כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

צרות בצרורות: האם ג'ארד ואיוונקה קושנר מסתבכים שוב?

לאחר הפרסום שג'ארד קושנר יחקר בנושא התערבות הרוסית בבחירות בארה"ב, חתנו היהודי ויועצו הבכיר של השיא מסתבך שוב. קושנר ורעייתו לא דיווחו לשלטונות המס על אוסף בשווי מיליוני דולרים של אמנות שברשותם מאז 2009

ג'ארד קושנר. צילום: רויטרס
ג'ארד קושנר. צילום: רויטרס



האם ג'ארד ואיוונקה קושנר מסתבכים שוב? חתנו ובתו היהודיים של נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ לא דיווחו לשלטונות המס על אוסף בשווי מיליוני דולרים של אמנות שברשותם מאז 2009, כך מדווח אתר החדשות היהודי JTA.

לאחר הפרסום שג'ארד קושנר יחקר בנושא התערבות הרוסית בבחירות בארה"ב, חתנו היהודי ויועצו הבכיר של השיא מסתבך שוב. מאז חתונתם ב-2009 רכש קושנר יצירות של אמנים מפורסמים - ביניהם אמנים ישראלים - אך בני הזוג לא דיווחו כנדרש במסגרת הדיווחים הכספיים הנדרשים על פי חוק מכל עובד בבית הלבן, בעוד בני הזוג קושנר נמנים כעובדים בבית הלבן באופן רשמי.

בהתייחסו על אי הדיווח של הזוג קושנר אמר אחד מעורך דינם של הזוג, כי הדיווח חפצי האמנות יתווספו לטופס החדששימלאו. עורך הדין מסר לתקשורת ש"מר קושנר וגב' טראמפ מציגים את אמנותם למטרות דקורטיביות בלבד, ולא למטרת רווח, אך כדי למנוע ספק הם ידווחו על אוסף האמנות שלהם".

בנוסף, מוקדם יותר החודש דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל" כי "קושנר לא דיווח על אחזקותיו בקאדר, חברת סטארט-אפ למימון נדל"ן, שנוסדה יחד עם אחיו יהושע, קושנר שהפך ליועץ בבית הלבן, לא דיווח גם על הלוואות בהיקף של לפחות מיליארד דולר מיותר מ-20 מלווים לנכסים ולחברות שבבעלותו" דיווח העיתון.

על פי כללי האתיקה המושתים על עובדי הממשל בארה"ב, כללי הגילוי של העובדים הפדרליים בנוגע לחפצי אמנות שברשותם - מורכבים, וקיימת אבחנה בין יצירות שנרכשו להשקעה או להנאה אישית. עובדים פדרליים כמו קושנר נדרשים לחשוף חפצי אמנות אם הם מוחזקים למטרות השקעה וששווה יותר מ-1,000 דולר.
גארד קושנר איוונה טראמפ קושנר חפצי אומנות חלשדות הבית הלבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד