י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

חקירת דרעי: 6 שעות, אנשי עסקים וחברים

חקירת דרעי נמשכת למעלה מחמש שעות. עוד נחקרו: קרובי משפחתו, אריאל משעל מנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל, משה ליאון חבר מועצת עיריית ירושלים ועוד

דרעי הבוקר ביציאה מביתו, לפני החקירה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
דרעי הבוקר ביציאה מביתו, לפני החקירה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



כבר למעלה משש שעות נחקר שר הפנים אריה דרעי ורעייתו יפה במשרדי להב 433 של משטרת ישראל בלוד, בחשד לעבירות מיסוי בעיקר בתחום הנכסים ועוד.

במסגרת החקירה, הבוקר (שני) עוכבו לחקירה 14 חשודים בהם קרובי משפחתו, אריאל משעל מנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל, משה ליאון חבר מועצת עיריית ירושלים, אב ובנו התורמים רבות לעולם התורה, איש עסקים ורואה חשבון חרדי מירושלים. חלק מהחשודים כבר שוחררו חלקם גם נחקרו תחת אזהרה.

במסגרת החקירה הגיעו למשרדי להב 443 גם חוקרי רשות המיסים, היות ומרבית החשדות הן בהיבט הכלכלי ועסקאות נדל"ן.

מטעמו של משעל נמסר כי, "עדותו של משעל החלה בבוקר והסתיימה לפני כשעה. משעל שיתף פעולה באופן מלא ובתום חקירתו הודיעה לו המשטרה כי אין עליו שום מגבלות".

מטעמו של משה ליאון נמסר כי שיתף פעולה וענה לכל השאלות ובתום החקירה לא הוטלו עליו מגבלות כלשהן. "השאלות התמקדו בנושא נקודתי אחד בלבד בנוגע לתקופה בה אריה דרעי היה איש עסקים פרטי. כאמור, ליאון מסר את כל הפרטים הידועים לו ולא הוטלו עליו מגבלות כלשהן בתום החקירה".

מדובר בחקירה שהחלה באפריל 2016, בחשד לעבירות מיסוי בעיקר בתחום הנכסים והורחבה גם לחשדות נוספים, המיוחסים לחשודים רבים לרבות אריה דרעי ואשתו.

השר דרעי נחקר בין השאר על הדרך המימון של נדל"ן שרכש בשנים האחרונות, כולל ביתו ביישוב ספסופה.

במרץ אשתקד החליט היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לפתוח בחקירה נגד דרעי בחשד לעבירות שחיתות בתום בדיקה שנמשכה חודשים והחלה עוד בתקופת כהונתו של היועץ הקודם, יהודה וינשטיין. כחלק מהחקירה בוצע לפני כמה חודשים חיקור דין בגרמניה.

דרעי התייחס להחלטה ואמר כי מרגע פרסום הבדיקה, כי הוא מוכן מידית לענות לכל שאלה שיתבקש. דרעי אמר כי הוא "ישתף פעולה עם גורמי אכיפת החוק והוא משוכנע שתשובותיו יבהירו כי פעל ללא דופי".

אתמול פורסם בערוץ 2 כי עמותת 'מפעלות שמחה' בראשות יפה דרעי, אשתו של השר, הגישה בדצמבר בקשה לסיוע בגובה של כ-570 אלף שקלים מהמשרד שבראשו עומד בעלה. על פי הדיווח, בתחילה המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל אישר את העברת הכספים, אולם בעקבות התערבות של גורמי מקצוע במשרד לפיתוח הנגב והגליל בהם החשב הכללי של המשרד, נמנעה העברת הכספים.
אריה דרעי משטרת ישראל משה ליאון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד