כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הרב לסרי ל'בחדרי': "מאז שבני נפטר הסתובבתי ב-300 בתי אבלים"

בתום עצרת שנערכה ביום השנה לפטירת בנו של הרב לסרי, שמעון יוחאי ז"ל, העניק הרב לסרי ראיון ל'בחדרי חרדים' בו סיפר על ההתמודדות עם האבל - ועל מה שלמד בשנה שחלפה • "מי שלא מכיר את החוויה לא יכול לנחם" - וידאו

העצרת לזכר בנו של הרב לסרי
העצרת לזכר בנו של הרב לסרי



במלאות שנה לפטירתו של הבחור שמעון יוחאי לסרי ז"ל, בנו של מזכה הרבים הרב מיכאל לסרי, שטבע למוות לפני שנה בחוף הים באשדוד, התקיימה עצרת מספד לזכרו.

העצרת התקיימה אמש (מוצ"ש) ובה השתתפו כאלפיים איש, שהגיעו לאולמי ארמונות חן בבני ברק, בהשתתפות הרב זמיר כהן, הרב יגאל כהן, הרב ראובן צרף והרב לסרי. הרבנים נשאו דברים ועמדו על הצורך להתחזק בימים אלו, ימי ספירת העומר.

לאחר העצרת העניק הרב לסרי ראיון וידאו מיוחד ל'בחדרי חרדים', בו סיפר כי בשנה האחרונה מאז שבנו נפטר הוא הלך לנחם עשרות משפחות אבלות.



"אנחנו נמצאים בשנה לפטירת בני שמעון יוחאי ז"ל - אחרי שנה שלימה אני קולט, כמה צרות יש בעם ישראל, כמה קשיים יש לאנשים. בשנה האחרונה הלכתי לנחם הרבה משפחות שכולות, זה כל כך קשה לקבל את הדברים. אם אדם לא מכיר את החוויה, אתה לא יכול לנחם", אמר הרב לסרי ל'בחדרי חרדים'.

הרב הוסיף ואמר: "חז"ל צדקו שאמרו: 'אגרא דבי טמיא שתיקותא'. אם אדם בא לבית האבל שישתוק, כלומר אם אתה לא מכיר את החוויה - תשתוק. לא יאומן כמה קשה לאנשים. הייתה רבנית אחת שבאה לנחם אלמנה, ואמרה לה: 'בעלך צדיק גדול שנמצא במקום גבוהה בגן עדן', כשהרבנית סיימה לדבר, שאלה אותה האלמנה שאלה: 'אם הכל גן עדן ובעלי במקום גבוהה, אולי תשלחי את בעלך לשמה ותחזירי את בעלי לפה', לרבנית לא היה מה להשיב. מזה אנחנו לומדים כמה זה לא קל לנחם".

לסיום אמר הרב לסרי: "מאז שהבן שלי נפטר הלכתי לנחם ב-300 בתי אבלים, וראיתי כמה קשה לאנשים. צריכים להתחזק שלא יהיה לעם ישראל יותר צרות. יהי רצון שבקרוב יגיע משיח צדקנו, ויהיה תחיית המתים - ונרקוד יחד עם כל המתים".

כזכור, לפני שנה הבחור שמעון יוחאי לסרי ז"ל יצא יחד עם חבריו לטבילה לכבוד שבת בחוף הים באשדוד, אולם מסיבה שאינה ברורה נסחף למעמקי הים וטבע למוות. יהי זכרו ברוך.

צילום: שמיל לסרי











הרב לסרי עצרת מספד ניחום אבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד