כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

סערה: האם 'יקירת העיר' שפעלה נגד החרדים חזרה בתשובה?

רה"ע החרדי של בית שמש משה אבוטבול, העניק את אות 'יקירת העיר' לחנה ז'ורנו שפעלה בעבר נגדו ונגד החרדים בעיר • גורם בכיר בעירייה: "ז'ורנו "חזרה בתשובה" והיא פועלת כיום לאיחוד בין החרדים והחילונים בעיר ולסיוע לכלל החלשים והנזקקים"

אבוטבול. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
אבוטבול. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



בית שמש סוערת: ריח הבחירות המונציפאליות כבר באוויר וראשי הערים עושים הכל בכדי להאחז בכסאם הרם ולהמשיך לשבת עליו גם בקדנציה הבאה.

גם בעיר בית שמש, שידעה סערה רבתי בבחירות שעברו - ראש העיר משה אבוטבול עושה את כל המהלכים האסטרטגים בכדי שתמרות העשן בעירו לא יחזרו שוב במערכת הבחירות הקרבה ובאה, וזאת במטרה לאחד סביבו את התושבים החרדים והחילונים כאחד.


אבוטבול מעניק לז'ורנו את אות יקירת העיר

בשנה האחרונה, אבוטבול מקפיד להשקיע רבות בתושבים החילונים של העיר ולקנות את ליבם. אם זה בהשקעה בספורט המקומי ואם זה בתקציבי ענק לאירועי תרבות ומוזיקה על טהרת החילוניות.

אמש, רשם אבוטבול 'וי' נוסף במהלך הקרבה לחילוניי עירו. באופן יוצא דופן - מול גל ביקורת קשה וחריפה, הוא העניק את אות 'יקיר העיר בית שמש', לתושבת העיר חנה ז'ורנו, השנויה במחלוקת, ושלטענת התושבים החרדים בעיר - פעלה רבות נגד "התחרדות" העיר, הן בבחירות האחרונות והן לאחר מכן במאבק על בית הספר 'שפות ותרבויות'.

ז'ורנו פעלה רבות גם נגד אבוטבול עצמו והייתה אחת מאויביו הגדולים. כעת, כאמור, בשל רצונו של אבוטבול לגייס אהדת קהלים נוספים בעיר לקראת הבחירות הבאות, הוא בחר להעניק לה את תואר הכבוד.












בעקבות כוונת אבוטובול להעניק לז'ורנו את אות הכבוד, נרשם זעם רב בקרב התושבים החרדים בעיר שפרסמו 'פאשקווילים' נגדה והגדירו אותה כ'טרוריסטית' וכ'חנין זועבי'.

בהודעה שהופצה בימים האחרונים בעיר, נכתב: "חלם בבית שמש. עיריית בית שמש תעניק את יקירת העיר לשנת 2017 ללא אחר מגברת חנה ז'ורנו - שנלחמה נגד הציבור החרדי בבחירות ובכל התקופה שלאחריה".

"על המלחמות האלה ועל כתיבת פוסטים בפייסבוק נגד הציבור החרדי - נבחרה ז'ורנו ליקירת העיר דבר שלא היה מגיע אפילו בעיר חילונית. האם העירייה מעניקה פרס לטרור?", נכתב בהודעה שהפיצו תושבים חרדים בעיר שידעה מאבקים.

חרדי, תושב העיר אמר בשיחה עם "בחדרי חרדים" כי "בושה לעיר החלם בבית שמש שנותנת יד לאנשים שלא תרמו כלום למען הציבור חוץ משנאה. בסערה שהייתה סביב בית הספר 'שפות ותרבויות' דרשה ז'ורנו שהחרדים ימשיכו להיות במבנים ניידים ו'חס ושלום' לא יקבלו כיתות תקניות. כל זמן שיכלה דאגה לתקוף את הציבור החרדי על כל נושא ועל כל צעד בשמות גנאי שבושה להעלותם על הכתב. ועד היום ממשיכה באיום ולכן העדיפו כנראה למען השתקה לתת לה 'יקירת העיר'. אבל התושבים נכנסו לקטגוריה של שוברים שתיקה".

למרות טענות התושבים החרדיים, גורם בכיר בעיריית בית שמש טוען ל"בחדרי חרדים" כי ז'ורנו "חזרה בתשובה" וכי כיום היא פועלת לאיחוד בין המגזרים בעיר ולסיוע לחלשים ולנזקקים חרדים וחילונים כאחד.

"אכן בעבר גברת זור'נו לא הייתה בצידם של החרדים ותמכה במועמד האחר", אומר הבכיר ל"בחדרי חרדים", "אך בשנים האחרונות היא פעלה ופועלת ללא ליאות לקירוב בין חילונים לחרדים וכן להנגיש את שירותי העיריה לתושב באמצעות הרשת החברתית שלה".

"יצויין כי השיקול הנוסף היה לקרב לבבות בין כלל סוגי האוכלוסייה ולתת את ההוקרה לאישה מהמגזר הכללי כאשר שנה שעברה זכתה אישה גברת בן דוד מהמגזר החרדי ויש בכך איזונים נאותים לעיר ברוכת האוכלוסיות", הוסיף הגורם.

כאמור, לבסוף אבוטבול העניק לז'ורנו את "אות יקירת העיר" ובנאומה התייחסה למאבק נגדה ולפשקווילים שפורסמו נגדה וטענה כי הוא פועלת כיום ללא לאות למען החרדים והחילונים ולמען אחדות בעיר.

"נעשה לי עוול נוראי", אמרה ז'ורנו בתגובה ל"בחדרי חרדים", "אין לי מושג מי עומד מאחורי ההשמצות הקשות והפוגעניות כל כך. אני מאחלת לכולם בריאות וכפי שאמרתי בנאומי יש בי היכולת והבינה לקבל את האחר והשונה ובמשפט אחד: ואהבת לרעך כמוך".

לדבריה, "בית שמש זקוקה לאהבת חינם ולאחדות. זה יעודי, על זה אני פועלת בכל תחומי עשייתי בעבור כל המגזרים והרבדים ממקום של כבוד רעות ואחווה בגובה העיניים ובשיתוף פעולה. אמשיך לפעול ובכל כוחותי להביא לרווחת הכלל והפרט על כל רבדי ומגזרי עירנו".

"יהי רצון שנזכה בעזרת ה' ללמוד וללמד, לשמור לעשות ולקיים באהבת חינם ובאחדות בעם ישראל", הוסיפה לסיום ל"בחדרי חרדים".
משה אבוטבול בית שמש חנה ז'ורנו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד