ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

"נותרו יומיים לבחירת מסלולי החיסכון למנוע חשש איסור ריבית"

הפניות למוסד לביטוח לאומי בניסיון להשיג ארכה נוספת לרישום ובחירת מסלולי החיסכון, לא צלחו

צילום: נועם ריבקין פנטון פלאש 90
צילום: נועם ריבקין פנטון פלאש 90



בעקבות פניית רבנים לענייני ריבית, שהביעו חשש מפני מכשול בריבית, למי שאינו בוחר מיידית במסלול כשר לקבלת כספי החיסכון של הילדים של הביטוח הלאומי, פנה ח"כ ישראל אייכלר לביטוח הלאומי בבקשה להאריך את מועד הבחירה המסתיים השבוע.

"בגלל הפרסום בנושא שיצר עומס על קווי הטלפון של הביטוח הלאומי, אין אפשרות לממש את הבחירה דרך הטלפון", כתב בבקשה ולכן יש להאריך את מועד ההרשמה לעוד כמה שבועות. למצער, יש להגביר את המוקד הטלפוני להשיב לאנשים הממתינים זמן רב על הקוים.

כבר לפני כחצי שנה פנה מנכ"ל לשעבר של הביטוח לאומי לח"כ ישראל אייכלר, בבקשה להתערב בדבר השאננות ואי הבחירה באזורים חרדים. הורים מתעלמים מן ההפסד שבאי בחירת מסלול חסכון, כתב פרופסור מור יוסף המנכ"ל לשעבר. "חשוב לי להדגיש כי מי שלא בוחר בעצמו, עללול להפסיד את הריבית הנצברת, את האשרות לבחור מסלול כשר ואת האפשרולת להפקיד 50 ₪ נוספים", כתב אז המנכ"ל.

בחודש האחרון פנו רבנים רבים לציבור, בקריאה למנוע איסור ריבית על ידי רישום מיידי לחסכון במסלול כשר, אבל כאשר הציבור נזכר לפנות בטלפון, התלוונו רבים, כי כל העמדות היו תפוסות.

השבוע התקבלה תשובת הביטוח הלאומי, שאין אפשרות להאריך את המועד. היות והוא נקבע מפורשות בתקנות. בימים האחרונים תוגברו המוקדים הטלפונים, הוכפלו מספר הנציגים העונים לטלפון והם מונים היום כ 60 עובדים. הביטוח הלאומי הוסיף יום עבודה נוסף במוקד בערב חג שבועות עד השעה 12. קיים גם שירות של "השבת שיחה" למי שממתין מספר דקות. על כן הציבור חייב להזדרז ולעשות זאת לפני חג השבועות, כדי לא להיכשל בחשש עוון ריבית.

יחד עם זאת, הודיע ח"כ אייכלר כי אם יתברר שהיו עיכובים שנוצרו בגלל העומס על הקוים של הביטוח הלאומי, הועדה לפניות הציבור תפנה שוב לשר הרווחה ולשר האוצר, לקבוע מועד נוסף כדי שכל הורה יוכל לבחור במסלול כשר, בלי להיכנס לחשש ריבית על הסכומים שיתווספו על השנה הקודמת.

קישורים:
לדיון נרחב בפורום בנוגע לקופות המומלצות
ריבית חיסכון חיסכון לכל ילד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד