י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

"ראינו את התיק עם הנעליים מאחורי הדלת, והבנו שמשהו נורא קרה"

אביו של הילד מוישי ביסטריצר שטבע למוות בבריכה לפני כשבוע קם מהשבעה - ובא לנאום בדברי חיזוק בקיבוץ חפץ חיים במהלך יום הלימוד של בית המדרש "אורחות יושר" • הוא תיאר את רגע קבלת הבשורה המרה, ועין לא נותרה יבשה

האבא הרב ביסטריצר בדבריו ביום בית המדרש. צילום: שוקי לרר
האבא הרב ביסטריצר בדבריו ביום בית המדרש. צילום: שוקי לרר

 


במהלך יום בית המדרש של ארגון 'ארחות יושר' הנערך היום (ראשון) במלון ציפורי בכפר בקיבוץ חפץ חיים הגיע לשאת דברים האברך החשוב הרה"ג רבי צבי ביסטריצר, אביו של הילד מוישי ביסטריצר ז"ל, שטבע ביום שישי שעבר בברכה בפתח תקווה.

הבוקר (ראשון) קם האב מהשבעה על בנו, שהיה אמור לחגוג בר מצווה בשבוע הקרוב, והגיע ליום בית המדרש לשאת דברי חיזוק בפני המשתתפים שעזבו הכל והגיעו ללמוד קודם מתן תורה.

(הרב צבי ביסטריצר בנאומו ביום בית המדרש)



בדבריו גולל האב את המקרה הטראגי וסיפר "מוישי שהוא ילד אחראי ובוגר מעצמו ידע להשגיח ולהישמר ואף אני ביקשתי ממנו שינהג באחריות, חלפה השעה בה היה אמור לחזור והוא לא שב, משום מה מסרו את התיק שעמו נשא את חפציו האישיים והנעליים שלו לאחד מחבריו שיביא לנו אותם וכך מצאנו אותם מאחורי הדלת וכך זה הביא אותנו להכרה שמשהו קרה".

האב הסביר שמי ששלח את הבגדים זו היה טעות וחוסר שיקול דעת של מי ששלח את זה "מכל מקום בשבילנו זה היה לתועלת שנקלוט שמשו לא טוב קרה".

"ניסינו להתקשר ולברר אך לא נעננו וככה לאט לאט בליבנו את הניסיון שהקב"ה מעמיד אותנו בו".

"לאחר שעה קלה נקש בדלת ביתנו הרב חנניה צ'ולק וכבר הוא לא היה צריך לומר לנו כלום, לבקשתו נסענו לבית החולים שם היינו אמורים לזהות את גופת ביננו היקר מוישי זכרונו לברכה".

"בנוהג שבעולם" אמר האבא "במקרים כאלו בית החולים מעמיד עובדים סוציאליים ורופאים לעזור למשפחה לעכל את הבשורה, אך הם התפעלו שלא היה כל צורך ומשום שיהודי חי באמונה ובטחון יודע שה' נתן ה' לקח ושמו תמיד מבורך".

בדבריו הנרגשים שגרמו לנוכחים לבכות סיפר האבא על מוישי שהיה ילד אחראי ומסודר שמעצמו תבע שלימות ומסירות, "כל לילה היה הולך לישון מוקדם שיהיה לו כח לקום ללמוד ולהתפלל".

"כל שבת מוישי קבע חברותא ללימוד שעתיים ברציפות בכדי לחזור על החומר הנלמד בחיידר בשבוע האחרון ואחר כך היה לומד איתי שעתיים, שעה לחזור על החומר ושעה אחת למדנו מסכת מגילה אותה עמדנו לסיים ביום של הבר מצווה אני יסיים אותה כאן והוא יסיים אותה בשמים".

האב סיפר כי אחד מחבריו של מוישי כתב להם מכתב בשבעה בו סיפר כי קבע עם מוישי בבין הזמנים חברותא ללמוד את הפרק שהם לומדים עכשיו ולבקשתו הוא למד עמו ובזכות הלימוד הוא מצליח מאוד בלימודים.

לסיום סיפר האב כי מוישי התכונן לבר מצווה והוא ביקש להניח תפילין לפני הזמן המקובל וביקש ממני שאני יכין לו טלית קטן חדשה ובעצמו הלך לקנות את הבד והחוטים כדי שאכין לו אותם, כנראה שנשמתו הרגישה שימיו ספורים ורצה לזכות בעוד מצוות.

הרב ביסטריצר טביעה ארחות יושר משה ביסטריצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד