י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

שמונה ימים לאחר שנעצר, בחור הישיבה המשתמט - הסכים להתגייס

בחור הישיבה אהרן זנבר שנעצר על השתמטות, שוחרר מהכלא הצבאי • ל'בחדרי' נודע כי הבחור הבהיר כי במידה ולא יצליח להסדיר את מעמדו כבן ישיבה - יגוייס לצה"ל • דובר צה"ל ל'בחדרי': "הביע רצון להשתלב במסלול שירות חרדים ונמצא מתאים"

הפגנת הפלג. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
הפגנת הפלג. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



בחור הישיבה שנעצר על השתמטות שוחרר מכלא צבאי לאחר כשבוע במהלכו גם נערכה ערכו הפלג ירושלמי הפגנה - ל'בחדרי חרדים' נודע כי הבחור הבהיר כי במידה ולא יצליח להסדיר את מעצדו כבן ישיבה - יגוייס לצה"ל.

ביום ראשון שעבר, אהרן זנבר, תלמיד ישיבה הגיע לתחנת מגרש הרוסים בירושלים לאחר שזומן למסור עדות. עם סיום עדותו, הועבר על ידי המשטרה לידי המשטרה הצבאית לאחר שהתברר כי הינו משתמט.

במהלך השבוע האחרון שהה במעצר והבוקר הובא לבית הדין הצבאי ביפו שם פרקליטו עו"ד מנחם שטאובר ונציגי הפרקליטות הצבאית הגיעו להסכמה כי הוא ישוחרר לביתו ובעוד כחודש ייערך תזכיר בעניינו.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הבחור זנבר יוכל במהלך החודש לנסות ולהסדיר את מעמדו כ'בן ישיבה' אך במידה ולא יצליח - יתגייס לצה"ל - זנבר אף הביע הסכמה להתגייס לצה"ל. לגבי תקופת ההשתמטות והעונש על כך, יתכן והתיק ייסגר בעקבות גיוסו.

יצויין כי אילו היה מתייצב מתחילה בלשכת הגיוס ומסדיר את מעמדו כבן ישיבה, היה יכול היום להמשיך ולשקוד על תלמודו באין מפריע. כמו כן, כי מי שאיבד את מעמד בן הישיבה בשל חוסר התייצבות כה ארוכה, קשה להחזיר את המעמד.

הסיבה כי הדיון בעניינו נערך בבית הדין הצבאי ולא בפני מרכז מיטב, היות ובצה"ל הוא מוגדר כמשתמט מעל ל-12 חודשים.

יממה לאחר מעצרו, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הגיע לביקור בישראל וב'פלג הירושלמי' ערכו הפגנה בצומת הרחובות יפו ושרי ישראל בעקבות הוראת מנהיג 'הפלג הירושלמי' הגר"ש אויערבך שאמר לתלמידיו "אנו בערב חג השבועות - וביטולה זוהי קיומה, יש ערבות על כל אחד מישראל להציל את עולם התורה".

מדובר צה"ל נמסר ל'בחדרי' כי אהרן זנבר נעצר ביום 22 במאי 2017 בגין השתמטות של שנה וחצי וחוסר שיתוף פעולה עם רשויות הגיוס. סמוך לאחר מעצרו, הביע רצון להשתלב במסלול שירות חרדים ונמצא מתאים. בעקבות זאת, ולאחר בחינת הנסיבות, הוחלט להקפיא בשלב זה את ההליכים המשפטיים בעניינו.

בעקבות הפרסום ב'בחדרי', הוועדה להצלת עולם התורה הבהירה כי הבחור לא מתכוון להתגייס לצה"ל ואף לא אמר את הדברים הללו. "זו אינה הפעם הראשונה בה צה"ל ודובריו זורים חול בעיני הציבור ומשתמשים בטכניקות נלוזות ושקריות תוך השפלת והשמצת תלמיד ישיבה - כביכול בכוונתו להתגייס, וכנראה שזו לא תהא הפעם האחרונה".

עוד הוסיפו ואמרו כי במהלך המשפט, שיקרו גורמים בצה"ל והמציאו עובדות ופרטים שלא היו ולא נבראו, כדי להבין את אמות מידת האמת השוררת שם. "השבועות הקרובים יוכיחו כי הבחור יישאר בין ספסלי הישיבה, והודעת צה"ל היא לא יותר מ'פייק ניוז' שנועדה להטעות את הציבור תוך שימוש ציני בכבודו של תלמיד ישיבה".
אהרן זנבר גיוס הפלג הירושלמי שערי תבונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}