כ"ז אייר התשפ"ד
04.06.2024

לשכת המסחר מסמנת את היעד הבא: סין

הסכם שיתוף פעולה מסחרי נחתם בין איגוד לשכות המסחר לנציגי העיר ג'ילין המונה 'רק' 27 מיליון תושבים • בטקס קראו לממשלה לחתום על הסכם סחר חופשי בין ישראל לסין

סגן ראש ממשלת סין בכותל. צילום ארכיון
סגן ראש ממשלת סין בכותל. צילום ארכיון

הסכם שיתוף פעולה מסחרי נחתם בלשכת המסחר ת"א והמרכז בין איגוד לשכות המסחר לבין נציגות העיר ג'ילין בצפון מזרח סין. נשיא האיגוד - עו"ד אוריאל לין חתם על ההסכם עם הנציג הבכיר מטעם המשלחת הסינית - מר טייה לי, מנכ"ל המחלקה הכלכלית-טכנולוגית של מחוז ג'ילין.

מטרתו של ההסכם היא לקדם קשרי מסחר בין העיר הסינית הגדולה בה מתגוררים 27 מיליון בני אדם לבין אנשי עסקים ישראלים.

במסגרת המשלחת, הגיעו לישראל 17 נציגים סיניים, ביניהם נציגי ממשל ואנשי עסקים מהעיר, אשר נפגשו עם 35 אנשי עסקים ישראלים לצורך יצירת שיתופי פעולה וקידום קשרים עסקיים.

היקף היצוא של ישראל לסין עמד בשנת 2010 על קרוב ל-6 מיליארד דולר והיקף היבוא מסין לישראל עמד בשנה זו על 6.133 מיליארד דולר. במחוז ג'ילין קיימת תעשיית רכב מפותחת, תעשיית פטרו-כימיקלים המהווה את אחד מעמודי התווך של המחוז לצד תעשיות של חקלאות ופיתוח זרעים, פרמצבטיקלס, אלקטרוניקה ועוד.

לין שפתח את הטקס קרא לממשלה לחתום על הסכם סחר חופשי בין ישראל לסין. לדבריו, "אין לחשוש מהסכם כזה. הכלכלה הישראלית התפתחה בצורה מואצת לאחר הסכמי הסחר החופשי עם ארה"ב ומדינות אירופה וכך יקרה גם עם סין".

איגוד לשכות המסחר פועל לאחרונה רבות בגזרה הסינית: רק לפני חודש ביקרה משלחת ישראלית בכירה בראשות אריה זייף - סגן נשיא האיגוד במחוז חרבין בצפון סין, שם דנה המשלחת עם המארחים הסיניים על שיתופי פעולה מסחריים בין ישראל לעיר המחוז, וכעת הגיעה אל לשכת המסחר משלחת מג'ילין הנמצאת דרומית לחרבין.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד