י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

החשב הכללי לפקחים: עזבו את ישיבת מיר • תמונות

שבעה פקחים מטעם משרד החינוך הגיעו הבוקר לביקורת בישיבת מיר • ראש הישיבה שוהה בחו"ל, משם אמר: "מותר לבטל תורה. משרד החינוך הוא התורם הגדול ביותר לישיבה"

הביקורת בישיבת מיר, הבוקר. צילום: בחדרי חרדים
הביקורת בישיבת מיר, הבוקר. צילום: בחדרי חרדים

הביקורת הקפדנית שעורכים בשבועות האחרונים נציגי משרד החינוך בכוללים ובישיבות הגיעה היום (ד') בבוקר גם אל מבצר התורה הגדול בעולם – ישיבת מיר, הממוקמת בשכונת בית ישראל בירושלים.

בשעות הבוקר המוקדמות 'נחתו' שבעה מפקחים בחדר הסמוך להיכל המרכזי של הישיבה, והחלו לרשום תלמיד אחר תלמיד.

תורי ענק משתרכים גם בשעות הצהריים, בסמוך לחדר בו מתקיימת הביקורת. בזה אחר זה נעמדו אלפי הבחורים והאברכים, והזדהו באמצעות תעודת זהות וכרטיס תלמיד אותו הנפיקה הישיבה, נשאלו מספר שאלות, ופינו את מקומם לבחור הבא בתור.

הפקחים הודיעו כי הם מעוניינים לסיים את הביקורת עוד היום, ולהספיק לזהות את אלפי בחורי הישיבה.

בימים אלו נמצאים ראש הישיבה הגרנ"צ פינקל, והמשגיח הגר"א חדש, במסע של גיוס כספים למען הישיבה בחוץ לארץ. ממקום מושבו בחו"ל, הודיע ראש הישיבה, כי אין שום הוראת היתר להיעדר מהביקורת של משרד החינוך. "משרדי החינוך והדתות הם התורמים הגדולים ביותר של הישיבה", אמר ראש הישיבה, והוסיף: "אני נותן הוראת היתר לבטל תורה בסדר א', בכדי להשתתף בביקורת".

בניגוד לשמועות, הפקחים לא חסמו את הכניסות לבתי המדרש, והביקורת מתנהלת בצורה מכובדת, מה שזכה להערכה בקרב האברכים והבחורים.

בשעות האחרונות כבר החלו להתפרסם ברחבת הישיבה סיפורים המלמדים על החשיבות שהנהלת הישיבה מייחסת לביקורת המתקיימת היום.

אחד האברכים בישיבה מספר ל'בחדרי חרדים': "החברותא שלי שוהה היום יחד עם ילדו בחדר הניתוחים. הוא התקשר לרב זריצקי (ראש ישיבת מיר לצעירים ומקורבו של ראש הישיבה הגרנ"צ פינקל), ושאל אותו האם יוכל להיעדר מהביקורת. הרב זרצקי ענה לו: 'אין שום היתר. כשהניתוח יסתיים תבוא מיד לביקור'".

בחור נוסף מהישיבה סיפר ל'בחדרי חרדים': "הביקורת כולה מצולמת על ידי אחד הפקחים, שעוקבים אחר התנועה לחדר בו מתנהלת הביקורת. אנחנו לא יודעים מה זה אומר, אבל בינתיים הכל מתנהל בצורה מאוד מכובדת".

עדכון: בשעה 15:00 בצהריים קיבלו הפקחים הוראה לעזוב את מתחם הישיבה. הביקורת הופסקה בשעה שמאות אברכים התגודדו מחוץ לחדר האוכל במטרה להצהיר כי הם תלמידי הישיבה בפני הפקחים. על פי המסתמן, הביקורת הוכתרה בהצלחה זאת למרות שלא כל התלמידים הספיקו להירשם בפני הפקחים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מי שנתן את ההוראה לעצור את הביקורת, הוא החשב הכללי שוקי הורן.
























תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד