כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

דיווח בניו יורק טיימס: קושנר ואיוונקה עלולים לא להמשיך בבית הלבן

ללא ספק טראמפ נמצא בימים אלו בשפל המשמעותי מאז כניסתו לתפקיד - זאת למרות המסע הבינלאומי • צוותים של עורכי דין מגוייסים כדי להגן על הנשיא מהחקירות, והבעיה הקשה ביותר: האם ג'רארד קושנר ורעייתו איוונקה ימשיכו לצידו

קושנר טראמפ ונתניהו. צילום: קובי גדעון לע"מ
קושנר טראמפ ונתניהו. צילום: קובי גדעון לע"מ צילום: קובי גדעון, לעמ



לאחר מסע של תשעה ימים - בהם שהה טראמפ ומשפחתו הקרובה בכמה יבשות, הוא חזר להתעמת עם איום פוליטי ומשפטי הולך ומתגבר. המסע עצמו הוכתר בקרב פמליית טראמפ בהצלחה, אך הנשיא יאלץ להתמודד עם בעיות מבית. חתנו היהודי, ואחד האנשים החזקים במעגל הראשון ג'ארד קושנר נמצא במוקד חקירות בנוגע לקנוניה אפשרית בין רוסיה לנשיא טראמפ והצוות שלו, במהלך קמפיין הבחירות ומעבר לכך.

על פי הדיווח ב'ניו יורק טיימס' של שלוש הכתבים מגי האברמן, גלן ת'רוש וג'ולי הירשפלד דייוויס - הבית הלבן ביטל בימים אלה מסע נשיאותי למדינת איווה, והקים תוכנית למזער את הנזק שנגרם לאור החשדות נגד קושנר. בין הצעדים: הרחבת הצוות המשפטי של הנשיא, כדי לארגן מחדש את הצוות שינהל את התגובות לתקשורת שלו, מאחר ובכמה תגובות של טראמפ בתקשורת ובציוצים בטוויטר נגרמו לבית הלבן מבוכות גדולה. כך למשל במקרה היחיד שהנשיא סיפק אמירה בישראל מחוץ לפרוטוקול, הוא אמר "לא הזכרתי את ישראל" בפגישתו עם שר החוץ הרוסי, בפרשת המרגל בדאעש.

הצוות המשפטי הפרטי של טראמפ, בראשות עורך דינו בניו יורק מארק קאסוביץ, מתכונן להיפגש בוושינגטון כדי להתמודד עם שאלות חדשות על מגעים בין מר קושנר לבין נציגי נשיא רוסיה פוטין. טראמפ יפגש ככל הנראה עם עורך דינו קאסוביץ כבר היום. עוזריו גייסו שורה של עורכי דין בולטים מוושינגטון בעלי ניסיון בחקירות פוליטיות, הנשיא טראמפ יראיין אותם ויבחר מי מהם יצטרפו לצוות המשפטי.

ג'רארד קושנר שאירגן את המסע למזרח התיכון ולאירופה לא חזר יחד עם הנשיא. הוא יחזור לוושינגטון בעוד כמה ימים. על אף החשדות נגדו אין לו שום כוונה להתרחק מתפקידו כיועץ בכיר או לצמצם את תפקידיו, כך לפי אנשים המקורבים אליו.

קושנר. צילום: רויטרסצילום: קושנר. צילום: רויטרס
קושנר. צילום: רויטרס




הניו יורק טיימס ממשיך בדיווח ומפרסם שיחד עם זאת, ישנם סימנים כי קושנר עצמו התעייף מלחימה ללא הפסקה בתקשורת ואת הנזק למוניטין שלו. על פי הדיווח הוא סיפר לחברים שהוא ואשתו, איוונקה טראמפ, לא התחייבו להישאר לצידו של דונאלד טראמפ לטווח ארוך, ואמרו שהם יבדקו כל שישה חודשים אם לחזור לחייהם הפרטיים בניו יורק.

הצרות של קושנר הן רק פן אחד של המשבר, ריינס פריבוס, מי שמכונה 'הרמטכ"ל' של הבית הלבן, וסטיב באנון, האסטרטג הראשי של הנשיא, קיצרו את נסיעתו של טראמפ כמה שיכלו בין השאר כדי לחזור ולהתמודד עם הסערה הפוליטית על החקירות ברוסיה ועל החלטת הנשיא לפטר את ג'יימס קומי מנהל ה-FBI.

בבית הלבן עדיין מנסים לגבש עמדה, כיצד להגיב על דיווחים כי מר קושנר שוחח בדצמבר עם שגריר רוסיה, סרגיי קיסליאק והציע הקמת ערוץ סודי בין טראמפ למוסקבה כדי לדון במלחמה בסוריה ובנושאים אחרים - הוושינגטון פוסט דיווח לראשונה על ההצעה ביום שישי האחרון.

הדיון התקיים בדצמבר האחרון במגדלי טראמפ בפגישה שכללה גם את מייקל פלין, ששימש זמן קצר כיועץ לביטחון לאומי של טראמפ עד שפוטר כאשר התגלה כי הטעה את סגן הנשיא מייק פנס ואחרים בקשר לשיחות שהיו עם השגריר קיסליאק.

לא ברור מי הציע לראשונה את ערוץ התקשורת הסודי, אבל התוכנית שמר פלין ידבר ישירות עם פקיד צבאי רוסי ויעקוף את הדרך הדיפלומטית המקובלת גרמה לתהיות רבות. יש לציין שהערוץ הסודי והישיר מעולם לא הוקם.

עוד מדווח הניו יורק טיימס כי הנשיא - לו יותר מ-30 מיליון עוקבים בטוויטר, מצייץ לפעמים ציוצים שיכולים לגרום לתביעת דיבה כנגדו. חתנו קושנר בודק דרך להגביל את טראמפ בחופש שלו לצייץ ולתת למישהו מוסמך ואמין להיות ממונה על החשבון הפרטי של הנשיא.
קושנר טראמפ חקירות איוונקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד