י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

חרדית שברה שיא עולמי: 11 ניתוחים קיסריים

טובי הרופאים שהיו עדים לתהליך, לא נשארו אדישים לסיפור הנדיר הזה. פרופ' ברי קפלן, מומחה למיילדות ומנהל מחלקת היולדות במעייני הישועה: "בלידה הקיסרית הקודמת שלה, העשירית, היו אצלה סיבוכים שונים כולל אבצס ובעיות ניקוז והאם נאלצה להימצא בבית החולים 3 שבועות. הפעם הכול עבר בשלום"

חרדית שברה שיא עולמי: 11 ניתוחים קיסריים
צילום: משה שי



אם ירושלמית בת 43 מהעדה החרדית ילדה בתחילת השבוע את ילדה ה-11, וכמו כל העשרה הקודמים - גם הוא נולד בניתוח קיסרי; הפרוצדורה בוצעה במרכז הרפואי "מעייני הישועה" בבני-ברק. פרופ' ברי קפלן, מומחה למיילדות ומנהל מחלקת היולדות בבית החולים, שהגיע לתפקידו ב"מעייני הישועה" בנובמבר האחרון לאחר 40 שנה ב"בילינסון", הוא זה שהוביל את ההליך.

פרופ' קפלן סיפר בראיון ל"דוקטורס אונלי": "הניתוח הקיסרי ה-11 שעברה אותה אישה נמשך 20 דקות. הוא בוצע בהרדמה ספינלית לא רגילה, שכן האם קיבלה גם אפידורל, מחשש שאם מאיזו סיבה בלתי צפויה ההליך יימשך שלוש שעות, שהכל יעבור בשלום. ננקטו אפוא כל אמצעי הזהירות הנדרשים". לדבריו, הצוות התגבר על הידבקויות כתוצאה מהניתוחים הקיסריים הקודמים, והתינוק הגיח לעולם בהצלחה במשקל של כ-3 ק"ג.

פרופ' קפלן הדגיש שככל הידוע לו מדובר בשיא עולמי של מספר לידות קיסריות על-ידי אותה אישה. "כבר נתקלתי קודם לכן בנשים שלהן היו 7 ו-8 לידות קיסריות, אבל זו הפעם הראשונה שהגענו ל-11", אמר.

פרופ' קפלן סיפר ל'לובי נשי-בחדרי חרדים', כי "בלידה הקיסרית הקודמת שלה, העשירית, היו אצלה סיבוכים שונים, כולל אבצס ובעיות ניקוז והאם נאלצה להימצא בבית החולים 3 שבועות. הפעם הכול עבר בשלום. למחרת הלידה היא כבר הלכה במסדרונות בית החולים כשתינוקה החדש צמוד אליה".

"עקרונית", הדגיש פרופ' קפלן, "אני ממליץ על ילודה בריאה. פרו-ורבו זה מבחינתי צו השעה. אבל אין לי המלצה רפואית על לידות קיסריות וכמובן לא על ניתוחים קיסריים חוזרים רבים. אנחנו סבורים שאחרי 3 לידות קיסריות כבר לא תהיה אפשרות ללידה טבעית ורגילה. אם לא תהיה ברירה, אבצע את ההליך הניתוחי במלוא הזהירות הנדרשת".

"כמו כן ברור שאם מסיבה כלשהי האישה צריכה ללדת בניתוח קיסרי – היא תעבור את ההליך. ההעדפה לנשים שיש להן תכניות ילודה רבות היא ללדת בלידות רגילות", אמר.


פרופסור קפלן עם ההורים והרך הנולד (צילום: דוברות מעיני הישועה)



שיא עולמי חרדית לידה ניתוח קיסרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד