כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

כל מה שרציתם לדעת על גיטרות קלאסיות

אוהבים גיטרה קלאסית? כל המראות והטכניקות שרציתם לדעת

כל מה שרציתם לדעת על גיטרות קלאסיות
pixabay



כולנו מעוניינים לפתח את החושים הטבעיים והכישרונות של ילדינו, כך שאם הם מעוניינים לרשום אותם לחוג נגינה על גיטרה קלאסית, כדי כי נתחיל לחשוב, איזה גיטרה כדאי לרכוש להם ולאגור את כל המידע היעיל לפני הרכישה. יש להגיע לחנות כלי הנגינה ולהחזיק את הגיטרה, לנגן בה, להקשיב לצליליה. אם הצליל לא נראה לכם, או שהיא לא נוחה, כדאי כי תמשיכו בחיפושים עד שתתאימו לכם את הגיטרה שתיראה לכם הכי טובה מכל הבחינות, אם בצליל או אם בנוחות. למשל על מנת להתרגל לנגן מטאל ורוק אנד רול שי למצוא גיטרה עם מיתרים נמוכים בעד שלנגינה של בלוז או ג'אז יש להתאים מיתרים גבוהים יותר. אם הילד שלכם שמעוניין לנגן בגיטרה הקלאסית, הוא בן 10 אין זה נכון לחשוב, כי גיטרה קטנה תספיק לו, הוא יוכל להסתדר גם עם גיטרה בגודל סטנדרטי.

יש לציין, כי גיטרות קלאסיות כבר עברו כמה גלגולים במשך השנים. הגיטרה הכי נפוצה היום בתחום של הקלאסיות, הם מותגים כמו VALENCIA, YAMAHA ובלמונטי. הגיטרות הקלאסיות שונות מהגיטרות האקוסטיות והחשמליות במבנה צורה שלהן, וכתוצאה מכך מוציאות צלילים אחרים הן בטונים שלהם והן במבנה הצליל. בגדול, בגיטרה הצוואר הארוך משפיע על גובה הצליל. ככל שהצוואר ארוך יותר – הצליל יהיה גבוה יותר. מובן שבנוסף הגיטרות האקוסטיות והחשמליות מאפשרות שימושים אחרים מהגיטרה הקלאסית, שמהווה בסיס לנגינה על הכלים, ומאפשרת ללמוד את הטכניקות פריטה השונות, כך שלאחר שתתמקצעו על נגינה על קלאסית תוכלו בקלות יתר לעבור לנגן על אקוסטיות וחשמליות.


הטכניקות השונות הקיימות בגיטרות הקלאסיות

ישנן טכניקות שונות לנגינה על גיטרה חשמלית וגיטרות אקוסטיות, והן כמובן שונות לגמרי מהנגינה על הגיטרה הקלאסית או הספרדית. יש ללמוד ולתרגל את הטכניקות המתאימות לכל גיטרה על מנת להפיץ צליל נעים עוד לפני שתלמדו לשלוט בגיטרה עצמה. בשנות החמישים של המאה הקודמת, בתקופת הבלוז ובמיוחד בבלוז האינסטרומנטלי, התפתחו טכניקות נגינה הראשונות שמיועדות לנגינה על הגיטרה החשמלית. במשך השנים, הטכניקות הללו, הותאמו לסגנונות מוזיקליים נוספים. אמנים שונים אז, עשו שימוש בטכניקות אלתור וליווי.

המלצות מורים לגיטרה קלאסית – איזו גיטרה קלאסית כדאי לרכוש לתלמידים מתחילים?

בשלבי הלימוד הראשונים, מומלץ להתחיל ללמוד על גיטרה קלאסית ולא על אקוסטית או חשמלית, על מנת לאפיין לעצכם את תנועות הגוף והטכניקות של הנגינה. לאחר מכן ניתן לעבור ללמוד על גיטרות אקוסטיות או חשמליות אם תרצו, בשלב המאוחר יותר שמיועד לתלמידים מתקדמים בגיטרה החשמלית, כאשר התלמידים כבר בטוחים בנגינתם, הם ישאפו לרכוש גיטרה מתקדמת יותר, כי הם כבר פיתחו סגנון נגינה משלהם.

גיטרה זו כבר התלמידים יתאמנו עליה והיא תניב תוצאות טובות עבורם. המורה ייעץ לתלמידים איזו גיטרה כדאי להם לרכוש. המחירים של הגיטרות החשמליות נעים בין כמה מאות שקלים לכמה אלפי שקלים, הכול תלוי ברמה של הנגינה ובתקציב

גיטרה גיטרה קלאסית לימוד גיטרה טכניקה כתבה אינפורמטיבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד