כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

לייבל'ה מסכם את ביקור טראמפ בישראל

לייבל'ה סוגר שבוע עמוס עם ביקורו של דונאלד טרמאפ בישראל, מציל את רב העיר מהמתנה ממושכת מחוץ למשכן הכנסת, ממתיק סוד עם בנש"ק מסתורי שמגיע לביתו של העיתונאי וטועם על קצה המזלג ממנת השף שהוכנה במיוחד לחבר כנסת שמסרב לאכול

לייבל'ה מסכם את ביקור טראמפ בישראל
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים



לייבל'ה מפעיל קשרים

'אוויר הרים צלול כיין', זמזם לייבל'ה בשקט מחשש שמא יעבור אחד מאנשי 'נטורי קרתא' ויגער בו למשמע השיר הציוני. את יום ירושלים עשה לייבל'ה במקום המקודש ביותר לעיתונאים אחרי הכותל המערבי - 'כנסת ישראל'. ראשית צעד לייבל'ה אל החגיגה שהתקיימה במשכן הכנסת. השומר שהבחין בלייבל'ה טפח על שכמו והחליף עימו מילות נימוס קלות טרם נכנס.

לייבל'ה נשען על מעקה סמוך כשבידו כוס יין צלולה כאוויר הרים, פתאום נרעש לייבל'ה. מרחוק הבחין ברב העיר באר שבע בהווה ואולי תל אביב בעתיד, הגאון הרב יהודה דרעי, שהגיע לשערי הכנסת. הרב ניסה להיכנס לאולם המליאה בעיצומו של נאום ראש הממשלה, אך איש משמר הכנסת מנע ממנו זאת בטענה אותה טוענים מנהלי הסמינרים האשכנזים "אין מקום". רק לאחר התערבות אישית של לייבל'ה שהפעיל את קשריו, הוכנס הרב פנימה אחר כבוד.





לייבל'ה התקדם במסדרונות הכנסת ללקט לכם ידיעות חשובות יותר וחשובות פחות, ומה יותר חשוב מסגן השר (סליחה, השר... לייבל'ה רגיל מהעבר) ליצמן, שנצפה בשיחה עם הרל"ש הכל יכול של בנט, טל גן צבי. יחד עם קובי איזק, שהשבוע היה אחד מהעמוסים שלו לאחר שעסק בגבורה בניהול המשבר מול רופאי בית החולים הדסה.





בסוף המסדרון צפה לייבל'ה בעניין רב באיש החזק בבניין בית המדרש גור, יונתן בורנשטיין. יונתן הגיע לכנסת ונצפה משוחח עם השר ליצמן. לייבל'ה ניסה להתקרב אך חשש פן יבולע לו, אך נסיונו הרב גורם לו לשער שהשיחה נסובה סביב בניית בית המדרש הגדול של החסידות ההולך ומוקם בירושלים.





הסיבובים הבלתי פוסקים במשכן הכנסת גרמו לבטנו להתכווץ ברעב, לייבל'ה ניגש למזנון הכנסת שהדיף ריחות נעימים, למרות סערת הכשרות סביב המזנון, למקרה ששאלתם האוכל נשאר סביר. לא כמו בישיבה כמובן, אך עדיין טעים מאד.





ואפרופו מזון, בדרכו אל מחוץ למשכן הכנסת הבחין לייבל'ה באיש ותקנות המזון, שלמה ברילנט ובלא אחר מאשר האיש רם המעלה והחביבות - יהושע פולק, שככל הנראה גם באו להתבסם מאווירת המשכן ביום ירושלים.



מי מברך על נשיא ארצות הברית?

תם לו יום ירושלים והגיע לארצנו הקטנטונת 'יום ארצות הברית'. לייבל'ה שלף את כיפתו האמריקאית מארגז התחפושות, הצמיד לעיניו משקפי שמש עגולים של חברה אמריקאית ידועה, ולרגליו נעל נעלי קרוקס אמריקאי נוחות כמנהג הבחורים יוצאי ארצות הברית בישיבת 'מיר'.
היעד - איך לא? שדה התעופה ההומה מפה לפה לקראת בואו של הנשיא אוהד ישראל, דונאלד טראמפ, לייבל'ה צפה באנשי התקשורת החרדים שלא ביצעו סלפי מרשים כמו אורן חזן, אלא כיבדו את המעמד באיפוק ליטאי אופייני. הראשון נצפה יושב בשורה השנייה. הראיס ממודיעין עילית, יעקב גוטרמן. ציפור קטנה לחשה על אוזנו של לייבל'ה כי ראש העיר המקושר בכל משרדי הממשלה, הוזמן על ידי לשכת רוה"מ להשתתף בטקס קבלת הפנים בנתב"ג. גוטרמן דן עם לייבל'ה האם יש לברך 'שחלק מכבודו' והכריע לאחר עיון מעמיק כי אין מברכים.





ואותו גוטרמן נצפה במקום בשיחה צפופה עם סמנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ, לייבל'ה מקווה כי יצאו מכך דברים טובים.





בזה אחר זה עלו העיתונאים לנאום קודם בואו של הנשיא, לייבל'ה תיעד את הפוליטי של 'בחדרי' יעקב גרודקה נושא נאום בתנועות ידיים רחבות לכאן ולכאן. כשהוא מוסר לכל מי שרק רצה לשמוע, דברים חוצבי להבות אש מעל הפודיום.





מיד אחריו צפה לייבל'ה בצמוד של גרודקה למקצוע, הפוליטי של 'קול-חי' איתי גדסי, שנשא אף הוא דברים מיוחדים בטוב טעם ודעת. גדסי נאם בזריזות אופיינית, כמובן אחרי שהספיק לתעד ולסקר את זיופי הבחירות להסתדרות (לכאורה). ומיהר להגיע לנתב"ג.





מן הצד הבחין לייבל'ה בעורך 'בקהילה' שלמה קוק שנצפה במקום כשהוא שוקל האם לברך על 'טראמפ' או שמא לא צריך לייבל'ה הראה לו את הפסק של גוטרמן שבסוף הכריע כי לא צריך לברך, קוק השתכנע והמשיך בדיווחים הרגילים בלא ברכה.





לייבל'ה מקבל דיווח כי מעט לפני נחיתת הנשיא, מצא הרב רבינוביץ זמן לבקר במוסדותיו של הרב המקדש, בן ציון נורדמן בחדרה. בסיור השתתף גם ידידם המשותף עו"ד רוני פאלוך.





ללא ספק האירוע שהסעיר את הרשתות החברתיות ואת התקשורת בכללותה, היה הענין של אורן חזן והסלפי. לייבל'ה בחושיו העיתונאים ידע כי כך יהיה, ואכן גם תיעד את חזן באימונים מסיביים לקראת הסלפי הנצחי שהסעיר את העולם. כבר באולמות הסמוכים למקום הנחיתה, חזן ביצע סלפי עם כל מי שביקש במתחם האחמי"ם הקרוב למזללה שהוקמה לרגל האירוע. 'אין פלא', חשב לייבל'ה לעצמו, 'אין פלא שבזמן אמת לקח העניין מספר שניות בודדות, שגרמו לשעות רבות של דיוני תקשורת.





לייבל'ה התרגש מאד, כעיתונאי מומחה המביא את הפרטים הקטנים, היה רגע של נחת שאחד החיילים שהשתתף בקבלת הפנים תפס רגע של לימוד תורה ולן בעומקה של תורה, לייבל'ה תוהה האם גם הוא עיין במפרשים' האם יש לברך על טראמפ 'שחלק מכבודו', 'משנה הבריות', או שמא מכיוון שלא נראה כי בעתיד תהיה קדנציה נוספת לטראמפ, יש לברך 'ברכה אחרונה'.





בשביל שטוף השמש הבחין לייבל'ה ברמ"ט של שר הבריאות המפורסם, מוטי 'איפה' בבצ'יק, שנצפה כשהוא עונד את התג המצורף בדש בגדו הפוך. ניגש אליו לייבל'ה והאיר את עיניו ומיד הפך את התג כיאות וכיאה למעמדו של נושא דגלו וכתרו של שר הבריאות.





גם ג'ייק טורקס, העיתונאי חרדי שחטף צעקות בעבר מנשיא המעצמה, עיתונאי ידוע ממשפחה של חסידי ויזניץ ממונסי. ג'ייק המסקר את הבית הלבן עבור המגזין החרדי AMI הגיע לקבלת הפנים, וכמו כל חרדי מצא מקום טוב לשבת על המחסום.





'תמונה אחת שווה אלף סלפים', אמר לייבל'ה לעצמו שהבחין במי שתיעד את הביקור במצלמת ענק. הצלם שלומי כהן, שהביא עימו ציוד משוכלל ולא נרתע מלהישיר מבט, ולצלם את האיש החזק והססגוני בעולם.



גניבה בניכר. (באמת, לא ספר חדש של שמואל ארגמן)

'אנחנו כבר באווירת חוצה לארץ' הרהר לייבל'ה לעצמו, ואכן ידיעות רבות מארצות ניכר הגיעו השבוע לשולחנו של לייבל'ה העמוס בחפיסות סיגריות ריקות ועלוני שבת מגולגלים למחצה.
ראשית לייבל'ה מדווח על תקרית לא נעימה שאירעה השבוע בבודפשט, בירת הונגריה. האחים, יצחק פלדמן העיתונאי ואחיו הקבלן החרדי ישראל פלדמן. יצאו למסע הקודש יחד עם רבנים ועסקנים. בעת שרכבם חנה במלון הפאר ברחובות בודפשט, הרכב נפרץ, ונגנבו משם, התפילין, כבל למחשב שעיתונאי לא יכול בלעדיו ועוד חפצים יקרי ערך. משטרת הונגריה שהוזעקה למקום עבדה כמובן כמעט כמו בישראל. לייבל'ה מקווה שהעסקן ממרכז הארץ ב.ש. שגם נשדד (השם שמור במערכת). ישלם את הנזק.





לייבל'ה לא מזניח אף את ניו יורק והשבוע ישנן חדשות חמות מהתנור, לאחר הסרטונים המרגשים של הרבי מ"פשטו ידיכם בגדוד", לייבל'ה חושף קטעים נבחרים מאחורי הקלעים. לייבל'ה הבחין השבוע בחנות של 'כתר' בגבאי המסור של הרבי, ההוא שעומד מאחור, בהכנת 'בעקטישע' חדש לרבי. המטרה: בשביל 'פשטו ידיכם'.





ולעוד אירוע בניו יורק, הקלידן מנדי גולדברג ניצל את ספירת העומר ונסע לביקור קצר. לייבל'ה תיעד את האיש היקר קונה חולצות 'על הדרך'. לייבל'ה הבחין כי כמות הקנייה גדולה מדי וגילה כי מנדי קנה גם חולצות לזמר מוטי ויזל.



פנים חדשות באו ל'כאן'

ובחזרה לארץ הקודש, שישה ימים לאחר חתונת המילניום של האסטרטג והיועץ האהוב ארי גלהר, הזמין העורך הראשי של עיתון 'בקהילה' שלמה קוק, אח״מים וחברים לשבע ברכות יוקרתי בקריה החסידית בשכונת כפר גנים. היו שם כמה וכמה פנים חדשות ויפות, לא כולל לייבלה, שכבר היה גם בחתונה ולפיכך יצא מהגדרת 'פנים חדשות'

ראשית רב הכותל ומשפחת טראמפ, כיבד את האירוע בדברי תורה כמו גם בשלל חוויות מרתקות מאחורי הקלעים של הביקור הנשיאותי.





לייבל'ה פלבל בעיניו מול המנה הראשונה, (למתעניינים – מדובר בפטה כבד בריבת בצל על מצע טוסטונים), סיפר ח"כ יעקב אשר כי הוא מכור לקפה עם חלב מדי ערב, ולא מסוגל לוותר על כך. בעל הבית טוב הלב, התאכזב כי הח"כ לא יוכל ליהנות ממטעמי השף שבערב זה היו על טהרת המטבח הבשרי כיאה לסעודת מצווה. מיד קרא מהמטבח לשלום קצנגולד, השף המקסים של האירוע שאילתר במהירות הבזק מנת פילה דג שנמשתה מהמקפיא והוכנה באופן מופלא במיוחד תוך דקות בודדות.
יתכן שבאותו הערב בירושלים הופתעו ותהו בינם לבין עצמם, היכן חוגגים מ״מ ו(אולי) ראש העיר הבא, יוסי דייטש. בנוסף לחבר המועצה פיני עזרא, את חגיגות ליל יום ירושלים. ובכן, לייבל'ה מדווח לכם כי העיר פתח תקוה, אף היא הוקמה בידי אנשי ירושלים. זקן השבט שישב לשולחן, יצחק נחשוני. הזכיר לנוכחים את כל ההיסטוריה הזו.

והנגיד הצאנזאי, ר׳ משה רייך. מחבריו הקרובים של היו"ר הנחקר, הגיע עם רעייתו הרבנית בידיים מלאות בשני בקבוקי ויסקי שיועדו למבינים בלבד, לייבל'ה מנחש כי בקבוקים אלו התיישנו בחביות עץ אלון עתיק בתקופה בה כיהן ידידו כמנכ"ל משרד הפנים הצעיר ביותר בארץ.
והאיש אשר על הראשל"צ, דודו עמר. קם ממקומו ורקד ופיזז עם החתן דנן, הריקוד הסוחף והאמיתי השכיח מכל לב את החתול השחור והענק שעבר ביניהם למשך שנה תמימה.





ממול הבחין לייבל'ה ברב רפי מנת שהביא לאירוע את ברכת הצפון, לאסטרטג של שר החינוך.
באמצע השולחן ישב המו"ל של בקהילה הרב אריה לייב פפר, פפר נשאב לשיחה ארוכה וידידותית עם סגן העורך של משפחה, שמעון ברייטקופף.

והאיש הכי חריף 'בקול ברמה' משה גלסנר, הטיב ליבו ביין, לייבל'ה הבחין כי כפי הנראה הוא פתח ציר חדש בחזרה ל'קו עיתונות' דרך איש העסקים והטלמרקטינג. רמ״ט שר הפנים משה ארבל ויוסי של לילה בן עטר, וגם דודו עמר, לקראת סיום האירוע גילו כולם כישורי פייטנות מפתיעים, כל אחד וברכת השבע ברכות שקיבל שנסתלסלה מפיו.





לייבל'ה הבחין בסיכומו של עניין כי היו שם כמעט כל חברי קבוצת הווטסאפ בה חברים החתן והמארח, כמו גם דובר הרבנות קובי אלתר שגילה הבנה ניכרת בנבכי היינות השמורים,
במסדרון הבית נראה קיווע וייס, שהיה עסוק בעיצומה של השמחה בטלפונים אחרונים לקראת סגירת כתבה טלוויזיונית ראשונה לתאגיד על החרדים שחיים טוב. (והיו כמה כאלו באירוע, לייבל'ה הבחין בזה). גרוזמן ממקור ראשון ופייסבוק, גרינצייג מיודענו משכבר, אדמקר מוואלה ועוד כמה.

בשעת לילה מאוחרת, כשלייבל'ה יוצא מהמעלית אפוף ניחוח אלכוהול יוקרתי. כולם כבר עזבו את הבית המואר, ואפילו קמפה, הממשיך של קרליבך, עזב לביתו. פוגש לייבל'ה למרבה ההפתעה את אחד מבכירי העסקנים החרדיים שהוא גם בנש"ק (השם שמור אצל לייבלה, לבקשתו),. שנכנס עם מקורבו בביישנות. על מגש פירות העונה וכוס יין משובח, הרים לחיים עם החתן ובעל הבית.

ולייבל'ה עובר לידיעה אחת רצינית מעט, בעיתון המודיע מנסים להתאושש מהיעדרותה של מי שניהלה את המערכת ביד רמה הגב' דסי הופמן, הופמן נפצעה קשה בתאונת דרכים. (הדסה בת מרים לרפואה שלמה). לייבל'ה מדווח כי בעיתון מרעננים נהלים בכל הקשור לשליחת ידיעות יח"צ ומבקשת מהיחצני"ם לשים לב לזמנים חדשים, וכמובן מזכירים לציבור להמשיך להתפלל לרפואת מנהלת המערכת.





וידיעה מהעיר החמה בישראל הגיעה לשולחנו של לייבל'ה. ח"כ מיכאל מלכיאלי, הח"כ הפעיל מאד בוועדת חוקה בכנסת. הוזמן השבוע להשתתף בפאנל של לשכת עורכי הדין באילת. מלכיאלי שראה שהפאנל מתעכב מלהתחיל, שם צעדיו לבית כנסת של המלון והחל ללמוד. לייבל'ה התרגש מאד ומודה בפה מלא כי על זה נאמר 'ח"כ בן תורה אמיתי'.





באווירת הסלפי שנערך במגזר ולא רק, מדווח לייבל'ה על עוזר דרוק אמרגן המוזיקה הגדול ומפתח עסקי בפני עצמו, דרוק פגש השבוע את הרבי הצעיר ממעז'יבוז. כיאה וכראוי לא ביצע דרוק סלפי עם הרבי, אלא הרכין ראשו וביקש ברכה והצלחה לכמה עניינים העומדים כעת על הפרק.





ולאירוע משמח בארגון החסד זק"א, לייבל'ה מספר כי מפקד זק"א מחוז ירושלים, העסקן בנצי אוירינג. שמחתן ביום ראשון פרשת בהעלותך את בנו הבחור החשוב יעקב יצחק, תועד השבוע בין אירוע לאירוע בטעימה קלה במסעדת הדר גאולה בירושלים. לייבל'ה מעדכן שבנצי עשה לאחרונה דיאטה רצינית, כפי הנראה לקראת החתונה. והשיל ממשקלו איי אלו קילוגרמים בלי עין הרע, לייבל'ה מאחל הצלחה בכל העניינים, וכמובן- ברכת מזל טוב.





ולאירוע תורני ומרגש כאחד- לייבל'ה מדווח לכם כי ביום חמישי הבא יכניס הבעל מנגן האגדי, בנן של קדושים, ר' מאיר אדלר. ספר תורה לזכרו של ישעיה מקרעסטיר זיע"א. אדלר כמובן הזמין את לייבל'ה באופן אישי ואף הלך כנהוג בקהילות הקודש, לכתוב אותיות אצל גדולי ישראל. לייבל'ה פגש את אדלר ברחוב רשב"ם אצל מרן הגר"ח קנייבסקי שכתב אות בספר התורה, ובירך בהצלחה את הבעל- מנגן המשמח את עם ישראל.





'חסר לי משהו במדור', חשב לייבל'ה לעצמו לקראת סיום הכתיבה. כמו נשמעה תפילתו חסרת הקול של לייבל'ה מיד הגיעה הידיעה המשמחת על חגיגה גדולה השבוע אצל סגן שר החינוך מאיר פרוש לרגל הולדת הנכדים התאומים, בן ובת. חתן השמחה הוא בנו 'הבולדוזר' נחום יואל (נוחי) פרוש. איש אשר לא משיב אף אדם ריקם ובעל לב ענק לכולם, לייבל'ה נעדר עקב אילוצים 'מהשלום זכר' וה'קידושא רבא' שנערכו השבת בחדר האוכל של ישיבת 'חכמי לובלין' בהשתתפות רבים, אך לייבל'ה יודע לספר על אירוע מלא חן והשראה יהודית. וללא ספק גם האוכל, שהוגש כמיטב המסורת.

לייבל'ה עובר לצד השני של המתרס הפוליטי ומספר על יו"ר סיעת ש"ס בפרדס חנה ומקורבו של הראשל"צ, הרב יצחק יוסף. הרי הוא יעקב ישראל צדקה שנכנס בימים אחרונים למעונם של גדולי ישראל עם בנו חתן הבר מצווה כדי לקבל את ברכתם. הרבנים המברכים: חכם שלום כהן, הראשל"צ הרב יצחק יוסף וכמובן ראש ישיבת 'פורת יוסף' הרב משה צדקה.



פינת הממים

צלמו של לייבל'ה תיעד את הפוליטי של קול-חי איתי גדסי, שהוא בוחר לשבת מנה יפה של אבטיח, בעיניו של יוצר הממים נראה היה להצמיד בועת מחשבה מסויימת מאד.





ואפרופו אבטיח - איציק מן שלא מפסיק להפתיע את הברנז'ה יצא לרכוש גם הוא אבטיח דווקא באלעד הוא פגש את הפוליטי של 'בחדרי' ויחד עשו סלפי עם הקסדה המפורסמת שמביאה את מן לכל מקום בארץ.



פינת המזל טוב

ברכת מזל טוב לחה"כ יעקב אשר לרגל שמחת אירוסי בנו מנחם, בחיר ישיבת 'אור ישראל' וישיבת 'מיר פרידמן' עם הכלה בת היזם ישראל יהושע הרצברג.

ברכת מזל טוב נוספת לעיתונאי והכישרון, רונן כץ. מנהל מחלקת האקטואליה ומגיש יומן צהריים ב'קול ברמה' לרגל הולדת הבת.

ברכת מזל טוב שלוחה למזכיר הוועדה למען קדושת השבת, הרב אמיר קריספל לרגל נישואי בנו בתו השבוע.





ואחרון חביב - ברכת ‏מזל טוב לדודי ברנשטיין, מנכ"ל אתר JDN, לאירוסי הבן הבכור מבחירי ישיבת 'עמלה של תורה' עם בת הרה"ח רבי נחמן פרידמן משב"ק האדמו"ר מסדיגורה זצ"ל, בניין עדי עד.
לייבלה רכילות חרדית דולנד טראמפ יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד