י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

איגרת מאבו מאזן: השמאל הישראלי בכיכר

בשעה זו מתקיימת עצרת בהשתתפות אלפים בכיכר רבין בת"א, בסימן "שתי מדינות – תקווה אחת", לרגל "50 שנות כיבוש ולשיטה ישראלית בשטחים" • השיא באירוע: קריאת איגרת שכתב מעודד הטרור יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן שבה הוא מתחייב לשלום על בסיס פתרון שתי המדינות

איימן עודה נואם באירוע. צילום: יענקי פרבר
איימן עודה נואם באירוע. צילום: יענקי פרבר



השמאל הישראלי, שהפך עם השנים ללא רלוונטי בשגרה היומיומית, מקיים בשעה זו עצרת ענק בהשתתפות אלפים, בכיכר רבין בת"א, בסימן "שתי מדינות – תקווה אחת" - וזאת לרגל "50 שנות כיבוש ולשיטה ישראלית בשטחים". השיא באירוע: קריאת איגרת שכתב מעודד הטרור יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן שבה הוא מתחייב לשלום על בסיס פתרון שתי המדינות.

באגרת כתב אבו מאזן: "אין קול חזק יותר מאשר קול של שלום צודק וכולל כמו שאין קול חזק יותר מזה של זכותם של עמים להגדרה עצמית וחירותו מעול הכיבוש. הדרך היחידה לסיים את הסכסוך ואת המאבק נגד טרור באזור ובעולם כולו היא בפתרון של שתי מדינות על גבולות יוני 1967, פלסטין לצד של ישראל".

"קיבלנו החלטות האו"ם והכרנו בישראל והסכמנו לפתרון שתי מדינות וגם העולם הכיר במדינת פלסטין. כעת הגיע העת שמדינת ישראל תכיר במדינה שלנו ותסיים את הכיבוש", המשיך אבו מאזן.
"ההזדמנות עדיין קיימת ולא ניתן להחמיץ אותה כאשר אנחנו עדיין מושטים את ידינו לשלום שנוסד בין אמיצים. חובתנו כלפי הדורות הבאים דורשת ממנו לשים קץ לסכסוך, אתם ואנחנו יחד נעשה את שלום האמיצים", כתב לסיום.

באירוע שגרר חילול שבת המוני אמר יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג "לפני לא הרבה חודשים ישראל עמדה בפתחה של הזדמנות היסטורית, ניתן היה להתחיל במשא ומתן אזורי חסר תקדים שהיה מחזק את ביטחונה של ישראל, שהיה מוציא אותנו מהבידוד, שהיה מייצר קואליציה אזורית חסרת תקדים והיה מוביל אותנו לשלום. ומדוע הוחמצה ההזדמנות הזו? כי המנהיגות שיש היום לישראל מונעת בראש ובראשונה מפחד. פחד משינוי, פחד מתעוזה. פחד מיוזמה ופחד מתקווה".

יו"ר האופוזיציה התייחס ליוזמתו – הקמת גוש פוליטי נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי "עלינו לשים את האגו בצד ולהתחבר כולנו לגוש פוליטי אחד גדול. גוש פוליטי שיכלול מפלגות, אישים ותנועות שרוצות לשנות. גוש פוליטי אחד גדול שלא רוצה מדינה דו-לאומית, גוש פוליטי אחד גדול שלא רוצה חצי דמוקרטיה".

לדבריו, "גוש פוליטי אחד גדול שרוצה מדינה ציונית, יהודית, דמוקרטית, שנותנת שוויון מלא למיעוטים ופתוחה למגוון דעות. הגוש הזה צריך להכיל רבים וטובים. מציפי לבני שותפתי למחנה הציוני, דרך משה כחלון, ויאיר לפיד, ואנשים נוספים. כן ביחד, רק ביחד. ביחד עם מפלגת העבודה. כי רק כך נוכל לנצח ורק כך נוכל להגיע לשלטון. אני מתחייב כאן, היום, בפניכם, שאם לצורך הקמת הגוש הפוליטי להחלפת השלטון, יהיה צורך לקיים פריימריז פתוחים ודמוקרטיים - הרי שכך יהיה".

ח"כ אורן חזן הגיע אף הוא למקום ההפגנה ואמר כי "אני קורא פומבית למארגנים לנהוג ללא אלימות, לשמור על הדמוקרטיה ולאפשר לי לדבר על הבמה בכדי להשמיע לקהל את עמדת הצד השני".

נואם נוסף באירוע היה יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה שאמר: ״אני ערבי פלסטיני, וגם אזרח מדינת ישראל, המדינה שאני אזרח בה כובשת את העם שלי. הערבים אזרחי המדינה הם כמעט 20 אחוז מאוכלוסיית המדינה, אמנם מיעוט, אך מיעוט גדול שיכול להטות את הכף בהכרעות הפוליטיות הגדולות שעומדות בפנינו.

"את הכיבוש יש לסיים בראש ובראשונה למען העם הפלסטיני, שגם לו, מגיע מקום תחת השמש, ככל העמים. אך את הכיבוש יש לסיים גם עבור האזרחים במדינה. חמישים שנה שנגע הכיבוש גם הולך וממאיר את החברה הישראלית. בחרתי להיות כאן היום, כי אני מאמין שאנחנו חייבים למצוא את הדרך להיאבק יחד. השותפות הזאת תוכל להיבנות רק ממקום של כבוד הדדי וקבלה של הזהות של כל אחד מאתנו" אמר עודה.
שלום עכשיו עצרת אבו מאזן כיכר רבין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד