ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

רבים על הקרדיט: גפני vs מרגי בוועדות הכנסת

מי שצפה הבוקר בסדר היום של הדיונים בועדות הכנסת, חשב לרגע שהוא הוזה. שני דיונים כמעט זהים - התקיימו הבוקר בזה אחר זה, בשתי ועדות שונות: ועדת החינוך בראשות ח"כ יעקב מרגי מש"ס וועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני

יעקב מרגי ומשה גפני. צילום: פלאש 90
יעקב מרגי ומשה גפני. צילום: פלאש 90



מי שצפה הבוקר בסדר היום של הדיונים בועדות הכנסת, חשב לרגע שהוא הוזה. שני דיונים כמעט זהים - התקיימו הבוקר בזה אחר זה, בשתי ועדות שונות: ועדת החינוך בראשות ח"כ יעקב מרגי מש"ס וועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני.

הנושא שעל שולחן הדיונים הזהים: אישור הלוואת מיליארד שקלים לבניית כיתות בירושלים. המשתתפים: כמעט זהים. ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, מנכ"ל העירייה אמנון מרחב, חברי כנסת, חברי מועצה ונציגי משרד האוצר, הפנים והחינוך.

לא ברור מדוע נדרשים שני דיונים זהים לחלוטין בשתי ועדות בכנסת, בזה אחר זה אם אותם משתתפים. ובכלל לא ברור, מדוע סביב הלוואת מיליארד השקלים הללו - נדרשים כל כך הרבה דיונים הרי שר הפנים אריה דרעי אישר את לעיריית ירושלים את ההלוואה בקול רעש גדול.

כעת, ההלוואה תקועה בין הכסאות. משרד האוצר טוען שלמרות האישור העקרוני של משרד הפנים - עדיין, משרד הפנים לא העביר אפילו בקשה רשמית למשרד האוצר.

על הטענות לכפילות דיונים אמר גורם בועדת החינוך, כי כלל לא ברור מדוע גפני מקיחם דיון כפול, בעוד שבדיון בועדת החינוך משרד החינוך הכיר בצורך לאשר חלק גדול מההלוואה. "במהלך הדיון הכיר משרד החינוך במחסור ובצורך בכיתות לימוד. ההכרה תאפשר למשרד הפנים לאשר הלוואה בגובה של כ חצי מילארד ש"ח ובזה יבוא הפתרון למצוקה שנמשכה כשני עשורים", טען הגורם.

במהלך הדיון בועדת הכספים אמר גפני כי "מדברים הרבה על ירושלים, אבל בפועל ילדי העיר סובלים ממצוקת כיתות כמו במדינת עולם שלישית".

ח"כ יעקב אשר שהשתתף בשני הדיונים הזהים התייחס במהלכן לחשיפת "בחדרי חרדים" סביב הסיכומים המתגבשים בין הצוות של "דגל התורה" וצוות ראש העיר ירושלים סביב פתרונות חינוך למגזר החרדי בשכונות המעורבות בעיר. "במסגרת השיחות שקיימנו, כחלק מהפתרון הכולל העיריה התחייבה לפנות מבנים ריקים לטובת בתי"ס שזקוקים לכך. אני מקווה שאכן ממש בקרוב הנושא יבוא אל פתרונו בשכונות המעורבות" אמר אשר.

גם ח"כ אורי מקלב התייחס לחשיפת "בחדרי חרדים" אך בחר לתקוף את ראש העיר על אפליית המגזר החרדי. ראש העיר השיב לו ש"הדברים הם לא שחור ולבן" וכי "היחס למגזר הוא ממש לא כפי שהוצג".







משה גפני יעקב מרגי ירושלים ניר ברקת יעקב אשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד