י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הגר"ד לנדו ליו"ר ועד הישיבות: "ששונאים אתכם זה דבר טוב. השקרים שמעלילים עליכם - אוצר"

על רקע הטענות נגד 'ועד הישיבות' שמייצג את כלל עולם התורה והישיבות, 'בחדרי חרדים' חושף וידאו נדיר של ראש ישיבת סלבודקה בביקור במשרדי הועד, ותגובתו המפתיעה על המתנגדים ורודפי ה'וועד' • וגם, מדוע בירך 'שהכל' על סוכר

הגר"ד לנדו בביקורו בועד הישיבות
הגר"ד לנדו בביקורו בועד הישיבות



על רקע המתקפה והביקורת על 'ועד הישיבות' שהגיעו לשיא בהטרדת אנשי המנהלה של הועד, בהפגנות והצקות בפתח הכניסה למשרדים הממוקמים בשכונת גאולה בירושלים - 'בחדרי חרדים' חושף לראשונה וידאו נדיר, של ראש ישיבת סלבודקה, שביום יום אינו מרבה לעסוק בענייני ציבור, מגיע לביקור במקום ומתייחס להצקות.

כזכור, ביקור חברי נשיאות הועד הפועל של ועד הישיבות בשלהי חודש ניסן האחרון עורר עניין רב, בעיקר בשל ההגעה הנדירה של הרב לנדו, שצורף ל'וועד הפועל' לפני שלוש שנים בישיבה היסטורית בביתו של הגראי"ל שטיינמן. כאן ב'בחדרי' דיווחנו על כך, וכאמור, כעת, אנו חושפים לראשונה את התיעוד.

לצד הגאון רבי דב לנדו ראש ישיבת סלבודקא, יושב הגר"ש אלתר ראש ישיבת שפת אמת - שניהם מראשי הישיבות חברי הנשיאות של ועד הישיבות, המגבים ומפקחים על פעילות ה'ועד'. עמם יושב יו"ר ועד הישיבות הרב חיים אהרן קופמן.

לאחר ישיבה בה סקרו את פעילות ועד הישיבות להסדרת מעמדם של בני הישיבות לפטור אותם מהשירות הצבאי, יו"ר הועד הזכיר בפני הגר"ד לנדו את העובדה שיש שמשמיצים את ועד הישיבות, על רקע פעילותם להסדרת מעמד בחורי הישיבות מול רשויות הצבא - ומפרסמים עליהם שקרים.


דבריו של הגר"ד לנדו בביקורו הנדיר • צפו בתיעוד הוידאו שנחשף לראשונה

הרב קופמן אומר לגר"ד לנדו כי בעבר משרדי הועד שכנו באזור חילוני, דבר שגרר אחריו מכשולות של מראות אסורים לבחורי הישיבה שבאו למקום, ולאחמ"כ - עוד בזמן חמיו הרב אשר טננבוים היו"ר הקודם - הועברו למשכנם הנוכחי, וציטט מכתב ששיגר בחור ישיבה לחמיו זצ"ל בעניין.

"היום אנחנו קצת סובלים פה", אמר הרב קופמן. הגר"ד לנדו מגיב כי הוא שמע על כך: "שמעתי ... אבל זה זכות גדולה לספוג בזיונות". והגר"ד ממשיך ואומר: "אני אגיד.. ראיתי סיפור על אגודה לפני המדינה, דברים שאני זוכר בתור נער צעיר.. שנאה נוראית מי שיודע.. אז הוא אמר (החזו"א) הוא מסביר שזה מה שיש... יש לכם משהו אחר, יש לכם שנאה ששונאים אתכם, זה אוצר. שנאה זה לא אוצר, זה דבר טוב, ששונאים אתכם זה דבר טוב. זה הסיפור, הנמשל לא רחוק מהמשל".

הגר"ש אלתר: "הם מצליחים להפיץ שקרים". הגר"ד: "זה אני יודע".

הרב קופמן עם הגר"ד לנדוצילום: הרב קופמן עם הגר"ד לנדו
הרב קופמן עם הגר"ד לנדו



קטע מעניין נוסף שתועד בוידאו הוא ההקפדה של ראש הישיבה בעניין ברכת 'שהכל' כשהוא דן האם הוא צמא או רק יבש, והאם לכן יכול לברך על המים 'שהכל'. לשם כך הובא למקום סוכר, שעליו יברך.

בהמשך בירך הגר"ד לנדו את ראשי ועד הישיבות שיצליחו במלאכתם לטובת עולם התורה והישיבות ולמנוע את גיוסם לצבא.

כפי שצויין ב'בחדרי חרדים' שסיקר את הביקור הנדיר, הגר"ד לנדו ידוע בסירובו לשמש כחבר או לקחת חלק במסגרת הנהגה ומפלגה כל שהיא, מטעמים של 'ביטול תורה'. הארגון היחיד בו הסכים להשתתף ולקחת חלק הוא ועד הישיבות בארץ ישראל.

למקורביו הוא מסביר שבפעולותיו בוועד, הוא רואה עשיית גדולות ונצורות לכלל עולם התורה והישיבות בארץ ישראל, הנוגעות לקיומה של תורה ממש ומשום כך יש בזה משום הרבצת תורה.
ועד הישיבות הרב דב לנדא הרב שאול אלתר הרב חיים אהרן קופמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד