י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

תיעוד מסכם: כך נראה יום בית המדרש לעמלים לפרנסתם

שלושה ימים לפני חג מתן תורה - בני ישראל עזבו הכל ועסקו בהכנות לקראת המעמד הגדול של קבלת התורה: כך גם אירע היום ב'יום בית המדרש' של ארחות תורה

תיעוד מסכם: כך נראה יום בית המדרש לעמלים לפרנסתם
שוקי לרר



מאות אנשי עסקים השתתפו היום (ראשון) בכינוס ה'ירחי כלה' השנתי שעל ידי ארגון 'ארחות יושר' בראשות הרב אריה קנייבסקי – נכדו ונאמן ביתו של מרן הגר"ח קנייבסקי שנערך במלון ציפורי בקיבוץ בחפץ חיים לרגל חג השבועות.

את יום הלימוד הנקרא "יום בית המדרש", פתח שיעורו העיוני של הגאון הרב צבי יהודה לאו, רב קהל חסידים בפתח תקווה.

עין לא נותרה יבשה במשא חיזוק ואמונה שנשא הרה"ג רבי צבי ביסטריצר אשר לדאבון לב שיכל את בנו הנער משה ז"ל אך לפני שבוע ימים ודבריו סוקרו בהרחבה ב'בחדרי חרדים'.

התרגשות רבה אחזה בקהל עם כניסתו לאולם 'בית המדרש' של האדמו"ר רבי רפאל אבוחצירא אשר במשאו רומם את הקהל בדרך הנאותה לקבלת התורה.

משא חינוכי נשא האדמו"ר מנדבורנה וכן המשגיח הגה"צ רבי חזקיהו מישקובסקי שדיבר על הזכות שזיכה אותו ה' להיות שליח המביא ברכת קודשם של שלושת הרועים מרנן ורבנן גדולי ישראל הגראי"ל שטיינמן, הגר"ח קנייבסקי והגרי"ג אדלשטיין - לבאי יום בית המדרש.

את מושב הצהריים חתם שיעורו המרכזי של הגאון רבי אשר וייס גאב"ד "דרכי תורה", שהרחיב בחובת השמחה בלימוד התורה, שהוא חלק בלתי נפרד מחובת ומצות לימוד התורה.

את מושב אחר הצהריים פתח מגיד המישרים הנודע רבי שלמה לווינשטיין שעמד על חובת הרוממות בחיי תורה, כמאמר רבי יוסף בגמרא אי לאו ההוא יומא כמה יוסף איכא בשוקא.

שיעור הלכה למעשה מהלכות והליכות החג הקרב, נשא הגאון רבי מרדכי בונים זילברברג, בשילוב הוראות והנהגות מגדולי ישראל.

אולם הכינוסים הגדול והחדרים הסמוכים הפכו למרקחה בשיעורו העיוני של הגאון רבי גבריאל יוסף לוי, ראש ישיבת 'באר התורה' בסוגיות החמורות של 'שטרות' תוך השלכות אקטואליות לדין צ'קים בהלכה.

הגאון הצדיק המשפיע רבי אלימלך בידרמן העלה את הציבור טפח וטפחיים מעל גבי הקרקע, בדברי הכנה מעוררים ליום מתן תורה.

רבי אורי זוהר חתם את יום בית המדרש בדברים חמים ומיוחדים, על חשיבות התחזקות בתורה - שכשמגלים את האמת, זהו הדבר הכי חשוב בעולם.

ציבור האורחים במקום הודה למלון ציפורי בכפר ולמנהלו הרב אלי ציפורי, שהיה מיוזמי יום בית המדרש, על האירוח המופלא לו הם זכו וכן לראשי ארגון 'ארחות יושר' בראשותו של הרב אריה קנייבסקי על העבודה הרבה, והמאמץ הגדול שהקדישו בשבועות האחרונים למען הצלחת יום בית המדרש כדי שהכל יהיה על הצד היותר טוב.

שוקי לרר מגיש תיעוד נרחב מיום בית המדרש





















































































































ארחות יושר אנשי עסקים יום בית המדרש הרב אריה קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד