המקרים, וכמעט בכולם, זה לא כך, ומה שעיתון אחד מרשה לעצמו לפרסם השני פוסל והשלישי מסנן, הדברים הגיעו אצלנו עד לסף של הצקה ממש, והתעמרות בכל הגיון שניסינו להפעיל.

קשה לנו לעמוד בזה בכל יום.

אז מהיום החלטנו לקחת את הדברים בקלות, ולהפוך את הניסיון לשטות בנו לשעשוע של פיצוח.

רוצים להיות הפרטנרים שלנו למשחק הפתיחה?

נסו למצוא הסבר עולה על הדעת, למה ב'יתד נאמן' של יום ג' מותר להביא היום ידיעה המדווחת על האלימות הקשה שהופעלה בעת פינוי המאחזים בחוות גלעד, והיא מופיעה בעמוד 3 הקדמי ביותר, ובנוסף גם מתפרסמת בעיתון זה כתבה מורחבת, על פני שני עמודים במרכז הגיליון, שאינה נופלת ברמתה מכל עיתוני ישראל האחרים, ואילו 'המודיע' מסתפק בידיעה שנכתבה כדי לצאת ידי חובה, שבקושי מזכירה את העיקר, ומסתפקת בדיווח על...פעילי ימין שחסמו צמתים בירושלים?

את 'המבשר', שמדווח בידיעה מורחבת על כל ההשתלשלות בהתקפת ההרס האלימה בחוות גלעד, לא נכניס היום ל'משחק המוחות' שכן הוא הרי נחשב ל'ימני' ונגוע שבין שלושתם...

יכול להיות שהתחלנו ברמה קשה מדי של המשחק. אז אולי ננסה קודם לפצח את החידה הקלה יותר כיצד זה שלגבי ההחלטה החשובה של ח"כ שלי יחימוביץ לרוץ לראשות מפלגת 'העבודה' היתה הלילה תמימות דעים במערכות שלושת העיתונים, שיש מקום לפרסם אותה במקום בולט, כנראה משום שהיא ...מאד נוגעת לקוראי העיתונות החרדית שצריכים להחליט עבור מי להצביע, אבל הסכמה שכזו, מקיר לקיר, לא הושגה ביניהם ביחס לכינוס שהתקיים במשרדי החינוך העצמאי ביום חמישי האחרון.

מי שקרא את שלושת העיתונים, כמונו, אינו יודע עד היום אם כינוס כזה התקיים בכלל, ואם כן האם הוא היה של הוועדה לענייני חינוך בחינוך העצמאי או של חברי העמותה החדשה?

זה לא מספיק מסקרן, כנראה, כמו הצטרפותה של שלי למירוץ.

מול האתגרים האלה, שאנחנו מבקשים את עזרתכם בפיצוחם לפחות לגבי אחד מהנושאים הצלחנו להבין היום את הראש.
למרות שהנושא לא שייך ישירות אלינו, כמו החינוך העצמאי וההשתוללות בחוות גלעד, אנחנו רואים בעצם הפתרון שאליו הגענו, גם אם הוא חלקי, הישג.

אתמול קנס בית המשפט בפתח תקוה את חברת 'הוט' ב- 85 אלף שקל על הטעיית צרכנים. החברה ערכה מבצע שבמסגרתו הובטח למצטרפים כי יקבלו שתי הטבות והתברר שהיא הטעתה בפרסומיה.

'יתד נאמן' ו'המבשר' לא מצאו לנכון לפרסם היום את הידיעה. ההצטרפות לשירות של הוט שבו דובר, אינו נוגע לנו ואפילו נוגד את השקפתנו, ומי ירצה לעודד בעיתון חרדי, ולו בעקיפין, הצטרפות לשידורי לוויין?

אבל ב'המודיע' תופסת הידיעה הזו, עליה חתום 'מאיר גולד', מקום ענק בעמוד האחרון. אולי, הם הסתמכו על כך שהקורא יחשוב שמדובר בשירותי הטלפון של החברה, למרות שאמת אינה כזו. אלא שבכל מקרה ההטבות שהובטחו למנויים ולא קויימו, כפי שפורטו בידיעת המקור שממנה היא הועתקה לעמוד האחרון ב'המודיע', היו...אינטרנט חינם ומנוי לשנה לקבוצת כדורגל.

האם מחיקת הנושאים האלה מהידיעה מספיקה כדי להכשיר את פרסומה? האם מבחינתנו לא טוב עשתה 'הוט' שלא קיימה את הבטחותיה והעניקה את ההטבות לכמה שפחות מצטרפים חדשים לשורותיה?

והעיקר: האם לא טוב היה עושה 'המודיע' אם את המקום המשמעותי הזה היה מקדיש היום לאירועים הקשים בחוות גלעד?

ויפו שעה אחת קודם

מחר בבוקר עומדים 60 פעילי ימין מתנועת 'ארץ ישראל שלנו', לצעוד במרכז יפו, כשדגלי ישראל בידיהם, בתגובה לצעדה שקיימה במקום התנועה האסלאמית, יחד עם ארגוני שמאל, תחת הכותרת "לא לכיבוש היהודי של יפו" כשדגלי אש"פ בידיהם.

המשטרה התנגדה לקיום צעדת המחאה מחר, אך חזרה בה אחרי שברוך מרזל פנה לבג"צ.

גם אנחנו מתנגדים. הצעדה המתגרה אינה אומרת כלום על השליטה העתידית במקום אסטרטגי זה במרכז הארץ. היא רק תקשה על הצעדה הבאה שלנו, עם ילדינו במקום, כשם שטיילנו באחת מלילות השבוע שעבר בלא כל חשש שנופרע.

כדי שזה לא יקרה אנחנו רוצים להציע לברוך מרזל, איתמר בן גביר ו-58 המצטרפים אליהם, לתגבר את המחאה ולהעתיק אותה לכיכר רבין, מתחת לחלון לשכתו של ראש עירית תל אביב רון חולדאי, שם מנסים ממש בימים אלה לחזק את עתידה של יפו כעיר ערבית, שתהיה הראשונה ש'זכות השיבה' תמומש בה.

רק ב'הארץ' דווח השבוע כי עיריית תל אביב מקדמת ביפו פרויקט דיור ל...ערבים בלבד. הכתב אילן ליאור מגלה כי נערכו כבר כמה ישיבות בנושא, בהשתתפות נציגי העירייה, מינהל מקרקעי ישראל , משרד השיכון והיועץ המשפטי לממשלה, ובשלב הראשון מדובר בשני מגרשים השייכים לעירייה ולמינהל. תנאי לרכישת דירה במקום יהיה שלפחות אחד הרוכשים הוא...ערבי תושב יפו.

"ביפו מתגוררים כיום כ-46 אלף תושבים שכ-17 אלף מהם ערבים" - נכתב בידיעה ב'הארץ' - "רבים מערביי יפו חשים כי בשנים האחרונות מנסים גורמים שונים לדחוק אותם אל מחוץ לעיר. אנחנו רוצים שערביי יפו ירגישו רצויים, אומר עמי כץ, (זה אותו עמי כץ שאנחנו מכירים?) מנכ"ל המישלמה ליפו בעירייה".

המהומה סביב קריאתו של הרב שמואל אליהו להתיר רק ליהודים רכישת דירות בצפת עדיין לא שככה, והאיום להעמידו לדין על הסתה לא הוסר.

הבג"צ קבע גם הוא, לפני ארבעה חודשים, כי אין מקום להקצות ביפו מקרקעין לקבוצות בעלות מאפיינים תרבותיים ועדתיים ייחודים. מינהל מקרקעי ישראל התחייב מצדו לבג"צ כי יכניס בעתיד לכל מכרז שלו ביפו התניה האוסרת על יזמים לשווק יחידות דיור לבעלי מאפיינים זהים, כלומר רק יהודים או רק ערבים. אבל עיריית תל אביב של חולדאי, יחד עם אותו מינהל מקרקעי ישראל, מקדמים פרויקט שעלול להתפתח לאיום על העיר היהודית הגדולה והקדומה ולהגדיל את האחיזה הערבית במרכז מדינת ישראל.

לא נגד ערביי יפו צריך להפגין, ואין מקום להתגרות בהם, אלא נגד אלה מתוכנו שמוכנים להקריב את חיי שכניהם ובלבד שיקבלו על כך את אות 'אבירי האחוה'.

צריך לסכל את המזימות האלה ו...יפו שעה אחת קודם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד