כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

מרגש: חשוכי הבנים זעקו באולבסק את תפילת השל"ה

מעמד נורא הוד התקיים היום, ער"ח סיון על קברו של רבי משה מלודמיר הטמון באולבסק שבאוקראינה • עשרות משפחות מרחבי תבל המצפים לחזש"ק אמרו בבכיות את תפילת השל"ה על קברו של הצדיק שציונו מפורסם כמקום המסוגל לישועות נשגבות

אהל ציונו של רבי משה מלודמיר זיע"א באולבסק
אהל ציונו של רבי משה מלודמיר זיע"א באולבסק



תפילת השל"ה נאמרה בער"ח סיון על קברו של רבי משה מלודמיר הטמון באולבסק שבאוקראינה המפורסם כמקום המסוגל לישועות נשגבות.

רבי משה מלודמיר זי"ע בנו של הרה"ק רבי שלמה מקארלין זי"ע, המקום שהפך לתל תלפיות בשל הישועות הנשגבות אשר פועל הצדיק זי"ע אף כי אחרי מותו, וביותר בפקידה בדבר ישועה ורחמים את הצפים לזש"ק.

כוחו של הצדיק הקדוש זי"ע לפקוד עקרות נודע עוד בחיים חיותו, עת נגלה אליו אביו הרה"ק זי"ע מקארלין, והאציל לו כח לברך את הבאים לבקשו לפקדם בדבר ישועה ובזש"ק. [כך לפי המסורת שנשמעה איש מפי איש בקרב חסידי קרלין]. מכל קצוי ארץ באים היו לדרוש לשכנו, והוא היה מעורר עליהם רחמים, ומושיעם בחסדי ה' למעלה מדרך הטבע.

אחר פטירתו הפך קברו למקום נודע ונקדש אשר ניתן לשפוך בו שיח, ולפעול ישועות נשגבות. גם גויי המקום היו מתייחסים לקברו בהערצה גלויה ובחרדת קודש. מאורעות השואה שקעקעו את עברה המפואר של יהדות אולבסק, אף הן לא יכלו לקדושתו של המקום, ובאותות ובמופתים גלויים נותר האהל על תילו, כשהיד הזידונית לא מצליחה לקרב להזיק את קברו.

בשנים האחרונות אף הוקם במקום בית הכנסת אורחים 'בית אולבסק', בהנהלת ר' יעקב חיים מילר המתמסר בכל מאודו לשמור על קדושתו של המקום, ואף עלה בידו לגאול את אדמת בית העלמין בה שוכן קברו של רבינו מידי זרים בטרם תהפוך לגל חרבות, באשר ויועדה לבנית מגורים. הצורך והביקוש לבית הכנסת אורחים, שישרת את הבאים לשפוך שיח על קברו של הצדיק, הביא את ר' יעקב חיים לייסד ולהקים את בית ההכנסת אורחים, המעניק אש"ל לבאים לקברו של הצדיק.

בשנים האחרונות התארגנו כמה וכמה קבוצות של משפחות המצפות לישועה ולזש"ק לנסיעה מאורגנת לקברו של הצדיק, ובכל פעם מחדש עומדים השומעים נפעמים, לשמע סיפורי ישועה פלאיים הנשמעים בזה אחר זה, מפי אלו שהשתתפו באחת מהמסעות לקברו של הצדיק.

גם היום (חמישי), ערב ראש חודש סיון, התקיים מעמד נורא הוד על קברו של הצדיק, בו נטלו חבל עשרות משפחות מכל העולם, המצפות בכיליון עיניים לזש"ק. מרגש היה לראות בין הבאים, ארבע משפחות שנטלו חבל במעמד בשנה שעברה ועתה באו להודות על ישועות שקרבה לבוא.

ביום רביעי נחתה הקבוצה על אדמת אוקראינה, בעיר נמל התעופה קייב נערך שלחן כיד המלך, וסעדו הבאים את ליבם בכל מידי דמיזן, ואחר השימו פעמיהם לכיוון אולבסק, מקום מנוחתו של הצדיק.
אחר לינת לילה השכימו לתפילת שחרית מרוממת, שמלבד העיתוי ומעמדם של חברי הקבוצה, אף נוסף לו ממד מרגש וייחודי, בכך שהתקיימה בו קריאת התורה לראשונה מאז עלה הכורת על אדמת פולין ואוקראינה, וספר התורה שהובא לשם כך, הוא הראשון הבא בשערי אולבסק מאז מלחמת העולם השנייה.
אחר התפילה, בשעות המוקדמות של הבוקר, נקבצו ובאו כולם למעמד התפילה המרטיט על קברו של הצדיק.

את האווירה העילאית ניתן היה כמעט למשש, כמין רגש חבוי שפרץ מעומק עשרות לבבות מייחלים מילא את החלל, והיו הרגעים מרטיטים שלא יישכחו במהרה.

החזן ר' חונה דייטש, בקולו מעורר הרגש, פתח באמירת ספר רביעי שבתהלים שאליו מצטרפים עשרות אלו שנטלו חבל במעמד. קולות התפילה הבקיעו רקיעים, ונהרות דמע נשפכו באותה שעה. עין לא נותרה יבשה, והכוונה העמוקה של כולם היתה מורגשת בחלל האהל הדחוס ומחוצה לו, באשר והקולות הלכו וגברו.

שיאם של רגעים היה ככלות אמירת התהלים, עת החלו כולם יחד באמירת 'תפילת השל"ה' המסוגלת לבנים טובים ובמיוחד לאומרה בערב ראש חודש סיון. כל מילה ומילה נאמרה בהטעמה ובכוונה גדולה, את סדר תפילת השל"ה המהודר שחולק על ידי 'בית אולבסק' רובם הספיגו בדמעות שליש שנגרו מאין הפוגות. תחושת הלב של כולם היתה, כי פה הוא המקום בו ניתן לבקוע שערי שמים, ולהעתיר בעד הישועה המיוחלת.

בסיום תפילת השל"ה, בכמין ספונטניות מתבקשת פרצה שירה מפיות המשתתפים, שירי רגש ותקווה, שהושרו כבמחרוזת בזה אחר זה, נימי הרגש היטלטלו טלטלה עזה, וכל לב, אף אם אבן הוא נימוח.
ככלות השירה וכשכוך זמרת שירי הכיסופין והדבקות נערך 'מי שברך' לכל אחד ואחד בפרטות, כשכל קהל הקודש עונה אחריו אמן, ומצטרף לייחול.

בסיום המעמד הסבו כולם לסעודה גדולה לזכותו ועל קברו של הצדיק זי"ע. כיד ה' הטובה של מנהל ההכנסת אורחים 'בית אולבסק' ר' יעקב חיים מילר.
אולבסק רבי משה מלודמיר תפילת השלה יעקב חיים מילר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד