י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

שלדון אדלסון מסר עדות במשטרה בפרשת נתניהו-מוזס

הבעלים של החינמון "ישראל היום" העיד ביחידת להב 433 במשך כשלוש שעות. במשטרה מעריכים כי עדותה של רעייתו מרים תהיה משמעותית יותר בשל מעורבותה הרבה בתכני העיתון

שלדון אדלסון. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
שלדון אדלסון. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון



המיליארדר היהודי-אמריקאי שלדון אדלסון מסר היום (חמישי) עדות במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה בפרשת נתניהו-מוזס (תיק 2000) במשך כשלוש שעות. אשתו מרים צפויה אף היא למסור עדות בפרשה.

השאלות שהיו צפויות לעלות בעדותו של אדלסון, הבעלים של העיתון "ישראל היום", הן בין השאר אם הסמיך את נתניהו לנהל בשמו משא ומתן עם מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס, שתמלילי השיחות בינו לבין ראש הממשלה פורסמו בינואר האחרון; אם ידע על השיחות בין השניים; מה מידת המעורבות של נתניהו בעיתונו; ואם הסמיך את נתניהו לנהל בשמו משא ומתן על מחירי הפרסום בישראל היום.

במשטרה סבורים כי עדותה של רעייתו של אדלסון, מרים, עשויה להיות משמעותית אף יותר, משום שהיא פעילה יותר בעיתון. בינואר העריכו גורמים במשרד המשפטים כי חקירת תיק 2000, שבמרכזו החשד כי נתניהו סיכם עם מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס על סיקור אוהד בעיתונו תמורת החלשת "ישראל היום", תימשך עוד זמן וכי נדרשות פעולות חקירה נוספות וגביית עדויות של עדים בארץ ובחו"ל.

בסוף החודש שעבר דווח כי אנשי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) במשטרה גבו עדות מספנסר פרטרידג', מולטי-מיליונר אמריקאי המקורב לנתניהו. בעדותו בתיק 1000 התבקש פרטרידג' להתייחס לטובות הנאה ומתנות שהעניק לכאורה לנתניהו בשנים האחרונות.

פרטרידג' הוא אחד מכמה עדים שזומנו ליאח"ה עם בואם לביקורים בישראל בתקופת חג הפסח. עד נוסף היה בן דודו של נתניהו, איש העסקים האמריקאי נתן מיליקובסקי. ראש הממשלה טען בעבר להגנתו בפרשת טובות ההנאה כי רכש לעצמו סיגרים בכסף מזומן שקיבל מבן הדוד.
שלדון אדלסון משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד