ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

סקווירא: אחרי מדריך הפיאות, עכשיו מדריך מצויר לילדות

איזה קוקו מותר או אסור, ואיזה פוני? ומה לגבי מודרנה? 'הזהרי, שמרי גם על גדרים וגם שיראה עדין' • כך נראה מדריך הצניעות של בנות סקווירא

סקווירא: אחרי מדריך הפיאות, עכשיו מדריך מצויר לילדות



בסקווירא הולכים הכי רחוק שאפשר במסגרת הקפדנות על השמרנות החסידית. זו תופעה ידועה בעולם החסידי - הקהילה בה כל הגברים מתלבשים אותו דבר, מגלגלים את הפאות באותה צורה, מניחים את הגערטל באותו מיקום ונועלים אותן נעליים וגם מגפיים.

זר כי יקלע לניו סקוויר, העיירה בה נוסד הרעיון להפרדה גם במדרכות הרחוב - יתקשה לזהות במבט ראשון פער בין איש לחברו, הכל אותו שטאנץ.

השבוע פרסמנו ב'לובי נשי - בחדרי חרדים' את ההוראות הקפדניות לנשים שנלוו באיורים.

כעת, מצילומים נוספים מתגלה כי את ה"שטאנץ" של סקווירא מתכוונים להנחיל גם לילדות. מדריך מפורט מאויר חולק גם לבנות החסידות ובו מראות מותרים ואסורים. בצד מופיעה גם הערה לגבי סטייל, ובתרגום חופשי אומרת כך: "יש סטייל שאומנם לא אסור על פי ההלכה, אבל אין לו מראה עדין. היזהרי, הסטייל משתנה כל הזמן, תוודאי שהסטייל שלך יותאם לפי הגדרים ושיראה עדין".

כאמור, מדריך הצניעות פורסם לכבוד הכנסת ספר תורה שמכניס האדמו"ר, וכל אחד ואחת שרוצים להיות שותפים באות בספר התורה, חייבים לקבל עליהם קבלה טובה ולהחזיק בה לפחות חמש שנים. בין יתר הקבלות, הימנעות משימוש בסמארטפון, גם אם הוא כשר, ולנשים נשלח מדריך מאויר ובו פירוט האפשרויות של סידור הפאה. כל אישה שתקבל על עצמה להחמיר בצניעות, תכניס את שמה למעטפה שתגיע באופן אישי לידי האדמו"ר וכמובן תהיה שותפה למצווה.





סקווירא צניעות ילדות פאות תקנות סקווירא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד