י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הקטטה האלימה באלעד: "גררו את ראש הישיבה באכזריות"

הקטטה באלעד בין תלמידי ישיבת 'היכל אליעזר' ובין אנשי חסידות טשערנוביל - מוישי, תלמיד הישיבה שהיה עד לדרמה שהתחוללה הבוקר בעת במקום מספר בראיון ל'בחדרי': "גררו את ראש הישיבה באכזריות. ברגליים יחפות"

הקטטה האלימה באלעד: "גררו את ראש הישיבה באכזריות"



סערת הקטטה האלימה שהתחוללה הבוקר בין תלמידי ישיבת 'היכל אליעזר' ואנשי חסידות טשערנוביל, במסגרתה ניזוק בית המדרש ונפצע ראש הישיבה - מסרבת להירגע. מוישי, תלמיד הישיבה שהיה עד לדרמה שהתחוללה הבוקר באירוע, מתאר בראיון וידאו מיוחד ל"בחדרי חרדים" את אשר אירע.

"התעוררנו בבהלה בשעת בוקר מוקדמת בעקבות רעש של דחפורים שהגיעו להרוס את החלק האחורי של בית המדש" הוא מספר ל'בחדרי'. "הם פרצו את החדר של הראש ישיבה הרב ברוידא, שני מפיונרים תפסו אותו בכוח, והוציאו אותו החוצה עם פיגמה, בלי נעליים בלי כלום - תוך בזיון כבוד התורה".


תלמיד הישיבה בראיון לבחדרי

'לדבריו: "חסידות טשרנוביל שכרו כ-15 מאפיונרים חלקם ערבים, הם חסמו אותנו בפנימייה ולא נתנו לנו לצאת החוצה - לבסוף הצלחנו לאחר מאבק ממושך הצלחנו לברוח כמה בחורים. לא יכלנו לראות את המראות המזעזעים איך שמתנהגים בחוסר כבוד לבית המדרש ולראש ישיבה".

איך פצעו את ראש הישיבה, תאר לנו?

"גררו אותו על הריצפה ללא נעליים מה שגרם לו לדממם ברגליים, הוא נלחם איתם באפיסת כוחות. הם התנהגו כמו נאצים. מדובר בראש ישיבה מבוגר - והם התנהגו אליו באכזריות. הרב התחנן לפועלים שיתנו לו לפנות את ספרי הקודש והתפילין, אך הם לא התייחסו ונשארו אטומים, ונכון לעכשיו לא מצאנו את התפילין, כנראה שזה בין ההריסות, הטרקטור פשוט רמס הכל. הראש ישיבה שכולו קודש,  פונה באמבולנס לבית חולים, לאחר שנפצע, ולקה בחרדה והיסטריה, ומדובר ברב מבוגר וחלש".

לסיום מספר מוישי: "יש נידון על הקרקע למי זה שייך, הישיבה שלנו קיימת כאן כבר חמש שנים. עיריית אלעד הביאה את המקום הזה עבור הישיבה שלנו. בטשרנוביל מודים שזה לא שייך להם. הם הרסו את בית המדרש תוך סיכון חי אדם ונסיון רצח".

איך אתם מתכננים את המשך המאבק?

"הראש ישיבה נכנס מקודם להתייעצות אצל הגר"ח קנייבסקי, ומה שהוא יגיד כך נעשה. במקביל יש דיבורים על עצרת בעיר בהשתתפות רבי דן סגל, הכל יתואם עם רבני העיר".

בחסידות טשרנוביל טוענים בתגובה ל'בחדרי חרדים' כי "חלק מישיבת היכל אליעזר יושב על שטח שהוקצה לנו על ידי העירייה. בימים האחרונים ביקשנו מהנהלת הישיבה מספר פעמים בצורה יפה ומכובדת לפנות את השטח ששייך לנו, אך אלו לא נענו לבקשתנו. מי שנוהג שלא כהוגן זה הם ולא אנחנו - שמשתלטים על שטח שלא שלהם כלל". 

בטשרנוביל מוסיפים עוד ואומרים כי - "הישיבה היא ישיבה לנושרים שאין מקומם בעירנו; הישיבה יושבת על שטח פלוש ואין לה חלק ונחלה במקום לא על פי דין תורה וכל שכן לא חוקי; (הרב) ברוידא כבר מעל שנה מפריע עם טענות שונות למוסדות טשרנוביל לבנות במקום את הישיבה, נסיונות של עשרות מתווכים לא הועילו כלום. סך הכל הוא היה צריך לפנות קטן שבו יש חדר שינה ומשרד קטן; לא היה הרמת ידיים בכלל. האמבולנס הוזמן כשעה ורבע אחרי האירוע בשביל שיהיה תמונות; המבנה שנהרס זה חדר שינה ומשרד ראש הישיבה ולא חלילה בית כנסת. הבית כנסת חטף זעזוע קל והתקרה ניזוקה מעט, כמה שקלים לאיש מקצוע וזה מסודר". 
אלעד היכל אליעזר טשערנוביל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד