כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

מרתק: שרית ביבי - האישה בעלת אלף הקולות

היא בת 34, ויוצאים לה מהפה קולות של אבא, אמא, סבא וסבתא, ילדים ותינוקות - מה שתבחרו. כך נראים חייה של חקיינית ומדובבת סרטי אנימציה. ויש גם טעימה

מרתק: שרית ביבי - האישה בעלת אלף הקולות
צילומסך



על קו הטלפון נשמעת ילדונת בעלת קול פעמונים מתוק ומתנגן. לקח לי שתי דקות להבין עם מי בדיוק אני מדברת. אחרי שהבנתי, חיוך רחב נמרח על פניי. לא בכל יום אני משוחחת עם אישה שהמקצוע שלה הוא... לחקות אנשים אחרים – או לדובב אנימציות. ובאמת, מי ששומע אותה, בטוח שהוא משוחח עם דמות מסרט מצויר מתוק להפליא.

שרית ביבי, 35, גדלה בלוד וכיום מתגוררת ברמלה. היא נשואה ואם לארבעה ילדים שיהיו בריאים.

"גדלתי בבית מסורתי, עם סבא וסבתא דתיים", מספרת ביבי בשיחה עם 'לובי נשי-בחדרי חרדים'. "סבתא ע"ה סיפרה כל הזמן על תפילה לכיוון ירושלים, סיפורים על דוד המלך, וכנראה שהדברים הושרשו בי מאוד חזק. אני הבת הבכורה בבית הוריי וחזרתי בתשובה לבדי, קצת לפני גיל 20".

חקיינית, קריינית, מדובבת. כל מה שקשור לקול

את המתנה הזו קיבלה מבורא עולם, כך היא מקפידה לומר. "כל מה שקשור לקול", היא מחייכת, "ובעיקר מתחברת לדיבוב סרטים מצוירים". מאז שהיא זוכרת את עצמה, בתור ילדה קטנה, תמיד התחברה למוזיקה, "והבנתי שיש לי יכולת לשמוע ולחקות – גם קולות וגם הבעות פנים". בבית הספר תמיד שרה במקהלות ואף היתה חברה במקהלה מחוץ לעיר. "פשוט כל הזמן הייתי מתעסקת בחיקויים, אפילו אם תשאלי את אמא שלי, זה הזיכרון הכי בולט ממני כילדה. הייתי מסתכלת על שחקניות ומחקה הבעות פנים וקולות".


מתי הבנת שזה יהיה מקצוע שתתפרנסי ממנו?

"למען האמת, כשגדלתי, כבר הייתי בטוחה שביום מן הימים זה יגיע לרמה מקצועית. היה לי חיבור כל כך ברור לתחום. לא ידעתי מתי, אבל ידעתי שזה יבוא – כמובן הכל בעזרת ה'".
בשנות נישואיה הראשונות, הקדישה את כל כולם להקמת משפחה יהודית כשרה. לפני כשנתיים הרגישה מספיק בשלה לפרוץ אל שוק העבודה בתחום שהיא כמובן כה אוהבת. "התחלתי לשלוח דגימות קול לאנשים שמתעסקים בתחום, ומפה לשם התחלתי לעשות קצת פרסומות ופרומואים, גם באופן פרטי, גם לרדיו. ב"ה יכולה לשחק עם הקול שלי ולהיות אבא, אמא, ילד, ילדה, קולות באסים, קולות של פעוטות ומבחינתי מדובר ממש בגדר נס. זה לא מובן מאליו".

אחת התובנות של שרית, היא שכשהקדוש ברוך נותן מתנה - צריך לנצל אותה לטובת הכלל. "כשאני רואה חיוך של ילד שמאזין לסיפור שלי – זה שווה לי יותר מכל שקל שארוויח בעד עבודתי", היא אומרת בקול מלא רגש.

"יש פה הרבה תפילות, ורואים שהקדוש ברוך שומע", היא מדגישה. "קיבלתי את הזכות גם לגדל את ילדיי וגם לטפח את ביתי, כשעד היום רוב העבודה שלי נעשית מהבית. הרבה פעמים הילדים פשוט איתי בעבודה. הם שומעים טקסטים, הם הראשונים לפרגן והם כמובן מחקים אותי. הבכורה לקחה את הכישרון הזה ככה קומפלט. אני מסתכלת עליה ורואה את עצמי בקטן"

סיפור לילדים בבית? כמו להאזין לקלטת ילדים

אני מסתקרנת לשמוע מה קורה כששרית מספרת לילדים סיפור לפני השינה. "זו באמת אטרקציה", היא מאשרת בחיוך. "אני מספרת סיפורים עם כל הקולות של הדמויות, ממציאה, ממחישה, והילדים נותרים פעורי פה".

חלק מהסרטים או מהסיפורים שדובבה, מגיעים גם לגני הילדים של ילדיה, והגננות שמחות מאוד לשמוע שהיא עומדת מאחורי הקולות.

בעיניה של ביבי, ההתעסקות במקצוע שהיא אוהבת, והזכות להיות בעלת הקול שמובילה אתגרים, פרסומות וסיפורים לילדים, היא זכות לשימוש יומיומי במתנת הבורא, ואם שואלים אותה - היא לא היתה מחליפה אותה בעד שום מתנה מקצועית אחרת בעולם.

קישורים:
חפשו את שרית ביבי בפייסבוק
דיבוב אנימציה שרית ביבי חיקוי מוזיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד