י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הרב זילברשטיין, נשיא ארה"ב והספינר

הגאון רבי יצחק זילברשטיין רבה של רמת אלחנן נשאל ע"י אדם הסובל מבעיות ריכוז וטוען שהספינר מסייע לו להתרכז - האם יוכל לשחק בספינר בזמן תפילת שמונה עשרה • ואיך קשור נשיא ארה"ב לעניין? התשובה המלאה - בפנים

הספינר. צילום: קובי הר צבי
הספינר. צילום: קובי הר צבי



משחק ה'ספינר' שמשגע את העולם הביא לדיון הלכתי נרחב, האם מותר לשחק עמו באמצע תפילת שמונה עשרה.

הגאון רבי יצחק זילברשטיין רבה של רמת אלחנן נשאל ע"י אדם הסובל מבעיות ריכוז וטוען שהספינר מסייע לו להתרכז - האם יוכל לשחק בספינר בזמן תפילת שמונה עשרה. "לדעת הרבה מהחוקרים, זה מועיל לריכוז, - אדם הסובל מבעיות ריכוז, אם יקחנו בידו, יצליח להתרכז טוב יותר, אני לא בטוח בכך, אבל אולי זה אכן עוזר לי קצת להתרכז טוב יותר".

"השאלה היא, בתפילת שמונה עשרה קשה לי קצת להתרכז, האם מותר לי לשחק עם הספינר בעת התפילה, כי לדעת החוקרים אני יצליח לכוון טוב יותר בשעת התפילה?" בירר השואל.

בתשובה אסר הרב זילברשטיין את המשחק בעת התפילה מכל וכל: "גם אדם הסובל מבעיות ריכוז, לא היה מעיז לשחק עם זה לפני נשיא ארה"ב, ואם כן בוודאי שאסור לעשות כן לפני מלך מלכי המלכים".

הרב זילברשטיין הביא את הגמרא בברכות המספרת, על חסיד אחד שהיה עומד בתפילה, "בא הגמון אחד ונתן לו שלום ולא החזיר לו שלום, המתין לו עד שסיים תפלתו לאחר שסיים תפלתו, אמר לו כשנתתי לך שלום למה לא החזרת לי שלום, אם הייתי חותך ראשך בסייף מי היה תובע את דמך מידי?!

מספרת הגמרא, "אמר לו המתן לי עד שאפייסך בדברים, אמר לו אילו היית עומד לפני מלך בשר ודם, ובא חברך ונתן לך שלום, היית מחזיר לו?! אמר לו לאו, ואם היית מחזיר לו מה היו עושים לך?! אמר לו, הי ו חותכי ם את ראשי בסייף. אמר לו והלא דברים קל וחומר ומה אתה שהיית עומד לפני מלך בשר ודם שהיום כאן ומחר בקבר, כך אני שהייתי עומד לפני מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא, שהוא חי וקיים לעד ולעולמי עולמים, על אחת כמה וכמה, מיד נתפייס אותו הגמון ונפטר אותו חסיד לביתו לשלום".

"כעת נשאל", אמר הרב זילברשטיין "האם מישהו שסידר לעצמו פגישה עם נשיא ארצות הברית, האם כשיבא אליו ישחק עם משחק כדי להתרכז, בוודאי שלא, ואם ישחק, הוא יכול להיות בטוח שיזרקו אותו משם, ובקשתו לא תתמלא".

"ואם הדברים אמורים בנשיא ארצות הברית, שדרגתו פחותה ממלך ואין לו את הכוחות שהיה פעם למלך, כל שכן שלא היה מעיז לעשות כן ליד מלך, שהיתה אימתו מוטלת על הבריות, וכל שכן כשעומד לפני מלך מלכי המלכים, שאין לשחק ע ם משחקים ג ם על צד שיש בזה קצת אמת, שזה מועיל לריכוז, אלא יש לעשות הכל כדי להתרכז, ואם הוא אנוס הוא פטור, אבל לשחק במשחק בשעה שמדבר עם המלך, זה זלזול במלך" אמר הרב לסיום.
ספינר תפילת שמונה עשרה הרב יצחק זילברשטיין קשב וריכוז נשיא ארהב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד