י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

קידוש השם באנגליה: "הגויים לא האמינו"

לאחר מתקפת הטרור הרצחנית בעיר מאנצ'סטר, בה נרצחו 22 בני אדם ועשרות נוספים נפצעו, בממלכה הבריטית הכריזו על דקת דומייה ממלכתית, כשילדי חיידר בגייטסהד הצליחו לגרום לקידום השם גדול

הילדים בדקת הדומייה
הילדים בדקת הדומייה



לאחר מתקפת הטרור הרצחנית בעיר מאנצ'סטר, בה נרצחו 22 צעירים, חלקם ממש ילדים, ועשרות נוספים נפצעו, כשמחבל מתאבד התפוצץ בסיום הופעה של זמרת אמריקאית, נכנסה הממלכה הבריטית לפאניקה גדולה.

ברחובות הממלכה מסתובבים שוטרים חמושים וחיילים, מחזות שלא נראו שנים בבריטניה, ורמת הכוננות עלתה לרמה הגבוהה ביותר.

בעקבות המתקפה, החליטו בממלכה על דקת דומיה ברחבי אנגליה. ילדי חיידר "כתר תורה" בגייטסהד הצליחו לגרום לקידוש השם גדול כאשר יצאו מהכיתות לרחבת החיידר ונשאו שלטים עליהם נכתב "אנחנו תומכים במאנצ'סטר".

גם העובדים שאינם יהודים, המנקה והמאבטח, עמדו בצד יחד עם הילדים ולא האמינו למראה עיניהם. התמונה בה נראים הילדים מכבדים ומזדהים עם קורבנות מתקפת הטרור, פורסמה במהירות ברשתות החברתיות וגרמה לקידוש השם.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' מספר הרב ג'וני אדלר, מורה בחיידר, על האירוע. "מנהל החיידר, הרב אליה שליידר, הסביר לילדים על הנושא לפני העמידה לדקת דומיה, והרצה להם קצת על הנושא כדי שלא תהיה עמידה סתם ככה, אלא עם משמעות תורנית לנושא" הוא אומר.

לדבריו, "המנהל אמר לילדים כי כמו שהקב"ה לא רצה שישירו שירה בזמן שהמצרים טבעו, כי הם נבראו בצלם אנוש, אז אנחנו בוודאי חייבים להזדהות עם הקורבנות, אפילו שהם לא משפחה שלנו או מישהו שאנחנו מכירים - אנחנו חייבים לדעת לכבד ולהזדהות עם כאב של מישהו אחר".
אנגליה חיידר קידוש השם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד